sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

بهترین روش ها برای سلامت چشم | بهبود بینایی

  • ۱۴:۰۶

کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به سلامت چشم های خود انجام دهید و مطمئن شوید که در بهترین حالت از بینایی و سلامت چشم هستید:

خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز برای چشم و بینایی از سایت نیروان کمک بسیاری میکند.

سلامت چشم و بینایی

مهمترین روش ها برای سلامت چشم و بهبود بینایی

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. رژیم غذایی شما باید حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات، به ویژه سبزیجات با برگ های زرد و سبز باشد.

خوردن ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون، ماهی تن و هالیبوت نیز می تواند به چشم شما کمک کند.

وزن متناسب را حفظ کنید. اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. ابتلا به دیابت شما را در معرض خطر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی یا گلوکوم قرار می دهد .

استفاده از ماسک صورت شب و آبرسانی دور چشم.

ورزش منظم داشته باشید. ورزش ممکن است به پیشگیری یا کنترل دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک کند. این بیماری ها می توانند منجر به برخی مشکلات چشمی یا بینایی شوند. بنابراین اگر به طور منظم ورزش کنید، می توانید خطر ابتلا به این مشکلات چشمی و بینایی را کاهش دهید.

عینک آفتابی بزنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به چشمان شما آسیب برساند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن را افزایش دهد . با استفاده از عینک آفتابی که 99 تا 100 درصد اشعه UV-A و UV-B را مسدود می کند، از چشمان خود محافظت کنید.

لباس محافظ چشم بپوشید. برای جلوگیری از آسیب های چشمی ، هنگام انجام ورزش های خاص، کار در مشاغلی مانند کار در کارخانه و ساخت و ساز، و انجام تعمیرات یا پروژه ها در خانه خود به محافظت از چشم نیاز دارید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را افزایش می دهد و می تواند به عصب بینایی آسیب برساند .

سابقه پزشکی خانواده خود را بدانید. برخی از بیماری های چشمی ارثی هستند، بنابراین مهم است که دریابید که آیا کسی در خانواده شما به آنها مبتلا بوده است یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا در معرض خطر ابتلا به بیماری چشمی هستید یا خیر.

سایر مشکلات و بیماری های خود را بشناسید. با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری ها و بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن بیشتر می شود. مهم است که عوامل خطر را بشناسید زیرا ممکن است بتوانید با تغییر برخی رفتارها خطر خود را کاهش دهید.

اگر از کنتاکت استفاده می کنید، اقداماتی را برای جلوگیری از عفونت چشم انجام دهید. قبل از گذاشتن یا بیرون آوردن لنزهای تماسی دست های خود را به خوبی بشویید. همچنین دستورالعمل های مربوط به نحوه صحیح تمیز کردن آنها را دنبال کنید و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

به چشمان خود استراحت دهید اگر زمان زیادی را صرف استفاده از رایانه می کنید، می توانید پلک زدن را فراموش کنید و چشمانتان خسته شوند. برای کاهش خستگی چشم، قانون 20-20-20 را امتحان کنید: هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی از جلوی خود نگاه کنید.
 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan