sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

اصول تمیز کردن کفش چرم بدون استفاده از واکس

  • ۱۷:۲۰

کفش جز پوشاکی است که بخاطر ماهیتش در روز با اجسام و سطوح مختلفی در تماس است و در نتیجه با سرعت بیشتری نسبت به سایر پوشیدنی ها کثیف می شود. حتماً شما هم با این اصل موافقید که هرچقدر یک وسیله با ارزش تر باشد، بیشتر باید از آن مراقبت کرد و وسواس بیشتری برای حفاظت از آن به خرج داد. کفش های چرم طبیعی با اختلاف زیاد، با کیفیت ترین و ارزشمندترین در انواع مختلف کفش هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بدون شک یکی از چالش های صاحبان کفش چرم طبیعی، موضوع نظافت آن است؛ پس بهتر است راه های تمیز کردن کفش چرم را یاد بگیرید تا بتوانید کفش چرمی خود را سالیان سال نو نگه دارید، با ما همراه باشید.

تمیز کردن کفش

چرا تمیز کردن کفش چرم اهمیت دارد؟

حتماً با خود میگویید که چرا فقط کفش چرم؟ همه کفش ها باید تمیز شوند! بله این جمله درست است؛ اما همانطور که گفته شد چرم یک محصول با ارزش نسبت به سایر متریال ها است و اگر درمراقبت از آن سهل انگاری شود، زیبایی خود را از دست می دهد. در واقع اکثر افراد به دنبال روش های تمیز کردن کفش چرم خود با هدف زیبایی ظاهری هستند؛ چه بسا که تمیز کردن کفش چرم طبق روش هایی که در ادامه بیان می کنیم، در طولانی کردن عمر کفش چرم شما نقش بسزایی دارند.

روش های تمیز کردن کفش چرم

بدون شک بهترین روشی که می توان کفش چرم را در وضعیت مناسب نگهداری کرد، رسیدگی به آن پس از هربار استفاده است. البته اینگونه مراقبت ها اغلب نادیده گرفته می شود؛ اما همانطور که می دانید پس از هربار پوشیدن کفش به خصوص کفش چرم، مقداری آلودگی را به خود می گیرد و در طولانی مدت به کفش آسیب میزند. برای تمیز کردن کفش خود می توانید از مواد خانگی که در ادامه بیان شده است، استفاده کنید:

کفش چرم خود را با برس یا دستمال لطیف تمیز کنید

اولین  توصیه برای تمیز کردن کفش، پاک کردن گرد و غبار از روی سطح آن است. برای اینکار می توانید از برس یا دستمال پارچه ای استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از برس استفاده می کنید، به هیچ عنوان از برس های تیز و محکم استفاده نکنید؛ ترجیحاً از مسواک استفاده شود. همچنین اگر کفش شما بندی است، بهتر است بندها را جداگانه با آب و صابون بشووید. این روش تمیز کردن بیشتر در کفش های اسپرت به خصوص کفش های زنانه رایج است، بنابراین پس از خرید کفش اسپرت زنانه، حتماً هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید.

با سرکه سفید لکه های کفشتان را از بین ببرید

یکی دیگر از روش های تمیز کردن کفش چرم در خانه، محلول آب و سرکه سفید است. معمولاً از این روش زمانی استفاده می شود که کفش چرمی لکه دار شود. در این حالت می توانید مقداری آب با سرکه سفید ترکیب کنید و با دستمال پارچه ای آغشته شده به محلول، روی کفش بکشید. فراموش نکنید که محلول باید حتماً به طور یکسان روی سطح چرم پخش شود. اگر آب و سرکه را تنها روی لکه ها بکشید، ممکن است لکه جدیدی ایجاد شود. پس از اتمام کار با دستمال تمیز و خشکی کفش خود را خشک کنید و در محیطی با دمای 30 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

با روغن زیتون کفش خود را براق کنید

تمیز کردن کفش چرم به خصوص کفش های اداری، نیاز به مراقبت روزانه دارد. روغن زیتون به شما کمک می کند تا کفشی راحت و براق داشته باشید؛ بنابراین اگر مدتی از خرید کفش چرم اداری زنانه شما می گذرد و کفش شما کدر شده است، با دستمال پارچه ای آغشته به روغن زیتون سطح آن را براق کنید و کفش چرم خود را مثل روز اول کنید.

از بین بردن لکه روغن با پودر بچه

لکه های روغن روی سطح کفش چرم کاملاً مشهود هستند؛ اما خوشبختانه باید بدانید که این لکه ها به آسانی از بین می روند. تنها کافی است مقداری پودر تالک(پودر بچه) روی کفشتان بپاشید و لکه های روغن را از بین ببرید. در واقع پودر بچه ماده چربی را جذب خود می کند و از ایجاد لکه روی سطح کفش جلوگیری می کند.

ابتدا لکه روغن ایجاد شده روی کفش را با استفاده از دستمال پارچه ای خشک پاک کنید تا رطوبت به طور کامل از بین برود. توجه داشته باشید که دستمال را بیش از حد روی پوست کفش نمالید، چرا که ممکن است باعث پخش شدن روغن شود. در گام بعد پودر تالک را روی قسمت موردنظر بریزید و یک شب تا صب صبر دهید تا در همان وضعیت بماند. صبح روز بعد کفش را بتکانید تا پودر اضافی روی زمین بریزد، سپس با دستمال پارچه ای تمیز یا برس نرم پودر باقیمانده روی کفش را تمیز کنید.

پوست موز یک راه حل خانگی

کفش پوست موز ایمنی

آیا می دانید که با پوست موز می توانید کفش چرم خود را تمیز کنید؟ این ماده طبیعی که در اکثر مواقع دور انداخته می شود، برای اهداف مختلفی کاربردی است. جالب است بدانید که ترکیبات موجود در پوست داخلی موز ذرات گرد و غبار تجمع یافته را روی چرم از بین می برد و سطح کفش را برق می اندازد. برای این کار پوست داخلی موز را روی سطح کفش بمالید. سپس با یک دستمال پارچه ای روی کفشتان را تمیز کنید تا جرم و کثیفی از بین برود و در نهایت کفشتان را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

چگونه داخل کفش را تمیز کنیم؟

  • حال که با روش های تمیز کردن سطح بیرونی کفش چرم آشنا شده اید، بهتر است روش های از بین بردن بوی نامطبوع و کثیفی های داخل کفش را هم یاد بگیرید. برای اینکار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • ابتدا یک دستمال بردارید و آن را به چند قطره آمونیاک و آب آغشته کنید.
  • سپس قسمت داخلی کفش را با دستمال مرطوب تمیز کنید و آن را در سایه قرار دهید تا خشک شود.
  • پس از آن که کفش خشک شد، مقدار زیادی جوش شیرین داخل آن بریزید. کفش را به خوبی تکان دهید تا پودر به صورت یکنواخت داخل کفش پخش شود.
  • کفش را به همین صورت یک شب تا صبح نگه دارید و سپس پودر اضافی را دور بریزید.
محمد مهدی درخشان

کفش چرم تمیز کردنش راحته در نهایت یه واکس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan