sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

طرز صحیح شستن مو | بهترین روش برای شستن صحیح مو ها

  • ۲۰:۲۱

عدم شست و شوی صحیح موها می تواند موجب عوارضی از جمله ریزش مو، کم پشت شدن موها، نازک شدن تارهای مو، خشکی مو و ... شود به همین علت اطلاع از طرز صحیح شستن موها برای هر فردی ضروری می باشد.

برای خرید بهترین محصولات مو برای شستن صحیح مو ها اینجا کلیک کنید.

شستن صحیح موی سر

نحوه شستن موی سر (روش صحیح)

جهت شست و شوی صحیح مو ها در قدم اول لازم است تا موهای خود را پیش از شست و شو بخار دهید. جهت انجام شستشوی صحیح مو می توانید حوله ای را به آب داغ آغشته نموده و پس از چلاندن کامل آب آن را روی موهای خود ببندید.

چه مقدار شامپو برای شستن مو استفاده کنیم؟

چند دقیقه شامپو روی موها بماند؟

انتخاب شامپو مناسب برای شستن صحیح مو

علاوه بر نحوه استفاده از نوع و حجم شامپوی مصرفی توسط شما از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب شامپو مناسب برای شستن صحیح مو بهتر است با جنس مو های خود آشنا باشید. در صورتی که شامپوی شما بی کیفیت و یا نامناسب با موهای شما باشد، معمولا پس از چند بار استفاده می توانید تاثیرات منفی آن را مشاهده نمایید. در این صورت ضروری است تا هر چه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. جهت شست و شوی موها لازم است تا شامپو را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست کف سر ماساژ دهید. البته ماساژ شما باید بسیار ملایم باشد تا آسیبی به موها وارد نکند.

البته لازم به ذکر است که معمولا روش مصرف هر شامپو روی قوطی آن درج شده است و می توانید با توجه به آن شست و شوی صحیح مو را انجام دهید. نکته ی مهم دیگر در شست و شوی مو ها، عدم شست و شوی آن ها با آب داغ می باشد زیرا می تواند موجب بروز آسیب به موها گردد.

نکات مهم هنگام شستشوی موی سر

از جمله نکات دیگری که در شست و شوی موی سر لازم است به آن توجه نمایید، عدم شست و شوی زیاد آن ها می باشد. از جمله مضرات دوش گرفتن زیاد و شست و شوی موها می توان به خشکی مو ، ریزش مو و ... اشاره نمود.

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای رشد، تقویت و جلوگیری از ریزش مو

روش صحیح خشک کردن موهای سر

در کنار شستن صحیح مو ها بهتر است از روش صحیح خشک کردن مو نیز استفاده نمائید. در ادامه دو روش خوب برای این کار وجود دارد:

 

 

خشک کردن صحیح مو

  • حوله هایی در بازار وجود دارد که از جنس تریکو ساخته شده اند و رطوبت موهای شما را هنگام خشک کردن، چلاندن و آبگیری مو میگیرد و به خوبی خشک می کند.
  • یکی دیگر از روش های خشک کردن مو ها استفاده از سشوار و شانه گرد است که در این روش بهتر است دمای سشوار خود را روی درجه خیلی بالا نگذارید و اگر به طور مرتب و روزانه حمام میروید از این روش کمتر استفاده نمائید تا آسیبی به مو های شما نرسد. همچنین در هنگام خشک کردن مو ها با این روش بهتر است از لوسیون ها و کرم مو های خوب استفاده نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan