sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

اهمیت طراحی سایت و سئو برای شرکت و فروشگاه

  • ۱۱:۱۵

طراحی سایت و سئو به طراحی و توسعه وب سایت های سئو پسند اشاره دارد. یک وب سایت دوستدار SEO از  بهترین شیوه های سئو پیروی می کند ، مانند ارائه یک  تجربه سازگار با موبایل ،  زمان بارگذاری سریع و  URL های توصیفی . با تمرین طراحی سایت سئو، کسب و کارها درک و رتبه بندی  وب سایت آن شرکت را در نتایج جستجو  برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند  که می تواند منجر به افزایش رتبه و ترافیک شود .

چرا طراحی سایت و سئو مهم است؟

با توجه به اینکه طراحی با جنبه‌های بصری ارتباط دارد و سئو بر نحوه یافتن سایت تأثیر می‌گذارد، ممکن است به نظر برسد که سئو و طراحی وب طرف‌های جداگانه‌ای از یک معادله هستند. این درست است - تا حدی. طراحان و سئوکارها وظایف بسیار متفاوتی را انجام می دهند و نباید انتظار داشته باشید که یکی کار دیگری را انجام دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که سئو و طراحی وب با هم کار نمی کنند.

این دو با هم می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سود شرکت شما داشته باشند. به همین دلیل، اگر به طراحی یا  طراحی مجدد سایت فکر می کنید، بسیار مهم است که بدانید چرا طراحی وب سایت و سئو مهم هستند – و این برای سایت شما چه معنایی دارد.

طراحی سایت سئو اهمیت دارد زیرا:

طراحی وب سایت می تواند سئوی شما را پاک کند یا به آن آسیب برساند: بسیاری از شرکت ها یک سایت کاملاً جدید راه اندازی می کنند - یا به یک نام دامنه جدید تغییر نام می دهند - و پیشرفت سئو آنها یک شبه ناپدید می شود زیرا فراموش کرده اند 301 تغییر مسیر را  تنظیم کنند  . ریدایرکت 301 به موتورهای جستجو می گوید که کجا یک صفحه جابجا شده را پیدا کنند.

سئو می‌تواند بر طراحی وب شما تأثیر بگذارد:

وقتی بهترین روش‌های سئو مرتبط با طراحی وب را در نظر می‌گیرید، مانند  بهینه‌سازی سرعت صفحه  و  معماری سایت ، اغلب متوجه می‌شوید که این عوامل مستقیماً بر نحوه طراحی سایت شما تأثیر می‌گذارند. از سئو بگذرید، و برای رتبه بندی به جایی که می خواهید دچار مشکل خواهید شد.
اگر طراحی وب سایت سئو را نادیده بگیرید، اغلب وقت، هزینه و رتبه کسب و کار خود را متحمل خواهید شد. ترکیب سئو و طراحی وب با هم هوشمندانه تر است زیرا می توانید از طریق وب سایت خود و طراحی آن پایه ای برای استراتژی سئوی خود ایجاد کنید.

8 فاکتور برای بهینه سازی طراحی وب سایت و سئو

اکنون که پیوند بین طراحی وب و سئو را درک کردید، بیایید نگاهی به جنبه های خاص سایت شما که تحت تأثیر هر دو قرار می گیرند و اینکه چگونه می توانید آنها را برای طراحی وب سایت سئو بهینه کنید، بیاندازیم.

طرح

عناصر اصلی طراحی سایت شما البته باید توسط طراح شما تعیین شود. با این حال، در اینجا چند نکته وجود دارد که آنها باید برای اهداف سئو در نظر داشته باشند:

1. کد

طراحان در مورد کدی که برای ارائه عناصر اصلی طراحی سایت شما استفاده می کنند، چند گزینه دارند. بیشتر آنها به HTML و CSS پایبند هستند و دلیل خوبی هم دارد.

اگرچه سایت های فلش ممکن است جالب به نظر برسند، اما بهینه سازی آنها بسیار دشوار است و در نتیجه شانس زیادی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ندارند. به طراح خود بگویید   از Flash دوری کند و سئوی شما از شما تشکر خواهد کرد.

2. سازگاری با موبایل

تعداد فزاینده ای از کاربران اینترنت سایت ها را در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند و سایت شما باید برای همه آنها قابل دسترسی باشد. این نه تنها تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد، بلکه به شانس شما برای رتبه بندی خوب در حال حاضر که  سازگاری با تلفن همراه یک عامل رتبه بندی  برای Google است، کمک می کند.

بهترین راه برای رفع این مشکل  طراحی ریسپانسیو است که باعث می شود سایت شما در همه دستگاه ها و مرورگرها قابل دسترسی باشد. طراحی ریسپانسیو  همچنین پتانسیل محتوای تکراری را از بین می برد، که در صورت داشتن یک سایت تلفن همراه جداگانه ممکن است اتفاق بیفتد.

3. خوانایی

در حالی که طراحان ممکن است در درجه اول بر عناصر غیر متنی سایت شما تمرکز کنند، مهم است که  فونت ها  و اندازه هایی را انتخاب کنند که خواندن آن برای بازدیدکنندگان آسان باشد.

همچنین، مگر اینکه کپی بدنه از یک سایت موجود بیرون کشیده شود (یا از قبل نوشته شده باشد) و با مشخصات طراحی شما گنجانده شده باشد، طراح شما باید بداند که فضای زیادی برای کپی باقی بگذارد. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی داشته باشید به محتوای آموزنده و بهینه زیادی نیاز دارید   و طرحی که فقط با چند جمله متن خوب به نظر برسد سئوی شما را ناامید می کند.

تصاویر

ممکن است فکر کنید که کپی تنها عنصر سایت شما است که می تواند بهینه شود، اما اینطور نیست. هنگام آپلود تصاویر  در سایت شما، طراحان شما باید چند روش برتر را در نظر داشته باشند  .

4. نام فایل

همه تصاویر شما باید دارای نام فایل های توصیفی و منطقی باشند. اگرچه ممکن است کمی بیشتر از گذاشتن نام‌هایی مانند «IMG_0035.jpg» به کار بیشتری نیاز داشته باشد، این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تصاویر شما را «ببینند» و آنها را در متن قرار دهند.

5. اندازه فایل

اگرچه تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا مطمئناً از نظر بصری جذاب هستند، طراح شما باید سعی کند اندازه فایل را تا حد امکان کوچک نگه دارد. فایل های بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند، که نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد، بلکه نرخ پرش شما را نیز افزایش می دهد و به رتبه بندی شما آسیب می رساند.

6. تگ های Alt

تصاویر شما علاوه بر نام فایل‌ها، باید تگ‌های جایگزین نیز داشته باشند. این توصیفات به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه را که به تصویر کشیده می شود، تعیین کنند و کاربران می توانند زمانی که ماوس را روی یک تصویر قرار می دهند، آن را بخوانند.

تگ‌های Alt همچنین به کاربران کم بینا (و کاربرانی که مرورگرهایشان فایل‌های شما را پشتیبانی نمی‌کند) کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی نشان داده می‌شود، که به  دلایل دسترسی مهم است .

معماری سایت

میزان تأثیری که طراح شما بر معماری سایت شما دارد بسته به میزان مشارکت شما (یا سئوی سایت) در این فرآیند متفاوت است، اما نقش بسیار زیادی در توانایی سایت شما برای رتبه بندی بازی می کند. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

7. ناوبری

ناوبری یکی از مهم ترین اجزای یک تجربه کاربری عالی است و به همین دلیل باید آن را ساده نگه دارید. هر چه بازدیدکنندگان سایت شما راحت تر بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، احتمال تبدیل آنها بیشتر می شود.

ناوبری با استفاده آسان همچنین احتمال گیج شدن بازدیدکنندگان و خروج از سایت شما را کاهش می دهد که می تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و رتبه شما را بهبود بخشد.

8. ساختار URL

هر یک از صفحات شما باید یک  URL توصیفی داشته باشد  که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات باید با خط فاصله تقسیم شوند (نه زیر خط)، و می توانید چند کلمه کلیدی مرتبط را وارد کنید.

آدرس‌های اینترنتی با کلمات توصیفی (برخلاف اعداد و حروف تصادفی) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را درک کنند و همچنین به خاطر سپردن آن‌ها برای بازدیدکنندگان سایت شما آسان‌تر خواهد بود.

سوالات متداول در مورد طراحی وب و سئو

پاسخ به سوالات رایج در مورد طراحی وب و سئو را در این پرسش متداول دریافت کنید!

طراحی سایت و سئو چگونه به هم مرتبط هستند؟

در نهایت، هدف هر دو طراحی وب و سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران است. بنابراین در حالی که طراحان بیشتر بر اجزای زیبایی‌شناختی یک سایت تمرکز می‌کنند و سئوکاران بیشتر بر جنبه‌هایی تمرکز می‌کنند که به آن کمک می‌کند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند، نتیجه مطلوب یکسان است: سایتی که به بازدیدکنندگان آنچه می‌خواهند می‌دهد و به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

برای اینکه به بازدیدکنندگان خود اطلاعاتی را که برای تبدیل شدن به مشتری نیاز دارند ارائه دهید، سایت شما باید هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب باشد – دو ویژگی که یک طراح خوب باید بتواند به آنها دست یابد. همچنین باید برای مشتریان بالقوه یافتن آن آسان باشد، که این مسئولیت یک سئو است.

طراحی سایت مهمتر است یا سئو؟

بسیاری از صاحبان سایت فکر می کنند که طراحی عالی می تواند بیشتر از سئوی بد باشد یا برعکس، و می خواهند بدانند کدام یک مهم تر است. با این حال، پاسخ هیچ کدام نیست. به بیان ساده، سئوی قوی چیزی است که کاربران را به سمت سایت شما می کشاند و طراحی عالی چیزی است که آنها را در آنجا نگه می دارد.

داشتن سایتی که زیبا باشد اگر کسی آن را نبیند بی فایده است، و داشتن سایتی که در صدر موتورهای جستجو قرار می گیرد کمکی به شما نخواهد کرد اگر طراحی ضعیف شما باعث ترک بازدیدکنندگان شود (که به نوبه خود به رتبه شما آسیب می زند).

چگونه طراحی وب سایت سئو را در کسب و کار خود تمرین کنیم?

از آنجایی که طراحی وب و سئو بسیار مرتبط هستند، باید مطمئن شوید که آنها به خوبی با یکدیگر کار می کنند. به همین دلیل است که باید از فرآیند بسیار رایج استخدام یک طراح برای چیدمان و ایجاد یک سایت و سپس آوردن سئو به عنوان یک فکر بعدی به هر قیمتی اجتناب کرد.

هم طراح و هم سئو باید در مراحل اولیه پروژه شما دخیل باشند. این به طراح کمک می کند معماری سایتی را ایجاد کند که سئو پسند باشد و همچنین فرصتی را برای SEO شما فراهم می کند تا پیچیدگی های طراحی سایت شما را ببیند.

ممکن است فکر کنید که بهترین راه برای اطمینان از اینکه طراحی و بهینه‌سازی شما با هم به خوبی کار می‌کنند، استخدام فردی است که هم طراحی وب و هم سئو را انجام می‌دهد – اما اگر این چیزی است که شما در نظر دارید، بسیار مراقب باشید. اینها دو زمینه مجزا هستند و بهتر است افراد جداگانه ای را استخدام کنید که در هر کدام عالی باشند تا یک نفر که در هر دوی آنها متوسط ​​است.

راه حل بهتر این است که یک آژانس بازاریابی اینترنتی با خدمات کامل استخدام کنید. با اجازه دادن به یک تیم مستقر از طراحان، توسعه دهندگان و سئوکاران برای همکاری در سایت شما، می توانید مطمئن باشید که نه تنها نتیجه نهایی منسجم خواهد بود، بلکه هر جنبه توسط یک متخصص متخصص انجام شده است.

طراحی سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی

  • ۱۳:۱۸

طراحی سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی چیست؟ چگونه داشتن یک وب سایت واکنش گرا به کسب و کار من کمک می کند؟

طراحی سایت رسپانسیو

وب سایت شما اولین چیزی است که بسیاری از مشتریان شما حتی قبل از ورود به فروشگاه فیزیکی شما، با فرض داشتن یک فروشگاه، می بینند. طراحی سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی بسیار مهم است. شما یا شرکت شما زمان و هزینه زیادی را صرف توسعه وب سایتی کرده اید که ارزش های کسب و کار را در بر می گیرد، اطلاعات را به طور تمیز ارائه می دهد، به راحتی قابل پیمایش است و مهم ترین ویژگی های شرکت شما را برجسته می کند. شما می خواهید که این عوامل بدون توجه به اینکه مشتریان شما چگونه برای دسترسی به سایت شما انتخاب می کنند، به صورت آنلاین آشکار شوند. شما می خواهید سایتی که در رایانه ظاهر می شود در تبلت یا تلفن هوشمند به همان اندازه خوب به نظر برسد. باید استفاده از آن آسان باشد و تمام اطلاعاتی را که در حال حرکت مهم هستند ارائه دهد. از نظر فرهنگی، ما دیگر به هیچ چیز محدود نمی‌شویم و یک وب‌سایت واکنش‌گرا با طراحی سایت با وردپرس به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به حضور در مقابل رایانه، مستقیماً با تجارت شما ارتباط برقرار کنند.

از دیدگاه بازاریابی، یک وب سایت واکنش گرا می تواند اثربخشی کمپین بازاریابی شما را با اجازه دادن به مشتریان بالقوه برای ارتباط فوری با شما افزایش دهد. هیچ تأخیر یا تلاشی وجود ندارد که به یاد داشته باشید "وقتی به خانه رسیدیم آن سایت را بررسی کنید". مشتریان شما می توانند افزوده شما را ببینند و بلافاصله به وب سایت شما نگاه کنند. بازاریابی مدرن اغلب از دستگاه های تلفن همراه برای موثرتر کردن تبلیغات استفاده می کند، بنابراین طراحی وب پاسخگو گزینه های بازاریابی شما را گسترش می دهد.

اگر از طراحی ریسپانسیو استفاده نمی کنید، در معرض خطر عدم نمایش صحیح سایت خود هستید. منوها، ترازها، یا تصاویر ممکن است دارای انحراف یا تناسب نادرست باشند، مشتری شما ممکن است مجبور باشد برای یافتن محتوا به اطراف بچرخد، یا ممکن است آنقدر درهم باشد که ناخوانا باشد. با اجرای یک طراحی واکنش‌گرا، می‌دانید که همه چیز به وضوح نشان داده می‌شود و مهم‌ترین اطلاعات را می‌توان به وضوح نشان داد.

حتما بخوانید: طراحی سایت وردپرس با گوشی

طرح‌بندی واکنش‌گرا یا طراحی سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی برای وب‌سایت شما نیز به حفظ شناخت برند کمک می‌کند. با ریسپانسیو کردن سایت خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در هر زمان یا هر کجا که به آن دسترسی پیدا می شود یکسان به نظر می رسد. این امر به ویژه در صورتی مؤثر است که یک طرح‌بندی تطبیقی ​​داشته باشید، زیرا به شما کنترل بیشتری بر روی مکان‌های خاص بنرها، تصاویر و متن می‌دهد.

با پیشرفت تکنولوژی، گزینه های بیشتری برای دستگاه های دستی در دسترس قرار می گیرد. به عنوان مثال، آیفون به تنهایی از زمان عرضه اولیه خود چهار اندازه صفحه نمایش مختلف و شش وضوح صفحه نمایش متفاوت را پشت سر گذاشته است. داشتن یک وب سایت واکنش گرا نه تنها به مشتریان شما این امکان را می دهد که سایت شما را به بهترین شکل به عنوان نماینده ای از کسب و کار شما ببینند، بلکه به این معناست که نیاز کمتری به ایجاد مجدد طرح بندی های جدید برای همگام شدن با فناوری همیشه در حال تغییر دستگاه های تلفن همراه وجود دارد.

چگونه سایت خود را ریسپانسیو کنم؟

ریسپانسیو کردن در   شما واقعاً بستگی به نحوه ساخت یا طراحی اولیه سایت شما دارد. به عنوان مثال، اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده می‌کنید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از تم‌ها را پیدا کنید که قبلاً برای پاسخ‌گو بودن طراحی شده‌اند. اگر قصد دارید این مسیر را طی کنید، حتماً CSS سفارشی را که ممکن است طرح‌بندی سایت شما را دیکته کند، قبل از اینکه آن را ریسپانسیو کنید، بررسی کنید.

اگر موضوع شما از قبل پاسخگو نیست، می توانید آن را در سیستم هایی مانند جوملا از طریق کدنویسی سفارشی یا ماژول هایی مانند بوت استرپ انجام دهید. مرکز پشتیبانی ما مقاله مفیدی در مورد نحوه انجام این کار دارد!

اگر سایت شما به صورت سفارشی ساخته شده است، می خواهید با توسعه دهنده خود تماس بگیرید تا ببینید چه گزینه هایی برای ریسپانسیو کردن سایت شما در دسترس است. اگر هنوز سایت خود را ایجاد نکرده‌اید، اما می‌دانید که قرار است با یک توسعه‌دهنده کار کنید، حتماً بپرسید که آیا طرح‌های واکنش‌گرا را در خدمات خود لحاظ می‌کنند یا خیر.

طرح بندی سایت واکنش گرا دنیایی از امکانات را به روی سایت و کسب و کار شما باز می کند. نه تنها به شما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید که نمایندگی آنلاین کسب و کار شما به اندازه ویترین فروشگاه شما مرتب و مرتب است، بلکه به شما امکان می دهد با جمعیت بیشتری و احتمالاً جدید مشتریان ارتباط برقرار کنید.

Designed By canseo.ir Powered by Bayan