sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

اختلال شخصیت

  • ۱۵:۰۲

مشاوره اختلال شخصیت در کلینیک انتخاب

اختلال شخصیت

برای توضیح اختلال شخصیت، ابتدا توضیح کوتاهی از شخصیت ارائه کنیم. شخصیت به مجموعه ای از ویژگی ها گفته میشود که ما را از سایرین متمایز میکند و به سبک های رفتاری و الگوهایی که شخصیت یا فردیت ما را تشکیل می دهند، اشاره دارد.
نحوه درک ما از جهان اطراف، نگرش ها ، افکار و احساسات ما، همه بخشی از شخصیت ما هستند.

افراد با شخصیت سالم قادرند با استرس های عادی و روزمره ی زندگی کنار بیایند و در ایجاد روابط با خانواده ، دوستان و همکاران مشکلی ندارند.

اختلالات شخصیت چیست؟

در مشاوره اختلال شخصیت بیان می شود که افراد مبتلا به اختلالات شخصیت، دارای الگوهای دیرینه ای از تفکر و عمل هستند که با آنچه جامعه، معمول یا عادی می داند متفاوت است. انعطاف ناپذیری شخصیت آنها می تواند برای آن ها و یا خانواده هایشان در بسیاری از زمینه های زندگی مشکلات زیادی از جمله اختلال در عملکرد اجتماعی و کاری، ایجاد کند.

 

افراد دچار اختلالات شخصیت، به طور کلی در مهارت های ارتباطی ضعیف هستند و در ایجاد روابط سالم در اجتماع، مشکل دارند.

بر خلاف افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی (علائم ان را به طور مفصل در مقاله مشاوره افسردگی توضیح داده ایم) ، که می دانند مشکلی دارند اما قادر به کنترل آن نیستند، افراد مبتلا به اختلالات شخصیت، اغلب به بیمار بودنشان اعتقادی ندارند و فکر می کنند که مشکلی ندارند.

افراد مبتلا به انواع اختلالات شخصیت، اغلب بر این باورند که اگر ایرادی هست، از سوی فرد مقابل آن هاست و به خاطر همین، برای درمان بیماری خود به دنبال درمان و یا مراجعه به روانشناس نیستند.

 

علل مبتلا شدن به انواع اختلال شخصیت

علت شکل گیری اختلالات شخصیت مشخص نیست. با این حال، اعتقاد بر این است که اختلالات شخصیت ممکن است در اثر تأثیرات ژنتیکی و محیطی، که برجسته ترین آسیب در دوران کودکی است، برانگیخته شوند مانند:

 

  • وجود سابقه اختلال شخصیت یا سایر بیماری‌های روان در خانواده افراد
  • زندگی خانوادگی ناپایدار یا آشفته یا تحت سوءاستفاده قرار گرفتن در دوران کودکی
  • ابتلا به اختلال سلوک (CD) در دوران کودکی
  • تفاوت‌های شیمیایی و ساختاری مغز

 

اختلال شخصیت در سال های نوجوانی یا اوایل بزرگسالی بروز می کند و غالبا تا قبل از 18 سالگی قابل تشخیص نیستند.

همه ما در طول زندگی خود با افرادی مواجه می‌شویم که از یک یا چند اختلال شخصیت  (Personality Disorder)  رنج می‌برند . حتی ممکن است شما نیز که در حال حاضر مشغول خواندن این مقاله هستید، خود نیز یکی از کسانی باشید که اختلال شخصیت بر روی زندگی‌تان تأثیر منفی می‌گذارد.

متأسفانه تشخیص اختلال شخصیت در افراد کار دشواری به شمار می‌رود و فرد بدون آنکه از دلیل آسیب و رنج‌های خود آگاه باشد، به زندگی خود ادامه می‌دهد. فراموش نکنیم که اختلال شخصیت غالباً به خودی خود بهبود پیدا نمی‌کنند.

حتما بخوانید: ویزیت پزشک در منزل

انواع اختلالات شخصیتی

 

 

اختلال شخصیت، انواع مختلفی دارد و حتی ممکن است فرد به‌طور هم‌زمان درگیر بیش از یک اختلال شخصیت باشد. علائم اختلال شخصیت، در افراد مختلف شدت و بروز یکسان ندارند و ممکن است فرد به‌راحتی باوجود اختلال شخصیت به زندگی طبیعی خود ادامه داده یا اینکه روند زندگی‌اش کاملاً مختل شود.

اختلالات شخصیت به سه دسته یا خوشه مختلف تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

خوشه A: رفتار شکاک

 

  • اختلال شخصیت پارانویید

افراد مبتلابه اختلال شخصیت پارانوئید یا شکاک، نسبت به دیگران بسیار بی‌اعتماد هستند و به انگیزه‌های آن‌ها مشکوک‌اند. این افراد همچنین تمایل بالایی به کینه‌ورزی دارند.

ویژگی ها:

  1. همیشه به وفاداری طرف مقابل شک دارد
  2. در جمع ها از خود زیاد حرف نمی زنند و سعی می کنند از از افراد اطلاعات بگیرند
  3. از حواشی بحث ها سوالات متعدد می پرسند
  4. در تمام کارها محتاطانه عمل می‌کنند و تمامی جوانب را در نظر می‌گیرند. ممکن است ابتدا فکر کنیم که چه آدم خوب و محتاطی است ولی این احتیاط بیش از حد می تواند از نشانه های شخصیت شکاک باشد.
  5. معمولاً عصبی، خشک و سرزنشگر هستند
  6. عشق ورزی شما را باور نمی‌کند
  7. اهل مجادله لفظی هستند
  8. شما را به خیانت متهم می‌کنند
  9. ظرفیت کمی برای صمیمی شدن دارند و در جمع خیلی از خودشان صحبت نمی کنند و ویژگی‌های منفی صحبت افراد را به خود می گیرند

 

این اختلال شخصیت ، قابل درمان نبوده و بهتر از با چنین افرادی وارد رابطه نشویم(به هیچ عنوان)؛ اما اگر با فردی وارد رابطه شدیم که دچار این اختلال شخصیت بود و نمیخواستیم رابطه را تمام کنیم، بهتر است شرایط را برای آرامش خاطر او فراهم کنیم و در شرایطی که این اختلال شخصیت را در او تحریک می کند، قرار ندهیم.

 

 

  • اختلال شخصیت اسکیزوئید

 

اختلالات شخصیتی چیست؟

 

افراد مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوئید علاقه کمی برای ایجاد روابط شخصی یا مشارکت در تعاملات اجتماعی از خود نشان می‌دهند. آن‌ ها معمولاً به‌ راحتی متوجه معنای نشانه‌ های اجتماعی نمی‌ شوند؛ بنابراین ممکن است ازنظر عاطفی سرد و گوشه گیر به نظر برسند.

ویژگی ها:

  1. معمولا در اقایان دیده میشود
  2. به دیگران دل بسته نمی شوند
  3. علاقه‌ای به ارتباطات بین فردی ندارند و روابط انفرادی را ترجیح می دهند
  4. در برابر تحسین انتقاد تشویق و غیره کاملاً بی تفاوتند
  5. فعالیت ها و کارهای خیلی کمی برای ایشان لذت بخش است
  6. علاقه زیادی به برقراری رابطه جنسی ندارند

 

 

  • اختلال شخصیت اسکیزوتایپال (STPD)

 

در اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یا عجیب و غریب، افراد تصور می‌کنند که می‌ توانند با افکار خود بر دیگر افراد یا رویداد ها تأثیر بگذارند. آن‌ها اغلب رفتار دیگران را سوء تعبیر می‌ کنند و این مسئله باعث می‌شود که پاسخ‌ های عاطفی نا مناسبی داشته باشند. همچنین ممکن است فرد مدام از داشتن روابط صمیمانه اجتناب کنند.

ویژگی ها:

  1. رفتار های خیلی خاص و مداوم دارند
  2. شیوه ادراکی عجیبی دارند
  3. هیجانات نامتناسب و نامتعادل دارند یعنی با چیز کوچکی خیلی خوشحال یا خیلی ناراحت می شوند
  4. بخاطر واکنش شدید دیگران به رفتارهای آن‌ها زیاد وارد روابط اجتماعی نمی‌شوند
  5. در جمع بودن برای آنها راحت نیست
  6. احساسات و نوع پوشش عجیب و غریبی دارند

 

 

دسته B  : احساسی و از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی عمل کردن

 

  • اختلال شخصیت ضداجتماعی (ASPD)

افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی در حد بالایی تمایل به کنترل کردن دیگران دارند یا می خواهند آن ها را تغییر دهند. این افراد همچنین رفتار های خشونت‌ آمیز دارند و پس از بروز دادن چنین رفتار هایی، به هیچ عنوانی احساس پشیمانی نمی‌ کنند. ممکن است دروغ بگویند، دزدی کنند، یا سوء مصرف الکل یا مواد مخدر داشته باشند.

 فرد باید برای این تشخیص حداقل 18 سال سن داشته باشد. با این حال ، بیشتر افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی قبل از 15 سالگی برخی از رفتارهای نادرست را از جمله فرار،ظلم به حیوانات یا افراد و تخریب اموال از خود بروز داده اند.

 

  • اختلال شخصیت مرزی (BPD)

افراد مبتلا به  اختلال شخصیت مرزی، با وجود داشتن حمایت خانواده و جامعه احساس تهی بودن و دور افتادگی می‌کنند. امکان دارد در مواجهه با وقایع استرس‌ زا مشکل داشته باشند وعملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

همچنین امکان دارد دچار حمله‌ های پارانویا (کژپنداری) شوند. این افراد تمایل به انجام رفتار های گاها خطرناک و ناگهانی مانند برقراری رابطه جنسی پرخطر، زیاده‌ روی در مصرف مشروبات الکلی و قمار دارند.

85 درصد از افراد مبتلا به این سندروم، سندروم دیگری را در برخی از دوره های زندگی خود تجربه می کنند که عمدتا اختلال افسردگی است.

از دیگر مواردی که احتمال مبتلا شدن افراد دارای شخصیت مرزی شخصی به انها زیاد است می توان به اختلال خوردن ، اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی ویا اختلال شخصیت اشاره کرد.

 

 

  • اختلال شخصیت نمایشی (HPD)

در این نوع از اختلال شخصیت، افراد اغلب سعی می‌کنند با داشتن رفتارهای نمایشی و دراماتیک و یا با نشان دادن واکنش‌­های تحریک‌ آمیز جنسی، توجه دیگران را به خود جلب کنند.

به ‌راحتی تحت تأثیر دیگران قرار می‌ گیرند و نسبت به انتقاد یا نارضایتی دیگران بیش‌ از حد حساس‌ اند. همچنین می توانند به راحتی دیگران تحت تاثیر خود قرار دهند.

میتوان گفت که مثل افتاب پرست در حال رنگ عوض کردن هستند و اغلب احساساتشان واقعی به نظر نمیرسند و تفکرات و عقاید بسیار سطحی دارند.

 

  • اختلال شخصیت خودشیفته (NPD)

 

افراد مبتلابه این نوع اختلال شخصیت ، باور دارند که از دیگران مهم‌ ترند. آن‌ ها تمایل به اغراق در دست ‌آورد های خود دارند و ممکن است در مورد جذابیت یا موفقیت‌های‌ خود لاف بزنند. این دسته از افراد نیازی عمیق به تحسین شدن دارند اما از همدلی با دیگران عاجزند.

 

دسته C    مضطرب

 

مبتلایان به این دسته از اختلالات شخصیت، اغلب مضطرب هستند و احساس ترس میکنند.

  • اختلال شخصیت اجتنابی (APD)

افراد مبتلابه این نوع اختلال شخصیت، معمولاً احساس عدم‌ کفایت، حقارت یا عدم جذابیت می‌کنند. آن‌ها معمولاً بر انتقادات دیگران از خودشان تمرکز می‌ کنند و از شرکت در فعالیت‌ های جدید یا پیدا کردن دوستان جدید می‌ پرهیزند.

به دلیل ترس از انتقاد، مورد تمسخر قرار گرفتن و یا خرابکاری، کمتر در روابط کاری و یا روابط صمیمانه درگیر می شوند؛ کم رو هستند و خود را از بقیه پایین تر می دانند.

  • اختلال شخصیت وابسته

در اختلال شخصیت وابسته، افراد برای تأمین نیازهای عاطفی و جسمی خود به‌ شدت به دیگران وابسته هستند. معمولاً از تنها ماندن اجتناب می‌ کنند. این افراد هنگام تصمیم‌ گیری به قوت قلب و دریافت حمایت دیگران نیاز دارند .

افرار مبتلا به این اختلال شخصیت همچنین ممکن است حتی به تنهایی توانایی گرفتن کوچک ترین تصمیمات را نداشته باشند. همچنین ممکن است سوء استفاده‌ های جسمی و کلامی را بدون اعتراض تحمل کنند.

 

  • اختلال شخصیت وسواسی-جبری (OCPD)

افرادی درگیر اختلال شخصیت وسواسی-جبری نیاز بسیار شدیدی به نظم دارند. آن‌ها به ‌شدت به قوانین و مقررات پایبندند. اگر کاری در حد ایده‌آل نباشد بسیار ناراحت و اذیت می‌شوند. حتی ممکن است از روابط شخصی خودشان غافل شوند تا روی بی‌ نقص انجام دادن یک پروژه تمرکز کنند.

فرد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی جبری نمی‌تواند اشیای کهنه یا بی‌ارزش را دور بیندازد، حتی اگر هیچ ارزش معنوی برایش نداشته باشد.

دوست ندارد قسمتی از کارش را به دیگران بسپارد یا با دیگران همکاری کند مگر این که کارها را دقیقاً همان‌طور که او می‌خواهد انجام دهند.

 

درمان اختلالات شخصیتی

هیچ یک از اختلالات شخصیتی درمان قطعی و مشخصی ندارند اما علائم و نشانه های ان را می توان به کمک دارودرمانی و روان درمانی تا حد قابل توجهی کاهش داد و کنترل کرد.

کلینیک انتخاب، با روانشناسان و متخصصانی با تجربه در زمینه های اختلالات بالینی، مانند وسواس، افسردی، فوبیا و ... ، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوج درمانی، مشاوره اختلالات شخصیت و .... به صورت انلاین و حضوری اماده کمک رسانی به شماست و از زمان شروع درمان تا بهبودی کامل در کنار شماست و شما را پشتیبانی می کند.

برای برقراری ارتباط می توانید به   وبسایت کلینیک انتخاب مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

09021999201

09021999202

 

خانه رویایی با گلدان های شیک و آنتیک

  • ۱۴:۴۴

خانه رویایی با گلدان های شیک

خانه رویایی با گلدان های شیک و آنتیک

 گلدان از آن دسته محصولات می‌باشد که علاوه بر بستری مناسب برای گل و گیاه، در تغییر دکوراسیون یک محیط نیز تاثیر به‌سزایی دارد. انواع مختلفی از گلدان در بازار موجود است اگر از دسته کسانی هستید که به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید، گلدان های آنتیک انتخاب مناسبی برای شماست و جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می بخشد.  در نگاه اول، خرید یک گلدان به صورت اینترنتی، شاید کار پیچیده‌ای به نظر بیاید، ولی این‌طور نیست. هنگامی که شما با نکات مهم و اصلی در این زمینه آشنا شوید، قطعا یک خرید مقرون به صرفه و راحت خواهید داشت.

گلدان آنتیک

در قرن ۱۴ تا ۱۷ میلادی، در ایتالیا، هلند و فرانسه توسط تکنیک لعاب قلع (همان لعاب سفید مات است، که در ایران و همینطور در سفالگری اسلامی، برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.) گلدان‌های سفید و آبی که متاثر از هنر چین بودند تولید و توزیع می‌شد.  آن چه که مد نظر ما می‌باشد، گلدان‌هایی تزیینی است، که بر روی برخی از آن‌ها نق و نگار زیبایی وجود دارد.

گلدان‌های مختلفی که از مواد و جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، شامل سفال، شیشه، چینی، سرامیک، چوب و فلزاتی مثل برنز، مس، نقره و طلا هستند. عواملی مثل دین، فرهنگ، تاریخ، زمان و مکان در شکل و نقوش این گلدان‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند.

این گلدان ها برای افرادی که به کلکسیون جمع کردن علاقه دارند، بسیار مناسب است. اگر شما هم به جمع کردن کلکسیونی از اثر های هنری دکوراتیو و آنتیک علاقه دارید، گلدان اوپالین نقاشی آنتیک می تواند با زیبایی خاص خود، جلوه ای دو چندان به کلکسیون شما ببخشد.

در سال‌های ۱۷۰۰ میلادی، ظروف نقره در سراسر اروپا تولید شدند. وسایل تزیینی از سال‌های ۱۸۰۰ میلادی، در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا بسیار محبوب شدند. گلدان‌ها هنوز هم به عنوان یک شی زینتی هستند. آن‌ها با سبک‌های امروزی و شکل‌های انتزاعی آمیخته شده‌اند، و در دکوراسیون خانه جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

خانه رویایی با گلدان های شیک

کاپ و گلدان سور فرانسه

کاپ و گلدان از اجناس آنتیک جذابیست که طرفداران بسیاری نیز دارد. اولین کاپ و گلدان سور فرانسه، که وارد ایران شد هدیه یکی از معروف ترین افراد جهان، یعنی ناپلئون به ، فتحعلی شاه، شاه قاجار است. این دو گلدان در سالن هنر و زندگی موزه ملک نگهداری می شود.

جنس این کاپ و ظرف وسط آن از برنز است

 این کاپ محصولی از کشور فرانسه و کارخانه سور فرانسه می باشد

 ظاهر کاپ سور فرانسه با نقاشی های رمانتیک فراگونارد مزین شده است و رنگ آن رنگ محبوب بلو سلست می باشد

  ارزش این کاپ آنتیک بسیار بالاست و یکی از کاپ های امضادار و اصیل محسوب می شود.

نکات اصلی در خرید وسایل آنتیک

این روزها وسایل آنتیک جایگاه خاص و محبوبی در بازارهای فروش دارند، و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. وسایل عتیقه و آنتیک، اغلب دارای خصوصیاتی هستند، که فقط متخصصین باستان‌شناسی قادر به تشخیص آن‌ها می‌باشند.

  • هدف خود را قبل از خرید یک وسیله مشخص کنید. در صورتی که می‌خواهید سک کلکسیون از وسایل عتیقه برای خود داشته باشید، باید اشیایی که دارای عمر بالا هستند خریداری کنید. ناگفته نماند که بهای آن‌ها نیز بیشتر است.
  • در صورتی که شما یک وسیله برای دکوراسیون و دیزاین منزل خود می‌خواهید، نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای خرید انواع عتیقه‌جات نیست. در زمان خرید این محصولات، شما باید اطلاعاتی درباره مدل‌های معمولی آن‌ها در بازارهای فروش کنونی داشته باشید.
  • قیمت‌گذاری این محصولات هم می‌تواند به شما در زمینه تشخیص اشیای اصل و غیراصل کمک کند، تا بتوانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. بهتر است بدانید که قیمت اشیای عتیقه از اشیای معمولی بیشتر است.

چه کالاهایی در دسته اجناس آنتیک قرار می گیرند؟

عتیقه یا آنتیک به چیزهای قدیمی می‌گویند که در کلکسیون‌ها جمع‌آوری می‌شوند. اگر شما به کالاهای آنتیک علاقه‌مند نباشید، قطعا یکی از نزدیکان یا دوستان شما به خرید یا جمع‌آوری آن‌ها علاقه‌مند می‌باشند. اجناس آنتیک به علت زیبایی، ارزش مادی و حتی معنوی آن، مورد توجه بسیاری از افراد از گذشته تا امروز قرار گرفته است.

اجناسی که عمر آن ها به بیش از 100 سال می رسد در دسته اجناس آنتیک قرار می گیرند. اجناس آنتیک شامل اشیائی مثل: ظروف سیلور ، آباژور ها ، گلدان، جا جواهری فرانسوی آنتیک ، اپلیک برنز ، لاله ها و چراغ های قدیمی و... می شوند. شما اگر علاقمند به کالاهای لوکس و آنتیک هستید می توانید با توجه به نیاز دکوراسیون خود محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای قیمت‌گذاری اجناس آنتیک، حتما با چندین افراد مطلع در مورد قیمت معقول مشورت کنید. برای هر طرفدار کالای آنتیکی، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین انتخاب‌ها جهت انتخاب یک عتیقه‌فروشی معتبر که تجربه‌ی خریدی مطمئن را به شما هدیه کند، می‌باشد. گالری مستر آنتیک، به ‌عنوان یک عرضه‌کننده‌ی معتبر کالا شناخته شده است. و به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه‌تر داشته باشید.

گاهی در خانه‌هایی که آغاز زندگی و تشکیل خانواده در آن‌ها سالیان سال ادامه داشته است، دکوراسیون منزل آن نیز آنتیک و حس و حالی متفاوت دارد. حتی می‌توان گفت هر کدام از وسایل آنتیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رشد عضلات چی بخوریم خوبه؟ همه چیز درباره تغذیه بدنسازان

  • ۱۶:۳۶

رشد عضلات بدن

برای رشد عضلات چی بخوریم خوبه؟ همه چیز درباره تغذیه بدنسازان در انواع تیپ های بدنی

بعد از تمرین چی بخوریم تا رشد حداکثری عضلات داشته باشیم؟ چقدر پروتئین، کربوهیدرات و یا حتی چربی مصرف کنیم تا نتیجه دلخواه خود را از بدنسازی بگیریم؟ این ها همه سوال های مهمی است که بدون شک هر ورزشکاری آن را از خودش پرسیده است. با ما همراه باشید تا به صورت اصولی به این سوال ها پاسخ دهیم.

به نقل از آرین رویش دانستن اینکه چه زمانی چه چیزی بخورید، می تواند در تمرینات شما تاثیر و تفاوت بسزایی ایجاد کند. شما می بایست ارتباط بین خوردن و ورزش را درک کنید. که متاسفانه اکثر ورزشکاران محترم به آن بی توجه بوده و تغذیه مناسب و سالمی ندارند.

تغذیه و ورزش مکمل یکدیگر هستند. چه یک تمرین معمولی داشته باشید، یا تمرین برای یک مسابقه، باید نکات مربوط به تغذیه و ورزش را در نظر بگیرید. در این مقاله گروه کارخانجات آرین رویش قصد دارد تا همه چیز درباره تغذیه قبل و بعد از تمرین بدنسازی را با شما درمیان بگذارد. اینکه آیا مصرف مکمل خانگی جواب می دهد؟ هر فرد با هر وزن و قد و تیپ بدنی، چه مقدار باید پروتئین و کربوهیدرات مصرف کند تا به نتیجه دلخواهش برسد؟

اما قبل از آنکه به سراغ جواب سوال های بالا برویم، بهتر است شما را با تیپ های مختلف بدنی آشنا کنیم.

حتما بخوانید: ویزیت پزشک در منزل

 

انواع تیپ های بدنی

انسان ها تیپ های بدنی مختلفی دارند که به اصطلاح استایل آن ها را شکل می دهد. تیپ بدنی یا سوماتوتایپ، به سه نوع کلی ترکیبات بدنی افراد اشاره می کند. دکتر دابلیو. اچ. شلدون سه تیپ بدنی اصلی را اندومورف، مزومورف و اکتومورف نامید. در ابتدا باور بر این بود که سوماتوتایپ فرد غیر قابل تغییر است و ویژگی های روانی و فیزیولوژیکی فرد بر اساس تیپ بدنی او رشد پیدا میکنند. در ادامه این سه تیپ بدنی رو معرفی خواهیم کرد.

تیپ بدنی اکتومورف

اکتومورف آن دوست خوش شانسی است که هرچه غذا و خوراکی می‌خورد، چاق نمی‌شود. اکتومورف‌ها اندامی لاغر و کشیده دارند و ساختار استخوانی بدنشان باریک است. ویژگی‌های این تیپ در انواع تیپ بدنی، به این‌صورت است:

  • شانه های باریک و ران هایی متناسب با قد فرد.
  • این افراد استخوانی هستند و خیلی عضله ای نیستند.
  • متابولیسم سریع دارند و به همین دلیل به سختی وزن اضافه میکنند.
  • زمانی که BMI بین 9 17 باشد، نشان دهنده اختلال در غذا خوردن است (مانند بی اشتهایی، پرخوری عصبی).

تیپ بدنی اندومورف

اندومورف، آن دوست تپلی است که همیشه در جست‌وجوی کاهش وزن است. اندومورف‌ها دارای درصد بیشتری از چربی با توده عضلانی کمتر هستند. البته اندومورف‌ها لزوما چاق نیستند. افراد دارای بدن اندومورف نسبت به دیگر انواع تیپ بدنی واکنش‌پذیریِ بیشتری نسبت به مصرف کالری دارند.

  • ساختار استخوانی محکم، بخش میانی پهن و باسن بزرگ
  • به نسبت دیگر تیپ های بدنی، چربی بیشتری در سراسر بدن دارند.
  • به سرعت وزن میگیرند و به کندی آن را از دست میدهند.
  • متابولیسم آنها به طور طبیعی کند است، که این ممکن است به دلیل بیماری های

تیپ بدنی مزومورف

در اندام تیپ بدنی، مزومورف آن دوستی است که همه به او غبطه می‌خورند، چون به‌صورت ذاتی اندام متناسبی دارد و با کمترین ورزش هم خیلی زود فرم می‌گیرد. این افراد به‌راحتی عضلات‌شان رشد کرده و درصد توده عضلانی آن‌ها نسبت به چربی‌شان، بالا‌تر است. سایر مشخصات تیپ بدنی مزومورف عبارت است از:

  • ساختار استخوانی متوسط، با شانه هایی پهن تر از عرض ران ها.
  • بدنی ورزیده و ورزشکاری دارند.
  • متابولیسم خوب، به آسانی وزن میگیرند و وزن کم میکنند.

خب حالا که با انواع تیپ های بدنی آشنا شدید؛ بهرت ات برویم سراغ اصل مطلب! یعنی معرفی بهترین تغذیه برای افراد ورزشکار. بیاید با لبنیات شروع کنیم. لبنیات یکی از اصلی ترین و مهم ترین مورد سبد غذایی یک بدنساز را تشکیل می دهد.

شیر خشک پر چرب

  1. رشد سریع عضلات با مصرف پودر شیر خشک پرچرب و اسکیم

بله درست شنیدید! پودر شیر خشک اسکیم یا همون بدون چربی، یکی از موثرترین مواد غذایی است که یک ورزشکار می تواند آن را مصرف کند و سریع نتیجه ببیند. این ماده مغذی استخوان ساز مانند پروتئین، کلسیم، ویتامین D و ویتامین A را عمل می کند. شیر خشک منبعی غنی از پروتئین است و ممکن است برای افزایش میزان پروتئین و انرژی به مواد غذایی دیگر اضافه و ترکیب شود. مزیت اصلی شیر بدون چربی این است که مقدار زیادی پروتئین، کلسیم و ویتامین D را با کالری نسبتاً کم برای بدن تامین می کند.

بزرگترین مزیت شیر خشک پرچرب این است که سرشار از چربی‌های سالم، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. زمانی نگرانی وجود داشت که میزان بالای چربی در پودر شیر های پرچرب می‌تواند منجر به افزایش ابتلا به بیماری قلبی شود. اما مطالعات اخیر این نظریه را نشان نداده است. در واقع، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف لبنیات پرچرب ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی را کاهش دهد.

یکی دیگر از جنبه های مثبت شیر خشک پرچرب این است که چربی ممکن است جذب ویتامین D  را افزایش دهد. همانطور که می دانید، ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که بدن در حضور چربی آن را به بهترین وجه جذب می کند. این ویتامین همچنین برای حمایت از سلامت استخوان و عملکرد ایمنی بسیار مهم است.

  1. پودر آب پنیر، از واجبات سبد غذایی یک بدنساز!

پودر آب پنیر مخلوطی از پروتئین های جدا شده از آب پنیر و قسمت مایع شیر است که در طی تولید پنیر جدا می شود. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی است: کازئین (80%) و آب پنیر (20%). آب پنیر در قسمت آبکی شیر یافت می شود. هنگامی که پنیر تولید می شود، قسمت های چرب شیر منعقد شده و آب پنیر به عنوان محصول جانبی از آن جدا می شود.

پروتئین آب پنیر به تنهایی طعم خوبی ندارد، به همین دلیل است که معمولا طعم دهنده است. پودرهای با طعم شکلات، وانیل و توت فرنگی محبوب هستند. مصرف پروتئین آب پنیر راه مناسبی برای افزودن پروتئین به میزان مصرف روزانه شماست. این می تواند برای بدنسازان و علاقه مندان به باشگاه و همچنین افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند یا به سادگی پروتئین در رژیم غذایی خود ندارند، مهم باشد. بیشتر پروتئین های آب پنیر طعم دار نیز نسبتاً خوشمزه هستند و می توان از آنها برای افزودن طعمی باورنکردنی به دستور العمل های سالم مانند اسموتی ها استفاده کرد.

  1. مصرف آبمیوه طبیعی، در عضله سازی موثر است!

بهترین برند آبمیوه ها برای بدنسازان چه آبمیوه ای هستند؟ در این بخش به این سوال مهم پاسخ می دهیم. از بهترین آبمیوه عمده برای بدنسازان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب هویج (سرشار از ویتامین C و جلوگیری از گرفتگی عضلات)
  • آب انار (کمک به تقویت عضله قلب و مملو از آنتی اکسیدان)
  • آب پرتقال (کمک به تقویت عضله قلب و مملو از آنتی اکسیدان)
  • آب گریپ فروت (محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر)
  • آب سیب (پرانرژی و محافظ قلب)
  • آب آناناس (مفید برای هضم غذا و پروتئین های سنگین)
  • آب گوجه فرنگی (کمک به سلامت بدن و کاهش وزن)
  • آب زغال اخته (جلوگیری از عفونت های ادراری و التهاب مثانه)

 

در کل، بدنسازان برای اینکه بهترین نتیجه را از تمرین خود داشته باشند، علاوه بر داشتن یک برنامه تمرینی تخصصی، باید برنامه تغذیه ای و غذایی مخصوص به خودشان را داشته باشند که لبنیات و نوشیدنی های طبیعی نقش مهم و ویژه ای در این سبد غذایی دارند.

ترمووود چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن کدامند؟

  • ۱۶:۲۶

ترمووود یک قدم تا کلبه چوبی رویایی

ترموود چوبی کلبه

چوب ترموود

چوب ترمووود همان چوب حرارت دیده است؟ پیوند با طبیعت همیشه برای انسان جذاب و آرام بخش بوده است. چوب به عنوان یکی از عناصر اصلی طبیعت همواره مورد توجه انسان در دوره های مختلف بوده است. بافت تحلیل پذیر چوب سبب عدم مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مخرب می‌گردد. اما حرارت دهی چوب طی مکانیسمی خاص، سبب افزایش مقاومت و ماندگاری آن می گردد.

چوب حاصل از مکانیسم پیشرفته حرارت دهی، ترموود نامیده می‌شود. این چوب در واقع چوبی کاملا طبیعی، مستحکم و بادوام است که قابل استفاده در ساخت و ساز می باشد. هر چوب حرارت دیده ای را نمی‌توان ترموود نامید. به عبارت دیگر حرارت دهی باید در شرایطی خاص و طی فرآیندی ویژه انجام شود. این چوب انتخابی فوق العاده برای نمای ساختمان، کفپوش ساختمان، اکسسوری ها، دیوار پوش و لوازم چوبی کاربردی می باشد. قیمت بالای ترمو میزان استفاده از آن را تحت تاثیر قرار داده است.

ترموود چیست؟

ترمووود (Thermowood) یا چوب حرارت دیده به چوبی که طی فرآیند خاصی حرارت دیده و خواص فیزیکی آن تقویت شده اند، اطلاق می‌گردد. این چوب خارق العاده علاوه بر افزایش مقاومت در برابر حشرات موذی، رطوبت و قارچ، شکل و ظاهری با ثبات دارد.

چوب اولیه ترموود اغلب از درختان مستحکم و خاصی چون گونه ویژه ای از کاج، صنوبر و زبان گنجشک حاصل می‌شود. مقاومت و شکل ظاهری این چوب‌ها سبب انتخاب آنها برای حرارت دهی شده است. حرارت دهی چوب به شیوه ترموود، روشی فنلاندی است که طی آن بافت چوب تحت فشار بالای بخار آب اصلاح می‌شود.

محصول نهایی روش مذکور در ایران به عنوان چوب ترموود شناخته می‌شود. ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خارق العاده ترمو سبب کاربرد گسترده آن در صنعت ساختمان سازی شده است. این چوب در ایران نیز و ترکیه نیز در تناژ پایین تولید می‌شود.

مشخصات ترموود

ترمود چوب برای کلبه سازی

مشخصات ترموود

خواص فیزیکی و شیمیایی چوب ترمووود به دلیل قرار گیری آن در شرایط خاصی به طور قابل توجهی بهبود می یابند. بهبود ساختار چوب سبب ایجاد ویژگی های منحصر بفرد در ترمو می‌گردد. این ویژگی ها به شرح ذیل می باشند.

مقاومت بالا: حرارت دادن چوب ترمو سبب افزایش مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مخرب می‌گردد. این چوب در برابر رطوبت، موریانه، ساس، قارچ و پوسیدگی بسیار مقاوم میباشد.

انعطاف بالا: انعطاف پذیری و قابلیت تحمل فشار و ضربه از ویژگی های بارز ترمو به شمار می آید. این چوب علیرغم از دست دادن رطوبت، مقاوم و با ثبات می‌گردد.

عایق صوت و حرارت: خاصیت عایق صوت و حرارت چوب ترمو بسیار بیشتر از چوب های دیگر است. مقاومت در برابر عبور گرما و سرما ویژگی قابل توجه این متریال نوین است.

رنگ پذیری: چوب ترموود نسبت به سایر چوب‌ها رنگ پذیری فوق العاده بالایی دارد. در واقع چوب مذکور به دلیل اصلاحات انجام شده، خاصیت جذب بالایی دارد.

برشکاری آسان: ایجاد طرح های مدنظر روی چوب ترمو به دلیل بافت مناسب آن، امری آسان است.

طول عمر طولانی: چوب ترمو به دلیل مقاومت و سازگاری بالا، دارای عمر مفید طولانی می باشد.

فرآیند تولید چوب Thermowood

فرآیند تبدیل چوب مخصوص درختان کاج، صنوبر، زبان گنجشک و گردو به ترمووود طی 3 مرحله اصلی انجام می‌شود. شایان ذکر است این فرآیند تنها به کمک حرارت و بخار آب صورت میگیرد و هیچ ماده شیمیایی در آن بکار برده نمی‌شود. فرآیند تبدیل چوب ترمو به طور کلی روی منافذ باز چوب تأثیر گذاشته و از جذب آب توسط این منافذ پیشگیری می‌کند.

مراحل اصلی این فرآیند به شرح ذیل می باشند:

·        مرحله اول حرارت دهی چوب  در کنار استفاده از بخار آب انجام می‌شود. علت استفاده از بخار آب در مرحله اول حرارت دهی، جلوگیری از واکنش های شیمیایی و سوختن چوب می باشد. دمای کوره در این مرحله تا 100 الی 130 درجه سانتیگراد می رسد.

·        مرحله دوم، حرارت دهی چوب با دمای بالا است. دمای کوره در این مرحله به بالای 180 الی 200 درجه سانتیگراد میرسد. بخار آب موجود در کوره از آتش گرفتن و سوختن چوب پیشگیری می‌کند.

·        مرحله سوم و نهایی فرآیند ترموود، مرحله خنک کردن چوب است. پاشیدن آب به روی چوب سبب کاهش دمای آن تا 80 درجه می‌گردد. در این مرحله رطوبت 4 الی 6 درصدی چوب به آن بازگردانده می‌شود.

کاربرد گسترده چوب ترمو

ترموود به دلیل ویژگی های خارق العاده در موارد متعددی به عنوان مصالح کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالای این چوب سبب کارآیی گسترده آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان های مختلف شده است. در واقع چوب ترمو گزینه ای مناسب جهت بازگرداندن عناصر طبیعی به منازل امروزی می باشد.

کاربردهای بارز ترموود شامل موارد ذیل می باشند:

  • نمای خارجی ساختمان
  • دیوار پوش داخلی
  • اجرای دکوراسیون داخلی متفاوت
  • پله و نرده داخلی و خارجی
  • درب و پنجره
  • ارسی و محافظ پنجره
  • آلاچیق و سایبان
  • روف گاردن
  • پاسیو و گلخانه
  • استخر و سونا
  • قاب های چوبی فاخر
  • اکسسوری های جذاب
  • میز و مبلمان مقاوم

مزایای استفاده از این چوب

مزایا ترموود چوب

مزایای استفاده از چوب ترموود

ساختار منحصر بفرد چوب ترموود سبب ایجاد تفاوت های بارز میان آن و سایر چوب ها شده است. چوب ترمو علیرغم سایر مصالح، سبب تزریق شور، نشاط و آرامش به فضا می‌گردد. خاصیت خنثی بودن آن در فصل سرما سبب گرم ماندن محیط و در فصل گرما سبب خنک نگه داشتن محیط داخلی می‌شود. سایر مزایای این چوب فوق العاده در ادامه ذکر شده اند.

  • وزن پایین و مناسب استفاده در ساخت و ساز
  • حفظ رطوبت فضا متناسب با نیاز طبیعی انسان
  • نصب آسان، کم هزینه و سریع
  • مقاومت در برابر اشتعال، رطوبت، ضربه و تغییرات دمایی نسبت به سایر چوب ها
  • ظاهر ثابت و با دوام
  • عدم آسیب رسانی به طبیعت هنگام تجزیه
  • مقاوم در برابر نویزهای مزاحم

قیمت چوب ترموود چقدر است؟

قیمت نهایی ترموود تحت تأثیر فاکتورهایی چون جنس چوب اولیه، فرآیند تولید، کشور تولید کننده، متراژ و ضخامت چوب قرار دارد. قیمت چوب ترمو وارداتی بر حسب ارزش روزانه ارز محاسبه می‌شود. از این رو جهت اطلاع از قیمت آن، باید از فروشندگان سوال نمود.

چوب و مصالح برگرفته از طبیعت همواره برای انسان ارزشمند و مورد توجه بوده اند. اما استفاده بی رویه از مصالح طبیعی سبب آسیب های جبران ناپذیر به طبیعت می‌گردد. تولید هوشمندانه چوب ترمو از استفاده بی رویه از چوب های بی کیفیت پیشگیری می‌کند. در واقع استفاده از مصالح چوبی مرغوب یا جایگزین آنها آسیب کمتری به محیط زیست می رساند.

 

ترمووود چوبی با قابلیت های معجزه آسا

  • ۱۶:۲۲

 

ترمود چوب

چوب ترمووود از دیرباز به عنوان متریالی ویژه مورد توجه بشر در ساخت و ساز قرار گرفته است. اما نا پایداری و مقاومت پایین آن در برابر رطوبت و حشرات موذی، دغدغه افراد علاقمند به مصالح چوبی بوده است. از این رو بشر در جهت بهبود خواص چوب اقدام نموده است. اصلاح چوب طی فرآیند خاص حرارتی  سبب تولید چوب مقاوم و ماندگاری به نام ترموود می گردد.

ترموود خارق العاده به طور عمده از چوب درختان خاصی چون صنوبر، کاج، زبان گنجشک، راش و گردو تولید می‌شود .کشور فنلاند اولین تولید کننده چوب مقاوم به روش حرارت دهی با ترموود است. اما کشورهایی چون آلمان و کانادا این چوب را با کیفیت چشمگیر تولید می‌کنند.

خواص منحصر بفرد ترموود آن را به پایه ثابت نمای ساختمان، راه پله و نرده چوبی، پارکت و لوازم چوبی مختلف بدل نموده است. محصول مذکور در ایران به عنوان چوب ترمو شناخته می‌شود. تولیدکنندگان ایرانی نیز موفق به تولید چوب ترمو شده اند.

معرفی کامل ترمووود

معادل فارسی ترمووود، چوب حرارت دیده است. ترمو به نوعی چوب خاص که طی فرآیند حرارت دهی با بخار آب دچار تغییرات مثبتی می‌شود، اطلاق می‌گردد. چوب مذکور بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی اصلاح می‌شود و بافت آن در برابر عوامل مخرب مقاوم می‌گردد.

ترموود علاوه بر ساختار مقاوم دارای ظاهری زیبا و منحصر بفرد است. این محصول از چوب درختان مناطقی خاص و طی فرآیندی متفاوت تولید می‌شود. رطوبت این چوب طی فرآیند مذکور تا حد زیادی کاهش می یابد. علت مقاومت بالای آن نیز، کاهش رطوبت و عدم نفوذ رطوبت به بافت داخلی است.

فرآیند تولید ترموود

چوب ترمود

فرآیند تولید ترموود

تولید ترمووود طی فرآیند خاصی به کمک حرارت بالای 100 درجه و بخار آب صورت میگیرد. این پروسه تخصصی طی مراحل زیر انجام می‌شود.

·        گام اول: چوب ها در اندازه های مدنظر برش داده می‌شوند. سپس حرارت آنها در محفظه ای اختصاصی تا 130  درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. افزایش حرارت چوب در حالت عادی سبب فعل و انفعالات مخرب شیمیایی در ساختار چوب می گردد. بنابراین تولیدکنندگان با استفاده از بخار آب، از ترک برداشتن و تغییر خواص چوب پیشگیری می‌نمایند.

·        گام دوم: در این مرحله دمای چوب ها به 180 الی 210 درجه سانتیگراد می رسد. سپس چوب ها را به منظور خروج شیره و صمغ به مدت چند ساعت در آن دما نگه می‌دارند. به دلیل خروج رطوبت و صمغ چوب در این مرحله، تغییر رنگ محسوسی رخ می‌دهد. در این مرحله نیز به منظور پیشگیری از آتش گرفتن چوب از بخار آب بهره می‌گیرند.

·        گام سوم: مرحله سوم به منظور خاموش کردن و رطوبت دهی چوب انجام می‌شود. پاشیدن آب به روی چوب ها در این مرحله سبب خاموش شدن آنها می‌گردد. سپس رطوبت چوب حدود 4 الی 5 درصد افزایش می‌یابد. محصول نهایی این فرآیند عاری از هرگونه ماده شیمیایی مورد علاقه حشرات موذی می باشد.

انواع چوب ترموود

چوب ترمووود بر اساس فرآیند تولید به دو نوع DوS تقسیم می‌شود. هریک از این نوع چوب با هدف خاصی تا دمای معینی حرارت داده می‌شوند.

چوب ترمو کلاس D: حرف D در این کلاس چوب مخفف Durability به معنای دوام و ماندگاری است. به منظور تولید چوب بادوام، آن را تا دمای 230 درجه سانتیگراد به خوبی حرارت می‌دهند. حرارت بالا سبب  افزایش دوام  چوب ترمو می‌گردد. دوام بالای این چوب، زمینه استفاده از آن در فضای باز و نمای بیرونی ساختمان را فراهم می‌کند.

چوب ترمو کلاس S:  حرف S مخفف لغت  Stability به معنی پایداری است. این گونه چوب تا 180 درجه سانتیگراد حرارت داده می‌شود. مقاومت این چوب از چوب کلاس D کمتر است. ویژگی های این چوب سبب استفاده آن به عنوان کفپوش و تولید دکوراسیون داخلی می‌گردد.

خواص ویژه چوب ترمو

خواص ویژه چوب ترمو

ثبات و پایداری: جذب رطوبت توسط چوب سبب تغییر اندازه آن در فصول مختلف سال و کاهش کیفیت آن می‌گردد. اما ترموود به دلیل فرآیند حرارت دهی، به تعادل رطوبتی می‌رسد. این ویژگی سبب ثبات و ماندگاری بالای چوب و عدم ترک خوردن آن می‌گردد.

مقاوم در برابر گزند حشرات و پوسیدگی: چوب ترمو به دلیل حذف صمغ و زنجیره های قندی، در برابر حشرات موذی و پوسیدگی کاملا مقاوم می‌شود. در واقع این چوب فاقد مواد مغذی مورد علاقه حشرات موذی می باشد.

عایق صوت و برودت: بافت چوب ترمو به گونه ای است که از عبور نویزهای مزاحم جلوگیری می‌کند. این چوب همچنین در برابر برودت و گرما به عنوان مانعی قوی عمل می‌کند.

بافت سبک: چوب ترمو به علت کاهش چشمگیر رطوبت، دارای بافتی سبک و وزن مناسب می باشد.

رنگ پذیری عالی: تغییر بافت چوب بر اثر حرارت بالا سبب رنگ پذیری عالی آن می‌گردد. عدم باز پس دهی و رگه رگه شدن رنگ سبب زیبایی ظاهری آن می‌شود.

ترموود از چوب چه درختانی تهیه می شود؟

برای تولید ترموود به چوب های باکیفیت درختان خاصی نیاز است. در واقع چوب همه درختان مناسب تهیه چوب ترمو نیست. از چوب درختان پهن برگی چون بلوط، صنوبر، زبان گنجشک، راش و گردو چوب ترمو بسیار محکم و باکیفیت به دست می‌آید. چوب درختان سوزنی برگ گونه های خاصی از کاج، سرو و صنوبر نیز برای تولید چوب ترمو مناسب است.

چوب درختان جنگل های سرسبز و پر آب کشورهای اروپایی و استوایی برای تولید ترموود بسیار مناسب است. در واقع منطقه رویش درخت در کیفیت نهایی محصول نیز بسیار موثر است. درختان کشور فنلاند، آلمان و کانادا برای تولید چوب ترمو بسیار مطلوب می باشند.

کاربرد گسترده چوب ترمو

ترموود به دلیل خواص ویژه در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این چوب جایگزین مناسبی برای انواع چوب های مورد استفاده می باشد. برخی از کاربردهای چوب ترمو به شرح ذیل می باشند.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • تولید تابلو های بزرگ و کوچک
  • نمای داخلی ساختمان
  • تولید لوازم مورد نیاز در دکوراسیون منزل
  • کفپوش ساختمان
  • راه پله
  • نرده
  • درب و پنجره
  • کمد و کتابخانه
  • سایه بان
  • قرنیز کف و سقف
  • تولید اکسسوری

انتخاب چوب ترموود برای ساخت و ساز و تولید لوازم گوناگون نیازمند تخصص و مهارت است. از این رو مشورت با افراد خبره در این زمینه سبب انتخابی مطلوب خواهد شد. نکته حائز اهمیت در بکارگیری چوب، صرفه جویی در مصرف آن و توجه ویژه به تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست است.

آلت کوین‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

  • ۱۴:۰۴

 

ارزهای دیجیتالی که پس از بیت کوین به بازار ارز دیجیتال معرفی شدند، آلت کوین نام دارند. در حال حاضر به دلیل ریزش بازار، سرمایه گذاران بیشتری به فکر سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها هستند. سوال اینجاست که کدام آلت کوین‌ها برای سرمایه گذاری بهتر است؟

به صورت قطعی جوابی برای این سوال وجود ندارد اما در این مقاله 3 آلت کوینی که با توجه به تحلیل‌ها دارای آینده هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

پلتفرم نیر (NEAR) چیست؟

 

پروتکل نیر (NEAR)  یک پلتفرم برنامه غیرمتمرکز یا DApp است که برای استفاده از برنامه‌ها در وب طراحی شده‌است. می‌توان گفت که هدف آن ارائه مقیاس پذیری است. پروتکل نیر یکی از ارزهایی است که بر بالاترین نقطه‌ی بلاکچین اتریوم قرار دارد.

این پروتکل که بر اساس برنامه‌های غیر متمرکز App فعالیت می‌کند، در تلاش برای از بین بردن مشکلات رقبای قبلی خود از جمله سرعت کم پردازش تراکنش‌ها است.

نیر پروتکل مانند بسیاری از شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند و به این ترتیب می‌تواند معاملات انجام شده را تأیید و بلوک‌های جدید را ایجاد نماید. لازم به ذکر است که کد این پروتکل به صورت منبع باز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هدف ساخت پلتفرم  نیر و آشنایی با ارز دیجیتال آن، بر روی لینک مربوط کلیک کنید.

ارز دیجیتال کادنا چیست؟

 

 

پلتفرم کادنا (Kadena) راهکارهای مقیاس پذیری بلاک چین لایه 1 و اثبات کار (PoW) جدید و تازه‌ای را به صنعت ارزهای دیجیتال ارائه داده‌است که برای توسعه‌دهندگان مستقل و شرکت‌ها به یک میزان کارایی دارند. اکوسیستم بلاک چین کادنا به عنوان اولین بلاک چین هیبریدی مقیاس پذیر مبتنی بر الگوریتم اجماع  اثبات کار، دارای شبکه‌های خصوصی و عمومی است. به همین دلیل، پروژه ارز دیجیتال کادنا به یکی از بهترین و بزرگترین پروژه‌ها در دنیای کریپتوتبدیل شده‌است.

بعد از استقبالی که اخیراً از این پلتفرم شده، توکن KDA به عنوان ارز بومی پروژه Kadena شاهد رشد قیمتی مناسبی بوده‌است. رمز ارز KDA در این پروژه چندین مسئولیت و کارکرد حیاتی دارد و برای تضمین غیر متمرکز بودن پلتفرم ضروری است.

برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت و کاربرد ارز دیجیتال کادنا، بر روی لینک مقاله کلیک کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

ارز دیجیتال ایلوویوم چیست؟

این پلتفرم مناسب افرادی است که به کسب درآمد از طریق بازی علاقه دارند. درواقع بازی ایلوویوم و ارز دیجیتال Illuvium یک بازی جنگی فانتزی جهان باز است که اغلب به عنوان اولین بازی AAA در اتریوم معرفی می‌شود. در دنیای ایلوویوم موجوداتی به نام ایلوویال در حال زیست هستند که قادرند توسط بازیکنانی در نبرد دستگیر شوند و به آنها کمک کنند. از آن زمان به بعد، آنها به بخشی وفادار از مجموعه بازیکنان تبدیل می‌شوند.

انتظار می‌رود که با گسترش علاقه به فضای متاورس و بازی‌های کسب درآمد، ارزهای همچون ارز ایلوویوم رشد چشمگیری در قیمت داشته باشند.

 به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه مقاله ارز دیجیتال ایلوویوم، به سرمایه گذاری در این پلتفرم فکر کنید.

 

 

  • ۸۵

ماژیک چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع ماژیک هایلایت

  • ۱۲:۲۳

ماژیک

ماژیک ابزاری است که نوک آن از الیاف منفذ دار فشرده و مخزن جوهر رنگی ساخته شده است. این مخزن دارای یک هسته حاوی مواد جاذب است که جوهر را حمل می کند. یک بخش دیگر ماژیک، درپوش آن است که مانع از خشک شدن جوهر می شود. ماژیک ها حاوی یک حلال هستند که آن ها را به شکل مایع نگه می دارد، این حلال در گذشته تولوئن و زایلن بودند اما به دلیل مضرر بودن جای خود را به الکل داده اند.

سال ها می گذرد و انواع ماژیک به شکل های مختلف ساخته شدند از ماژیک هایی که قابلیت نوشتن بر روی انواع سطوح را داشتند تا ماژیک هایی با نوک فیبری، نوک تیز و... و حالا نوبت به ماژیک های هایلایتر و یا علامت زن رسیده که به آن ها قلم جادویی هم می گویند.

ماژیک ها از نظر نوع نوک و سایز هم با هم متفاوتند، نوک آن ها بین 0.03 و 0.5 متغیر است و طبیعتاً هر چه سایز نوک کوچک تر باشد برای کارهای ظریف مانند طراحی و نقاشی مناسب تر است و هر چه سایز آن بزرگتر باشد برای هایلایت کردن متون و خوشنویسی مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید: خرید دستگاه خشک کن میوه

ماژیک ها چند مدل هستند؟

ماژیک های دائمی

ماژیک های علامت زن

ماژیک های غیر دائمی

ماژیک های امنیتی

ماژیک های انتخاب

ماژیک های صنعتی

ماژیک های دائمی

 

این نوع ماژیک ها بر روی انواع سطوح کاربرد دارند از جمله فلز، چوب، پلاستیک، سنگ و.... جوهر ماژیک های دائمی مدت زمان بیشتری بر روی سطوح باقی می مانند و امکان پاک کردن آن ها با استون و یا الکل وجود دارد.

ماژیک های علامت زن

 

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید حتما هنگام نوت برداری و یا مطالعه از ماژیک های هایلایت و یا علامت زن استفاده کرده اید. ماژیک های علامت زن، ماژیک هایی نیمه شفاف هستند و همان طور که از نامشان مشخص است برای علامت گذاری، برجسته کردن و ایجاد جلب توجه در بخش هایی از متن کاربرد دارند و با رنگ بندی متنوع به بازار عرضه می شوند.

ماژیک های غیر دائمی

ماژیک های غیر دائمی بر روی هر سطوحی قابل نوشتن نمی باشند فقط بر روی سطوح غیر متخلخل قابل استفاده هستند. این نوع ماژیک ها به تخته سفید هم معروفند و خاصیت جوهر آن ها به گونه ای است که به راحتی با یک اسفنج یا پارچه پاک می شوند و به صورت گرد و غبار به پاک کن می چسبند. این نوع ماژیک ها به ماژیک های تخته وایت برد نیز معروفند.

ماژیک های امنیتی

ماژیک امنیتی دارای جوهر نامرئی بوده و برای جلوگیری از سرقت متون محرمانه کاربرد دارند، جوهر این نوع ماژیک ها با نور یووی فلورسنت قابل مشاهده می باشد.

ماژیک های انتخاب

ماژیک های انتخاب نیز همانند ماژیک های امنیتی دارای جوهر نامرئی بوده و با نور یووی قابل رویت هستند. این نوع ماژیک ها در کشورهای دیگر برای شناسایی افراد و جلوگیری از سوءاستفاده در انتخابات مورد استفاده قرار می گیرند به این صورت که بر روی انگشت دست چپ اجرا می شوند و تا 2 هفته اثر آن باقیست.

ماژیک های صنعتی

این ماژیک ها برای از بین بردن خط و خش روی بدنه خودروها و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، فرمولاسیون جوهر این نوع ماژیک ها با انواع دیگر ماژیک فرق دارد. ماژیک های صنعتی را می توان از فروشگاه هایی که ابزار صنعتی دارند، خریداری کرد.

تفاوت ماژیک ها از نظر نوع حلال

برای اینکه جوهر داخل ماژیک ها به صورت مایع نگهداری شوند نیاز است که در فرمولاسیون آن ها از یک نوع حلال استفاده شود. در گذشته از حلال های سمی و مضر استفاده می شد که پیش تر به آن اشاره کردیم و امروزه از آب و الکل به عنوان حلال استفاده می شود.

در ماژیک های حلال آب، از آب و گلیسیرین استفاده می شود، فاقد بو بوده و برای کارهای هنری مناسب هستند. ماژیک های حلال آب پس از استفاده اصطلاحاً پُشت می زنند به این معنی که از پشت کاغذ اثر جوهر مشخص است و دیرتر خشک می شوند، در مقابل، ماژیک هایی با حلال الکل بوی قوی تری دارند و استنشاق بوی آن ها بسیار خطرناک است و رنگ آن ها پخش نمی شود و ماندگاری بالایی دارند.

ماژیک هایلایت ها را با هم مقایسه کنیم !

شرکت های مختلفی در حوزه تولید لوازم تحریر و نوشت افزار چه در داخل و چه خارج وجود دارند و همین موضوع باعث می شود تنوع محصولات علی الخصوص ماژیک های هایلایت بیشتر شود. از جمله برندهای معروف تولید ماژیک هایلایت که به آن ها ماژیک های لایت هم گفته می شود می توان به اونر، پیکاسو، پنتر، سی کلاس، اسپات لاینر و ... اشاره کرد.

تقریباً تمام ماژیک هایلایت ها یا همان علامت زن ها ویژگی های مشابهی دارند، شاید بعضی از آن ها به لحاظ ظاهری با یکدیگر متفاوت باشند. به طور مثال برند پیکاسو و اونر از لحاظ تولید ماژیک هایلایت در یک رده هستند هر دو ماژیک های خود را به صورت پهن و ماژیک هایلایت قلمی پیکاسو تولید می کنند، تنها تفاوت آن ها تنوع ماژیک هایلایت اونر است که به صورت مثلثی هم تولید می شوند. برند اسپات لاینر هم ماژیک های خود را به صورت پهن و پک های 5 عددی تولید می کند.

ماژیک هایلایت پنتر نیز از دیگر برندهای ایرانی در تولید نوشت افزار است که همانند پیکاسو و اونر علاوه بر تولید ماژیک های پهن و قلمی، ماژیک های کوچک عطری و پک های 4 عددی ماژیک های پهن را نیز به تولیدات خود اضافه کرده است. تولید ماژیک های پکی ایده بسیار جالبی است که بعضی شرکت ها محصولات خود را به این گونه به بازار عرضه می کنند و این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کنند که علاوه بر در اختیار داشتن چند رنگ به طور هم زمان و تجربه لذت بخش نوشتن با آن ها در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند.

در آخر نوبت به برند سی کلاس رسید این برند در تولید هایلایترهایش متنوع تر عمل کرده است یعنی علاوه بر تولید ماژیک های پهن و قلمی، ماژیک های جوهر مایع خود را به بازار معرفی کرده است، این نوع ماژیک ها در قسمتی از بدنه شفاف بوده و امکان دیدن میزان جوهر وجود دارد و این مسئله کمک می کند تا از اتمام جوهر مطلع شویم. نکات مشترک بین تمام برندها تنوع رنگی بالا، جنس نوک آن هاست که از فیبر تولید شده و ضخامت نوک ماژیک هاست که ماژیک های پهن 1 تا 5 میلی متر و ماژیک های قلمی 1 تا 3 میلی متر است.

کدام فروشگاه آنلاین برای خرید مناسب است ؟

یکی از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه خوب متنوع بودن آن است تا مشتری بتواند با چرخیدن در آن علاوه بر پیدا کردن محصول مورد نظر خود آن را با محصولات مشابه و برندهای مختلف مقایسه کرده و بهترین خرید را انجام دهد. قیمت مناسب یکی دیگر از موارد مهم است. مشتری همیشه به دنبال فرشگاهی است که نسبت به فروشگاه های دیگر با حفظ کیفیت آن محصول بتواند با قیمتی پایین تر آن را خریداری کند. تخفیف های ویژه به مناسب های مختلف می تواند مشتریان را به سوی فروشگاه ها جذب کند و همیشه آن ها را در انتظار تخفیف های بعدی نگه دارد.

فروشگاه آنلاین با داشتن تیم پشتیبانی خوب، این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند تا در صورت بروز مشکل در طول ساعات اداری امکان ارتباط را داشته باشند و در جهت رفع مشکل خود اقدام کنند. ارسال سریع و آسان محصولات یکی دیگر از مهم ترین مسائلی است که برای مشتریان مهم است، یک فروشگاه آنلاین برای راحتی مشتریان خود روش های متنوعی را جهت ارسال محصولات و همینطور جهت پرداخت هزینه در نظر می گیرد. حالا با توجه به انتظارتان از یک فروشگاه آنلاین می توانید ما را از طریق سایت چی بخونم دنبال کنید.

جدیدترین گوشی های سامسونگ را بهتر بشناسید!

  • ۱۲:۳۳

جدید ترین گوشی های سامسونگ

شاید بتوان گفت زمانی که اکثر ما نام خرید گوشی را با گوش خود می شنویم، کمپانی محبوب و پرطرفدار سامسونگ را به خاطر می آوریم. شرکت کره‌ای سامسونگ توانسته است از سال های گذشته تا کنون در بسیاری از زمینه های ساخت وسایل الکترونیک بسیار موفق و با ثبات عمل کند. سامسونگ که از گذشته به تولید فناوری های الکترونیکی مشغول بوده است، سالانه جدیدترین گوشی ها و موبایل های هوشمند خود را نیز روانه بازار کرده.

حتما مطالعه نمائید: آموزش هشتک گذاری صحیح در اینستاگرام

سامسونگ از گذشته با رقابت در کنار کمپانی اپل، توانسته است اعتماد بسیار زیادی را برای خود کسب کند.

هم اکنون این شرکت به عنوان اولین برند موبایل سازی جهان شناخته شده و اپل رتبه دوم را بعد از سامسونگ در دست گرفته است.

گوشی های هوشمند سامسونگ به دلیل داشتن رابط کاربری مناسب، ظاهری جذاب و شیک، سهولت در کارکرد، قیمت نسبتا مناسب و امکانات فراوان در کنار فناوریهای پیشرفته، نظر بسیاری از علاقه مندان به این گجت را به سمت خودشان جلب کرده اند.

می توان گفت مطمئناً بسیاری از از کاربران اندرویدی تجربه استفاده از گوشی های سامسونگ را داشته اند، چرا که فروش گوشی ها سامسونگ بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده است.

موبایل های هوشمند سامسونگ به دلیل داشتن قیمت مناسب ، امکانات کاربردی و ویژگی های مفید ، یک انتخاب عالی برای خرید به حساب می آیند.

ما در ادامه قصد داریم تا سه تا از گوشی های تازه معرفی شده سال ۲۰۲۲ سامسونگ را به شما معرفی کنیم که می توانید برای خرید آنها را در نظر بگیرید.

البته که بهتر است همیشه برای خرید یک گوشی هوشمند ویدئو بررسی موبایل، جعبه گشایی، تست سرعت و دیگر ویدئوهای مربوطه آن را تماشا کنید تا انتخابی با شناخت کاملتر داشته باشید.

ارزانترین مدل سال 2022 سامسونگ ، گلکسی آ 13

بهترین گوشی های سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی آ 13 سامسونگ یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های قابل خرید این شرکت در سال ۲۰۲۲ است.

آ 13 با یک صفحه نمایش 6.5 اینچی و پنل صفحه نمایش  PLS TFT طراحی شده است و می توان گفت نسبت به قیمتش کیفیت مناسبی دارد.

همچنین یک پردازنده مدیاتک دایمینستی 700 5، دوربین اصلی عقب 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را به همراه دارد.

با این مشخصات و قیمت عالی 250 دلار، می توان گفت گلکسی آ 13 یکی از بهترین گوشی هایی است که می توانید در سال 2022 خریداری کنید.

میانرده خوش قیمت و عالی سامسونگ، گلکسی آ 33

موبایل های جدسد سامسونگ

یکی دیگر از گوشی های خوش کیفیت، با ارزش و مقرون به صرفه سامسونگ برای خرید در سال 2022، گلکسی آ 33 است.

این گوشی با قیمت بالاتری نسبت به گلکسی آ 13 در دسترس خواهد بود و مطمئنن شما می توانید کیفیت و قدرت بالاتری را نیز با آن دریافت کنید.

گلکسی آ 33 با یک نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED بسیار خوش کیفیت همراه شده است که واقعا کیفیت رنگهایی طبیعی و دیدنی دارد. همینطور نرخ تازه سازی فریم نرم افزاری 90 هرتزی نیز می تواند کیفیت عالی از بازی ها و تصاویر را برای شما به نمایش بکشد.

این گوشی موبایل با یک پردازنده اگزینوس 1280 پنج نانومتری 5G ، دوربین اصلی عقب 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عرضه شده است.

در نهایت باید گفت که قیمت 270 دلاری این گوشی مطمئنن آن را به یک انتخاب عالی و کاربردی برای خرید در سال تبدیل کرده است.

گوشی برتر و پرطرفدار سامسونگ ، گلکسی آ 53

بالاخره بعد از عرضه سری نسخه های قبلی گلکسی آ 50 ، آ 51 ، آ 52 و حتی آ 52 اس در طی سال های گذشته، اکنون جدیدترین نسخه گوشی گلکسی آ 53 نیز در دسترس است.

این گوشی گلکسی آ 53 سامسونگ دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED بسیار عالی و بی نظیر است که کیفیت تماشایی را به تصویر می کشد.

همچنین این گوشی گلکسی آ 53 از یک پردازنده اگزینوس 1280 قدرتمند، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می برد.

اما قیمت 499 دلاری این گوشی می تواند کمی آن را به انتخابی چالش انگیز تبدیل کند، به هر حال کیفیت دوربین بهتر، امکانات و توانایی های بیشتر نیز را در اختیار شما قرار خواهد داد و این ویژگی ها ارزش خرید و هزینه بالاتر را دارند.

سخن پایانی در مورد خرید موبایل و تبلت در سال 2022

در ابتدا باید بگوئیم که برای خرید یک گوشی مناسب و کارآمد، باید امکانات، ویژگی ها، استایل و ظاهر ، قیمت و بسیاری از قابلیت های گوشی مد نظر خود را بشناسید. اگر می خواهید یک تبلت خریداری کنید، مقالات و ویدئوهای بررسی تبلت را ببینید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

خوشبختانه امروزه راهکارهای زیادی نیز وجود دارد که به شما کمک بیشتری خواهند کرد. می توانید فیلم جعبه گشایی ، بررسی موبایل ها ، تست و مقایسه گوشی های هوشمند را تماشا کنید تا عملکرد و کیفیت آن ها را بهتر درک کنید.

با یک جست و جو ساده در گوگل می توانید هر اطلاعاتی که می خواهید را در مورد این موبایل ها پیدا کنید.

در نهایت همانطور که گفته شد ، ویدئوهای بررسی و دیگر ویدئو های مربوط به معرفی سری گوشی های هوشمند جدید به شما کمک می کنند تا خریدی راحت تر و دقیق تر داشته باشید.

 

دستگاه خشک کن گازوئیلی | دستگاه میوه خشک کن گازوئیلی و گازی

  • ۱۷:۲۷

همانطور که احتمالا می دانید دستگاه میوه خشک کن انواع مختلفی دارد. به طور حتم فرق و تفاوت دستگاه خشک کن گازوئیلی و گازی در نوع مصرف سوخت آن ها میباشد. انتخاب نوع سوخت برای دستگاه خشک کن با توجه به موارد بسیاری صورت می گیرد.

چونکه علاوه بر گاز و گازوئیل از حامل های دیگر انرژی مانند برق، زغال سنگ، مازوت و… نیز می توان استفاده کرد. گاز و گازوئیل هر دو را می توان به صورت تقریبی از سوخت های قیمت مناسب دانست. انتخاب مشعل مناسب برای هر کدام از آنها تعیین کننده نوع سوخت دستگاه می باشد.

البته باید به این نکته توجه کرد که در صورت نیاز و یا خواست خریدار می توان از هر دو سوخت نیز برای یک

دستگاه استفاده کرد.

دستگاه خشک کن گازوئیلی

دستگاه میوه خشک کن گازوئیلی

  • دستگاه خشک کن گازوئیلی در ابعاد و اندازه های متفاوت و با ظرفیت های گوناگون طراحی و ساخته می شود.
  • در صورت در دسترس بودن گازوئیل این سوخت نسبت به گاز بسیار به صرفه تر می باشد.
  • کیفیت دستگاه خشک کن گازوئیلی با دستگاه های دیگر مانند دستگاه خشک کن گازی هیچ تفاوتی ندارد.

دستگاه خشک کن گازوئیلی 

  • این دستگاه در مدل های کابینی، کانتینیوس، روتاری و … می تواند ساخته شود.
  • میزان مصرف سوخت دستگاه خشک کن گازوئیلی چقدر است؟ برای دانستن این موضوع باید موارد زیادی را مورد محاسبه قرار دهیم.
  • ابتدا باید ابعاد دستگاه خشک کن را در نظر گرفت و همراه با آن ابعاد کوره دستگاه که تاثیر زیادی در میزان مصرف سوخت دارد را در نظر گرفت.
  • کنترل دستگاه و نرم افزار مدیریت دستگاه که در اصطلاح همان PLC می باشد نقش به سزایی در کنترل مصرف سوخت دارد.
  • اگر طراحی به صورت هوشمندانه و کاملا دقیق انجام شده باشد می تواند مقدار قابل توجهی میزان مصرف سوخت دستگاه را کاهش دهد.
  • براین اساس جنس بدنه، نوع عایق و عایق بندی مناسب دستگاه به مساله کمک بسیاری می کند.
  • نوع محصول، همچنین شرایط محیطی و مدل دستگاه نیز از عوامل موثر در میزان مصرف سوخت می باشد.
  • از نکات مهم نیز باید به استفاده از قطعات با کیفیت و مناسب جهت کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.


دستگاه خشک کن گازوئیلی در چه مکان های کاربرد دارد؟

استفاده از دستگاه خشک کن گازوئیلی در اکثر مکان ها خارج از عقل و منطق نیست اما باید به شرایط محیط توجه داشته باشید.

در صورت دسترسی به گازوئیل می توانید برای کاهش هزینه مصرف سوخت از این دستگاه استفاده کنید.

قطعا اگر گازوئیل در دسترس نباشد به ناچار باید از سوخت دیگری بهره برد.

در صورت استفاده از دستگاه خشک کن گازوئیلی باید به تهویه محیط مربوط به آن توجه کرد.

دستگاه خشک کن گازوئیلی

دستگاه خشک گازوئیلی در چه ظرفیت هایی ساخته می شود؟

این دستگاه در ظرفیت های مختلف نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و ساخته می شد. مدل های دستگاه خشک کن عمدتا به شکل کابینی و یا تونلی(کانتینیوس) می باشد. حجم دستگاه با توجه به سفارش و در خواست خریدار یا مصرف کننده قابل طراحی و ساخت می باشد. ظرفیت دستگاه با توجه به میزان تولید و فضای موجود در اختیار فرد تعیین می گردد.

به طور کلی دستگاه خشک کن محدودیتی از لحاظ افزایش ظرفیت ندارد . می توان این دستگاه را به صورت سفارشی در مدل های مختلف ساخت.

Designed By canseo.ir Powered by Bayan