- شنبه ۲۷ فروردين ۰۱
- ۱۱:۰۷
اگر شما هم به تازگی وارد کسب و کار جدیدی شدید، به خوبی میدانید که برای موفقیت در این حوزه باید روشهای مختلفی را امتحان کنید و در مسیر ثابت قدم بمانید. اما در کنار این مسئله بهتر است که از تجربیات افراد موفق در راهاندازی کسب و کارهای جدیدی هم استفاده کرد. در این صورت میتوانید مسیر کاری خودتان را سریعتر طی کنید و بیشتر زمان نیز صرف تمرکز بر روی کسب و کار جدید میشود.
یکی از روشها برای آشنا شدن با تجربیات استارتاپ های موفق و کارآفرینان این است که کتابهایی مطالعه کنیم که درباره تلاش آنها در حوزه کسب و کار نوشته شده است. البته هر ساله کتابهای تجاری زیادی در تمام جهان منتشر میشود؛ اما همه آنها مفید و ممتاز برای کمک به ما نیستند.
به عبارت دیگر در میان انبوهی از کتابها باید چند کتاب را انتخاب کرد و در اولویت قرار داد. با توجه به گستردگی جذابیت کتابهایی که در این زمینه نوشته میشود، در این صفحه قصد دارم شما را با6 نویسنده برتر آشنا کنم که در لیست محبوب ترین ها در سطح جهان قرار دارند و با مطالعه ی کتاب های آنها نیازی به جستجوی تجربیات کاری و تجاری در کتابهای متعدد نیستید. همراه من بمانید.
ناپلئون هیل
ناپلئون هیل نویسنده معروف آمریکایی است که در نوامبر سال 1970 متولد شده است و کتابهای او تبدیل به پرفروشترین کتابها در سطح جهان شد. در این کتاب نکات متفاوتی درباره روشهای رسیدن به ثروت و موفقیت بیان شده است.
روش کاری ناپلئون هیل در نوشتن نکات کلیدی کتاب خود این است که بر ذهن تاکید میکند. او اعتقاد دارد که با تصور کردن هر چیزی میتوان به آن دست پیدا کرد. به عبارت دیگر افکار قدرت بسیار زیادی در جذب اتفاقات آینده دارند و با تمرکز کردن بر هدف و تصور آن، میتوان به هدف دست پیدا کرد.
رابرت کیوساکی
نوشته های رابرت کیوساکی نویسنده و سرمایه گذار موفق، گزینه جذاب برای کسانی است که قصد دارند تمرکز خود را روی مدیریت مالی بگذارند. در این کتاب ایدههایی مطرح میشود که به شما آموزش میدهد کارآفرین باشید و زندگی کارمندی را فراموش کنید.
شاید در نگاه اول کتاب های نوشته شده توسط این نویسنده عجیب به نظر بیایند، اما با تمرکز روی آنها یاد میگیرید که هزینههای خودتان را کنترل کنید و در عین حال خلاقیتهای خود را برای شروع یک کسب و کار جدید امتحان نمایید. در کتاب معروف پدر پولدار پدر فقیر او، نصیحتهای یک پدر پولدار به فرزندش درباره روشهای ثروتمند شدن گفته میشود و جالب این است که متفاوت از روش فکری و نصیحتهای یک پدر بی پول و فقیر است.
با مطالعه این کتاب آموزش میبینید که با کمک هوش مالی خودتان یک روند مالی موفق را تجربه کنید. در عین حال روشهای سرمایهگذاری هوشمندانه را یاد میگیرید؛ زیرا تعریف سرمایهگذاری در این کتاب کاملا متفاوت از چیزی است که ما تصور میکنیم. بهطور مثال دارایی شما املاک و زمین و وسایل لوکسی نیستند که آنها را خریدهاید؛ بلکه نوع سرمایهگذاری روی کسب و کار بهترین نوع سرمایهگذاری است.
پیتر تیل
پیتر تیل که نویسنده، فعال سیاسی و سرمایهگذار آمریکایی نکاتی جالبی درباره استارتاپ ها نوشته شده است تا با مطالعه آن بتوانید آینده بهتری برای کسب و کار خودتان بسازید. او از بزرگترین سرمایهگذاران فیسبوک است و شرکت معروف و ممتاز PayPal را تاسیس کرد.
در کتاب مشهور صفر به یک شدن درباره ارتباط عمیق میان تولید ثروت و نوآوری و خلاقیت نکات متعددی نوشته شده است. همچنین پیتر تیل بیان میکند که مواردی متعددی مانند تولید محصول، چگونگی رقابت و در اختیار داشتن یک تیم کاری خوب میتواند در موفقیت کسب و کار شما موثر باشد. در عین حال برای موفقیت در رقابت با سایر رقبا روشهای مختلف و ترفندهای کاری را یاد میگیرید. بهطور مثال تغییر روشهای پرداخت و انتخاب روشهای هوشمندانه مانند درگاه پرداخت اشتراک، گزینههایی هستند که تاثیر زیادی در کاهش هزینههای پرداخت در کسب و کار را برای شما به همراه میآورد و میتوانید مدیریت و تسلط خود را روی هزینهها افزایش دهید.
ریچارد برانسون
ریچارد برانسون (متولد ژوئیه 1950) در کتاب نترسید و انجام دهید، درسهایی برای موفقیت در زندگی و تجارت را به ما آموزش میدهد. برانسون مدیرعامل مجموعه کمپانیهای ویرجین است و تعداد بسیار زیادی از شرکتهای تجاری را مدیریت کرده است. او در کتاب خود یک نکته کلیدی در زمینه موفقیت در زندگی و کسب و کار بیان میکند.
به نظر او برای موفقیت در هر زمینهای مهمترین نکته این است که میتوانید آن را انجام دهید و فقط کافی است به اندازه علاقهای که به آن هدف دارید، برای رسیدن به آن تلاش کنید. در این صورت در زمانی زودتر از آنچه تصور میکنید، به هدف تجاری و مالی خود دست پیدا میکنید.
برایان تریسی
برایان تریسی کانادایی کتاب های بسیاری در زمینه روانشناسی فروش نوشته است که بسیاری آن ها در صدر فروش کتاب های موفقیت قرار گرفته اند. جالب است بدانید که او تا به حال 4 بار به ایران سفر کرده است.
برای حضور و موفقیت در هر کسب و کاری میتوان دو نوع محصول شامل کالا و خدمات را به فروش رساند. در عین حال استراتژی و روش فروش هرکدام از این موارد متفاوت از دیگری است و باید ترفندهای فروش آنها را در دنیای امروز دانست.
بهطور مثال روشهای قدیمی و کهنه تجاری در جذب مشتری، در دنیای دیجیتالی امروزه مناسب نیستند و باید روشهایی را برای جهان امروز انتخاب کرد که مطابق با تکنولوژیهای جدید است. بهطور مثال استفاده از اینترنت یکی از مهمترین ابزارها محسوب میشود که بدون آن نمیتوان بسیاری از کارهای روزمره را به درستی پیش برد.
همه ما با در اختیار داشتن یک بسته اینترنت مناسب مانند اینترنت سه ماهه رایتل هزینههای خود را پرداخت میکنیم، از فروشگاههای مختلف به صورت آنلاین خرید میکنیم و یا اینکه اطلاعات جدیدی را در دنیای وب به دست میآوریم.
برایان تریسی نیز در کتاب های خود سعی کرده که راههای متعدد برای موفقیت در فروش کالا و خدمات را آموزش دهد. همچنین روشهای کلیدی و موثر برای فروش موفق را صاحبان کسب و کارها آموزش میدهد. بنابراین اگر شما هم در زمینه فروش کالا و خدمات در کسب و کار خودتان نیاز به راهنمایی و تجربه بزرگان دارید، پیشنهاد میکنیم که این کتاب را مطالعه کنید.
دارن هاردی
دارن هاردی نویسنده و بیزینس من موفق آمریکایی در کتاب های خود سعی کرده کارهای کوچکی را بررسی کند که اثر بسیار زیادی در طولانی مدت روی زندگی تجاری و اجتماعی ما دارد. نام معروف ترین کتاب او یعنی اثر مرکب نیز به خوبی این موضوع را نشان میدهد. به عبارت دیگر با انجام دادن و یا ترک برخی کارهای بسیار ناچیز و کوچک میتوانید تغییرات بزرگی روی مدل زندگی خود ایجاد کنید. بهطور مثال مطالعه روزانه چند صفحه کتاب آموزش زبان شاید در نگاه اول تاثیری در زندگی نداشته باشد، اما بعد از چند سال میتوانید یک زبان جدید یاد بگیرید، بدون اینکه زمان و هزینه زیادی برای آن صرف کرده باشید.
- مطالب جالب
- ۱۴۶