sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

چه نوع بسته بندی برای مواد غذایی مناسب است؟

  • ۱۲:۲۰

بسته بندی مواد غذایی چیست؟ بسته بندی مواد غذایی به عنوان بسته بندی مواد غذایی برای محافظت از آن در برابر دستکاری یا آلودگی ناشی از منابع فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تعریف می شود که بسته بندی فعال رایج ترین سیستم بسته بندی مورد استفاده برای نگهداری محصولات غذایی است.

انواع بسته بندی مواد غذایی

چه نوع بسته بندی برای مواد غذایی مناسب است؟

8 نوع بسته بندی مواد غذایی رایج وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.

  1. پردازش آسپتیک این برای غذاهایی است که استریل هستند و باید استریل نگهداری شوند.
  2. سینی ها.
  3. کیف ها، کیسه شکل کیف و پاکت دسته دار برای بسته بندی مواد غذایی هستند.
  4. جعبه ها
  5. قوطی ها
  6. کارتن
  7. بسته بندی انعطاف پذیر
  8. پالت.

محبوب ترین بسته بندی مواد غذایی کدام است؟

محبوب ترین بسته بندی های مواد غذایی معمولا باید عمر محصولات غذایی را بالا ببرند و تمامی اصول و استانمدارد های یک بسته بندی مناسب را داشته باشند. یک راهکار عملی برای مقابله با گرد و خاک ، فاسد شدن، خراب شدن، آسیب دیدن و... مواد غذایی بسته بندی مناسب آن می باشد.

کیف ها

ماشین آلات صنعتی برای بسته بندی کیسه ها؛ کیسه های بسته بندی از مواد نازک و معمولاً پلاستیکی ساخته می شوند تا از تماس مواد غذایی با هوا و محیط جلوگیری کنند. تعدادی از انواع مواد غذایی را می توان در کیسه قرار داد، از جمله:

  • تنقلات، مانند چیپس و چوب شور.
  • میوه ها و سبزیجات، مانند سیب و سیب زمینی.

جعبه ها

پجعبه ها جعبه ها یکی از رایج ترین انواع بسته بندی مواد غذایی هستند. آنها را می توان با چوب، تخته فیبر موجدار یا فلز ساخت که باعث می شود در برابر آسیب مقاوم تر شوند.

جعبه ها یکی از رایج ترین انواع بسته بندی مواد غذایی هستند. آنها را می توان با چوب، تخته فیبر موجدار یا فلز ساخت و در انتها با بسته بندی شیرینگ پک نایلون پیچ کرد. که باعث می شود در برابر آسیب مقاوم تر شوند. آنها معمولا برای غذاهایی مانند:

  • غلات
  • پیتزای یخ زده
  • کراکر میان وعده.

قوطی ها

قوطی ها ظروف فولادی یا فلزی نازکی هستند که برای جلوگیری از خوردگی با قلع پوشانده شده اند. آنها در حفظ غذا و محافظت از آن در برابر نور بهترین عملکرد را دارند زیرا ظرف مات است. قوطی ها برای بسیاری از غذاها استفاده می شود، مانند:

  • سبزیجات
  • میوه
  • سوپ
  • گوشت ها
  • سس

کارتن

کارتن ها از مقوای راه راه ساخته می شوند و برای دوام در برابر رطوبت می توانند با پلاستیک یا پارافین پوشانده شوند. دستگاه بسته بندی آنها در بسیاری از مدل ها و سبک های بسته بندی مواد غذایی موجود هستند، از جمله

  • کارتن های تخم مرغ:  این ظروف دارای قالب های تخم مرغی شکل هستند که در هنگام حمل و نقل از تخم مرغ محافظت می کنند.
  • کارتن های آسپتیک:  این نوع دارای مواد کارتنی است که برای خواص آسپتیک طراحی شده است. برای نوشیدنی هایی مانند آب میوه و شیر استفاده می شود.
  • کارتن های تاشو: کارتن های  تاشو به صورت تکه های مقوایی تخت ساخته می شوند تا توسط سازنده مواد غذایی مونتاژ شوند.
  • کارتن های شیروانی:  این سبک کارتن دارای شیروانی هایی در قسمت بالایی است که می توان آن ها را نیشگون کرد و کشید تا باز شود. این طرح برای نوشیدنی هایی مانند آب میوه و شیر محبوب است.

بسته بندی انعطاف پذیر

بسته بندی انعطاف پذیر بسته بندی غیر سفت و سختی است که می تواند هر شکلی به خود بگیرد. مانند کیسه ها از محتویات در برابر محیط محافظت می کند و عمر مفید آنها را افزایش می دهد. نمونه ای از بسته بندی انعطاف پذیر انواع سالاد کیسه ای است.

پالت

از پالت ها برای حمل و نقل مقادیر زیادی ظروف غذا استفاده می شود. محصولات معمولاً برای امنیت بیشتر بسته بندی می شوند.

سینی ها

سینی ها یک ماده مقوایی مسطح و ضخیم با لبه های برجسته برای نگهداری محصول در ظرف هستند. آنها برای غذاهایی مانند:

  • نوشیدنی
  • گوشت
  • بذر بکارید

لفاف ها

لفاف ها بسته بندی پلاستیکی نازکی هستند که از مواد غذایی در برابر محیط محافظت می کنند. آنها برای موارد منفرد استفاده می شوند، مانند:

  • آب نبات
  • میله های گرانولا

ارزان ترین مواد بسته بندی مواد غذایی چیست؟

کیسه های پلی (پلاستیک) یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های بسته بندی، کیسه های پلی (یا کیسه های پلاستیکی) است که به افتصاد ایران بسیار کمک کرده است. ساخته شده از مواد پلاستیکی، معمولا برای بسته بندی مواد غذایی، شیمیایی، گل و مجله استفاده می شود.

قطعات داخلی برج خنک کننده و شرایط نگهداری آن

  • ۱۴:۲۱

قطعات برج خنک کننده مجموعه تجهیزاتی است که جهت فعالیت مؤثر و بی نقص کولینگ تاور نیاز است . تجهیزات تشکیل دهنده برج خنک کن یا کولینگ تاور بخش های مختلفی را شامل شده که شناخت این اجزا در برج خنک کننده از اهمیت زیادی برخوردار گردیده است. عملکرد صحیح یک دستگاه خنک کننده آب وابستگی بسیار بالایی در کارکرد درست قطعات تشکیل دهنده آن دارد.

قطعات برج خنک کننده همانند اجزای یک سیستم پیوسته هر کدام وظیفه منحصر به فردی را برعهده دارند. قطعات بخش پاشش آب وظیفه تقسیم و توزیع جریان آب داغ و قطعات بخش هوادهی وظیفه انتقال و جابجایی هوای خنک را برعهده دارند. تداخل در عملکرد هر یک از اجزا و قطعات در برج خنک کننده سبب مختل شدن عملکرد کلی کولینگ تاور می شود. تداوم کارکرد درست قطعات داخلی برج خنک کننده فقط با بازرسی و سرویس دوره ای دستگاه امکان پذیر می باشد.

برج خنک کننده

بیشتر بخوانید : قطعات کولینگ تاور

انواع قطعات برج خنک کننده

  • پکینگ یا سطوح تبادل حرارت
  • قطره گیر یا المیناتور
  • فن یا پروانه هوادهی
  • نازل های پاششی اسپری آب
  • کلگی توزیع آب یا اسپرینکلرهد
  • کاهش دور یا انتقال قدرت
  • قطعات بدنه فایبرگلاس

برج خنک کننده

قطعات یا لوازم یدکی برج خنک کننده

فلنچ های ورودی و خروجی:

فلنچ ها در جنس های مختلف تولید می گردند که عمدتاً در کولینگ از جنس PVC و آلومینیوم و برنجی می باشند که ورود و خروج آب از آن ها رد و بدل می گردد.

پکینگ ها:

پکینگ ها وظیفه ایجاد سطح بیشتر در برج را دارند که باعث می شوند آب زودتر خنک گردد. عمدتاً جنس پکینگ ها از PVC و PP  می باشد.

نازل:

نازل وظیفه پخش آب ورودی و داغی هست که وارد کولینگ می شود و وظیفه آن پخش آب روی سطح پکینگ می باشد. نازل ها عمدتاً از جنس PP ساخته می شوند.

قطره گیر:

قطره گیر با شکل خاص و هندسی خود وظیفه جلوگیری از پرتاب و هدر رفت آب از برج خنک کننده را دارد و جنس آن از PVC می باشد.

فن استک:

محفظه ای که فن در آن قرار می گیرد و مانند یک دودکش هوای داغ و بخار آب را از داخل برج خنک کننده به بیرون هدایت می کند. بدنه فن استک از فایبرگلاس ساخته می شود.

فن :

فن ها وظیفه ی مکش هوای داغ از داخل برج خنک کننده را دارند فن باعث می شود هوای داغ از کولینگ به بیرون پرتاب شود و هوای تازه و خنک از طریق لورها در پایین دستگاه وارد برج خنک کننده گردد. اغلب فن ها از پره های فایبرگلاس ساخته می شوند.

الکتروموتور:

الکتروموتور وظیفه گردش فن را بر عهده دارد و باعث می شود فن شروع به چرخش کند و فرایند مکش هوا صورت گیرد.

وظیفه سیستم انتقال قدرت یا کاهش دور برج خنک کننده چیست ؟

 این بخش از قطعات در برج وظیفه منتقل کردن انرژی چرخشی از موتور به فن را برعهده دارد. سیستم انتقال قدرت در سه نوع کوپل مستقیم، تسمه ای و گیربکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهنده دورهای تسمه ای پرکاربردترین نوع سیستم های کاهش دور قلمداد می‌شوند. انتقال قدرت بخش مهمی از اجزای کولینگ محسوب شده زیرا که هدفش تنظیم دور چرخشی فن می‌باشد. بسیاری از انواع دستگاه های صنعتی همانند کندانسورهای هوایی و چیلرها نیز در بخش هوادهی خود از کاهنده های دور تسمه ای استفاده می‌نمایند. متریال عمده کاهنده های تسمه پولی از چدن ریخته گری،آلومینیوم یا فولاد چقرم می باشد.

قطعات برج خنک کننده

تعویض قطعات داخلی کولینگ تاور

برج خنک کننده جزء تجهیزات گرمازدایی می باشد که تقریبا دائم در حال کارکردن است به همین سبب دائم قطعات داخلی و خارجی برج خنک کننده در تماس مستقیم با جریان آب پاششی و همچنین در معرض جریان هوا می باشد.

آب درون چرخه فعالیت صنعتی دارای غلظت و مواد محلول یا همان TDS یا به عبارتی دیگر سختی می باشد که فعالیت دائم برج خنک کننده و عمل تبخیر درون برج موجب می گردد غلظت این املاح افزایش یابد و درون برج بر روی سطوح انتقال حرارت یا همان پکینیگ ، نازل ، قطره گیر ، کویل ، تشتک و … رسوب ایجادکنند و همچنین آلودگی های زیست محیطی و گرد وخاک و تابش نور خورشید و … نیز جزو عوامل مؤثر در تخریب و استهلاک قطعات برج خنک کننده می باشد . این عوامل نیاز قطعات برج خنک کننده به تعمیر و یا تعویض را تشدید می نماید .

گاهی جهت افزایش راندمان برج خنک کننده و تک تک قطعات ، نیازمند تقویت برخی از اجزا آن از جمله فن و یا الکتروموتور از طریق راه های مختلف می باشیم. به هر حال تشخیص این موضوعات به هنگام سرویس دوره ای و یا مشاهده نمودن نقص فنی تنها توسط مهندسین و یا شرکت های مربوطه امکان پذیر است . در اصل تعویض و تعمیر قطعات برج خنک کننده راه کاری مناسب جهت جلوگیری از تخریب اجزای داخلی برج خنک کننده و همچنین ممانعت از معدوم شدن برج و نتیجتا حفظ کننده عملکرد صحیح برج خنک کننده می باشد .

زمان تعویض اجزای برج خنک کننده

عمر مفید قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس بین 2 تا 5 سال بوده و عمر مفید قطعات خارجی (بدنه) بین 5 تا 10 سال می باشد. البته لازم به ذکر است که مهمترین عامل تعیین کننده در عمر مفید قطعات برج خنک کننده نوع متریال و کیفیت تولیدی آن قطعه می باشد. به عنوان مثال در تولید قطعات فایبرگلاس برج خنک کن اگر از رزین با کیفیت و مرغوب استفاده نماییم کالای تولیدی عمر مفید به مراتب بیشتری خواهد داشت. استفاده از رزین های نامرغوب و مقرون به صرفه امروزه به دلیل شرایط بد اقتصادی نیز در دستور کار تولیدکنندگان قرار گرفته است. این موضوع سبب کاهش کیفیت قطعات تولیدی و خدمات پس از فروش سازندگان کولینگ تاور گردیده است. بکارگیری قطعات با کیفیت سبب افزایش میزان کیفیت قطعات تولیدی و در نتیجه موجب افزایش عمر این اجزا می شود.

اقتصاد داخلی ایران

  • ۱۳:۰۴

رقم تولید داخلی ناخالص در سال 2021 1.426.300 میلیون دلار بوده است، ایران در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی 196 کشوری که منتشر می کنیم، رتبه 15 را دارد. قدر مطلق تولید ناخالص داخلی در ایران نسبت به سال 2020 488248 میلیون دلار افزایش یافت. سرانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2021 برابر با 16784 دلار بود که 5635 دلار بیشتر از سال 2020 و 11149 دلار بود.

مقاله سایت ایران سخت افزار تقدیم می کند:

صنعت اصلی ایران چیست؟

صنعت نفت و گاز ایران فعال ترین صنعت کشور است. ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت و دومین ذخایر بزرگ گاز در جهان است.

رتبه اقتصادی ایران و تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

تولید ناخالص ملی    1.7 تریلیون دلار (اسمی، 2022) 1.75 تریلیون دلار (PPP، 2022)

رتبه تولید ناخالص داخلی    چهاردهم (اسمی، 2022) بیست و یکمین (PPP، 2022)

رشد تولید ناخالص ملی    -5.4٪ (2018) -7.6٪ (2019) 1.8٪ (2020e) 4.0٪ (2021e)

تولید ناخالص داخلی سرانه    2756.7 دلار (اسمی، 2022) 15791.2 دلار (PPP، 2022)

بزرگترین صادرات ایران چیست؟

نفت و گاز طبیعی مهمترین صادرات ایران است که 82 درصد از درآمد صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است. سایر صادرات شامل مواد شیمیایی، پلاستیک، میوه، محصولات سرامیکی و فلزات است که برای حمایت از تولیدات داخلی بسیار مهم هستند..

آیا ایران از نظر مواد غذایی خودکفا است؟

آیا ایران از نظر مواد غذایی خودکفا است؟ هدف سیاست دولت ایران دستیابی به خودکفایی در تولید مواد غذایی است و تا سال 2007، ایران به خودکفایی 96 درصدی در محصولات کشاورزی ضروری دست یافته است.

اقتصاد داخلی ایران چیست؟

اقتصاد داخلی به معنای اصطلاح ماروین هریس است که به اجزای ساختاری سیستم‌های اجتماعی فرهنگی که حول تولید، مبادله و مصرف اولیه در محیط‌های داخلی (خانه‌ها، کمپ‌ها و سایر واحدهای خانوادگی و اجتماعی کوچک) سازماندهی شده‌اند، اشاره دارد. کارآفرینی توسط بانوان در ایران در حال رشد است و این به اقتصاد ایران کمک می کند.

نمونه ای از تولید ناخالص داخلی چیست؟

برای مثال، اگر کشور B در یک سال 5 موز هر کدام به ارزش 1 دلار و 5 موز به ارزش هر کدام 6 دلار تولید کند، تولید ناخالص داخلی 35 دلار خواهد بود . اگر در سال آینده قیمت موز به 2 دلار افزایش یابد و مقادیر تولید شده ثابت بماند، تولید ناخالص داخلی کشور B 40 دلار خواهد بود.

ایران

چرا تولید ناخالص داخلی مهم است؟

تولید ناخالص داخلی مهم است زیرا اطلاعاتی در مورد اندازه اقتصاد و نحوه عملکرد یک اقتصاد می دهد . نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی اغلب به عنوان شاخصی برای سلامت عمومی اقتصاد استفاده می شود. به طور کلی، افزایش تولید ناخالص داخلی واقعی به عنوان نشانه ای از عملکرد خوب اقتصاد تفسیر می شود.

آیا ایران خودرو تولید می کند؟

از اوایل دهه 2000، تولید خودرو در ایران رشد چشمگیری داشته است . تولید خودرو ایران در سال 2007-2008 از مرز یک میلیون خودرو عبور کرد. امروزه ایران با تولید سالانه بیش از 1.6 میلیون خودرو، بیستمین خودروساز بزرگ جهان و یکی از بزرگترین خودروسازهای آسیا است.

ایران به چه چیزی معروف است؟

ایران یکی از قدیمی‌ترین، غنی‌ترین و تأثیرگذارترین میراث‌های هنری جهان را دارد که رشته‌های بسیاری از جمله ادبیات، موسیقی، رقص، معماری، نقاشی، بافندگی، سفالگری، خوشنویسی، فلزکاری و سنگ‌تراشی را در بر می‌گیرد.

آیا ایران کشور جهان اول است؟

ایران و موزامبیک کشورهای جهان اول هستند . از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان سوم فقیر بودند، این اصطلاح راهی «مودبانه» برای اشاره به جهان فقیر شد. امروزه این اصطلاحات با کشورهای «در حال توسعه» و «توسعه یافته» از نظر سیاسی صحیح تر جایگزین شده است. 
 

 

 

لیفت پیشانی | انواع روش‌های لیفت پیشانی

  • ۱۱:۵۹

چروک در پیشانی و افتادگی آن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از اشخاص با افزایش سن یا حتی افراد جوان به دلیل استفاده از عضلات صورت به هنگام صحبت کردن با آن مواجه می‌شوند. افتادگی پوست پیشانی باعث افتادگی ابروها می‌شود و ظاهر شخص را همیشه خسته نشان می‌دهد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید ناامید نباشید زیرا با وجود روش‌های نوین جراحی لیفت پیشانی و انجام آن از سوی پزشک جراحی زیبایی این مشکل به راحتی قابل رفع است.

انواع روش‌های لیفت پیشانی

لیفت پیشانی چیست؟

لیفت پیشانی یکی از جراحی‌های لیفت صورت و کم‌تهاجمی است که برای رفع چروک و افتادگی پوست پیشانی انجام می‌شود. در این روش پزشک جراح با برداشتن پوست اضافه عمل لیفت را انجام می‌دهد. البته لیفت پیشانی با روش‌های غیر جراحی نیز انجام می‌شود که به کارگیری هر یک از روش‌ها بستگی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک دارد.

انواع روش‌های لیفت پیشانی

لیفت پیشانی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که پزشک با توجه به میزان چروک و افتادگی پوست، بهترین روش را انتخاب می‌کند.

روش غیر جراحی

در روش‌های بدون جراحی معمولأ با لیزر یا تزریق ژل، لیفت پیشانی انجام می‌شود. اشخاصی که تمایلی به جراحی ندارند و با افتادگی یا چروک‌های زیاد مواجه نیستند از روش‌های زیر برای لیفت پیشانی آن‌ها استفاده می‌شود:

لیفت پیشانی با نخ

در این روش پزشک با استفاده از نخ‌های مخصوص، لیفت پیشانی را انجام می‌دهد. این نخ‌ها خاردار هستند و از طریق سوزن توخالی در لایه زیر پوست قرار می‌گیرند. با اتصال نخ به چربی زیر پوست لیفت انجام می‌شود. پزشک برای لیفت هر بخش از پیشانی از 3 تا 12 نخ استفاده می‌کند. پس از چند ماه نخ‌ها جذب می‌شوند و به دلیل تولید کلاژن در پوست، اثر لیفت برای مدت 1 سال باقی می‌ماند.

لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

با تزریق ژل بوتاکس که حاوی سم بوتولونیوم است ماهیچه پیشانی فلج می‌شود. حرکت نکردن این ماهیچه باعث لیفت پیشانی و از بین رفتن چروک‌های پوستی می‌شود همچنین ابروها نیز به سمت بالا کشیده می‌شوند. برای لیفت ابرو به همراه پیشانی ممکن است مقدار کمی از ژل بوتاکس در عضله کنار چشم تزریق شود. در این روش لیفت پیشانی با 12 تا 24 واحد  بوتاکس انجام می‌شود.

لیفت پیشانی با ار اف ( امواج رادیویی)

از این روش برای لیفت کردن پوست پیشانی و اطراف ابرو استفاده می‌شود. برخی برای تاثیر بیشتر از این روش به طور ترکیبی با تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند.

لیفت پیشانی با تزریق ژل(فیلر)

از روش تزریق ژل بیشتر در اطراف ابرو و برای لیفت کردن بالای ابرو استفاده می‌شود. تزریق ژل برای اشخاصی کاربرد دارد که به دلیل افزایش سن، حجم اطراف ابرو در آن‌ها کم شده است.

لیفت پیشانی با هایفوتراپی

هایفوتراپی فناوری است که با استفاده از آن لیفت پیشانی به طور غیرتهاجمی انجام می‌شود. در این روش، اشعه اولتراسوند لایه‌های زیرین پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. با ساطع شدن این اشعه پوست سفت و لیفت می‌شود . لیفت پیشانی با هایفوتراپی بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

اگر تمایل دارید همزمان با جراحی لیفت پیشانی، جراحی لیفت ابرو را هم انجام دهید این مقاله را بخوانید.

 

بهترین روش لیفت پیشانی کدام است؟

در حال حاضر تمام روش‌های لیفت پیشانی پرکاربرد و متداول هستند اما پزشک جراح با توجه به شکل صورت هر شخص و میزان افتادگی پوست پیشانی از یکی از روش‌ها برای لیفت پیشانی استفاده می‌کند یا ممکن است ترکیبی از روش‌های لیفت را برای حاصل شدن نتیجه مطلوب به کار بگیرد. برای افرادی هم که از سوزن ترس دارند، پزشک از روش لیزر درمانی یا هایفوتراپی استفاده می‌کند.

ماندگاری لیفت پیشانی

تمام افرادی که عمل‌های جراحی زیبایی از جمله لیفت پیشانی را انجام می‌دهند این سوال به وجود می‌آید که لیفت پیشانی تا چه مدتی می‌تواند ماندگار باشد؟ در پاسخ باید گفت عمل جراحی لیفت پیشانی روشی ماندگار است که اثری ماندگار است اما به این نکته هم باید دقت داشته باشید که جلوی افزایش سن و آثار ناشی از آن را نمی‌توان گرفت. در هر صورت اثر عمل لیفت پیشانی معمولأ بعد از گذشت 6 ماه از عمل جراحی قابل مشاهده است و اکثر افراد نیز دیگر نیازی به عمل دوم نخواهند داشت. 

توصیه می‌شود برای ماندگارتر شدن اثر لیفت پیشانی از ضدآفتاب استفاده کنید. سیگار و دخانیات را کنار بگذارید و از غذاهای سالم استفاده کنید. ورزش نیز تاثیر زیادی در جوان‌سازی پوست دارد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت پیشانی

  • تا 48 ساعت از استحمام خودداری کنید.
  • تا زمان بهبود زخم‌ها، محل جراحی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید .
  • از 1 تا 2 هفته فعالیت بدنی سنگین انجام ندهید.
  • برای کنترل احساس درد خفیف ، داروهای مسکن تجویز شده را استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ورم محل جراحی تا 3 روز سر خود را پایین نگه ندارید.
  • تا 1 هفته پس از عمل جراحی از مرخصی استفاده کنید و در منزل استراحت کنید.
  • محل جراحی بانداژ و پانسمان می‌شود لازم است هر روز آن را تعویض کنید.
  • محل جراحی را ضدعفونی کنید.
  • به محل جراحی فشار وارد نکنید.
  • 10 تا 14 روز بعد از عمل جراحی برای کشیدن بخیه به مطب پزشک مراجعه کنید.

مزایای لیفت پیشانی

  • از بین رفتن چروک‌های پیشانی و برطرف شدن افتادگی پوست آن
  • جوانسازی پوست و نمای زیباتر چشم‌ها
  • تا حدودی لیفت شدن ابروها
  • از بین رفتن خط اخم

عوارض احتمالی لیفت پیشانی

لیفت پیشانی جزء عمل‌های کم تهاجم است و عوارض چندانی را به همراه ندارد. اکثر عوارض آن طبیعی هستند و در مواردی نیز ممکن است شخص هیچ عارضه‌ای را تجربه نکند:

  • سردرد، بی‌حسی و مشکل در بلع تا چند روز پس از لیفت پیشانی به روش بوتاکس
  • قرمزی پوست، التهاب و کبودی در محل جراحی. در لیفت پیشانی به روش لیزر ممکن است این آثار تا 10 روز ادامه داشته باشد.
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی
  • افتادگی ابرو یا پلک
  • آسیب به عصب در حین جراحی
  • خونریزی از محل جراحی

اگر لیفت پیشانی از سوی پزشک باتجربه و بامهارت انجام شود با عوارض مذکور مواجه نمی‌شوید. در روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی عوارض بسیار محدود هستند و فقط تا چند روز پس از جراحی ممکن است پوست پیشانی کمی قرمز باشد.

جمع بندی

لیفت پیشانی یکی از روش‌های زیبایی است که از طریق جراحی یا غیرجراحی انجام می‌شود و با از بین بردن چروک و افتادگی پوست پیشانی تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. میزان رضایت شما از لیفت پیشانی با انتخاب پزشک کاردان و رعایت نکات مراقبتی مربوط به قبل و بعد از عمل جراحی در ارتباط است.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی drkambizizadpanah.com نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست.

وکیل مهاجرت در کلگری

  • ۱۷:۴۰

وکیل مهاجرت را می توان راهنمای خیلی خوب و مطمئنی برای طی کردن پروسه مهاجرت دانست. به شرط اینکه از وکیل مطمئن و خبره ای کمک بگیرید. با ما همرا باشید تا شما را با وظایف وکیل مهاجرت در کلگری آشنا کنیم و به برخی سوالات شما پاسخ بدهیم.

وکیل مهاجرت

    1. آیا برای اپلای کردن به کمک نماینده مهاجرت نیاز دارم؟

خیر. دولت کانادا با تمامی متقاضیان یکسان رفتار کرده و فرقی نمی کند که نماینده مهاجرت داشته باشند یا خیر.

می توانید طبق دستورالعمل های موجود در راهنمای اپلای، فرم اپلای را کامل کرده و ارسال کنید. 

    1. آیا در صورت استخدام نماینده مهاجرت، به درخواست من سریع تر رسیدگی می شود؟

خیر. حتی در صورت استخدام نماینده، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به درخواست شما توجه ویژه ای نمی کند. هم چنین نماینده نمی تواند پذیرش درخواست شما را ضمانت کند. پس فریب قبول شدن قطعی پروسه مهاجرت از برخی افراد را نخورید.

    1. نماینده چه نوع خدماتی ارائه داده و هزینه این خدمات چقدر خواهد بود؟

خدمات و هزینه آنها متغیر است. باید در مورد خدمات و هزینه با نماینده صحبت کنید. ابتدا هزینه ها را حساب کرده و سپس نماینده انتخاب کنید.

    1. اگر به اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا در مورد انتخاب نماینده اطلاع ندهم چه اتفاقی می افتد؟

دادن اطلاعات اشتباه و یا گمراه کننده به دولت کانادا غیر قانونی است. اگر نام نماینده را به اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا و یا آژانس خدمات مرزی کانادا اطلاع ندهید، درخواست شما برگشت داده شده و یا از ورود شما به کانادا ممانعت می شود.

    1. اگر در صورت توصیه نماینده در فرم درخواست اطلاعات غلط ارائه دهم چه اتفاقی می افتد؟ آیا ارائه اطلاعات اشتباه غیر قانونی است؟

خیر. چنین نمایندگانی قانون را زیر پا گذاشته اند.

اگر اطلاعات غلط ارائه دهید، درخواست شما رد می شود و حتی ممکن است از ورود شما به کانادا به مدت 5 سال جلوگیری شده، سابقه کلاهبرداری پیدا کرده، اقامت دائم و یا شهروندی کانادا از شما گرفته شده، مجرم شناخته شده، و شما را از کانادا بیرون کنند.

    1. اگر بخواهم از طریق برنامه استانی اقدام کنم، آیا همین قوانین در مورد نمایندگان صدق می کند؟

بله. این قوانین در مورد تمامی درخواست ها و رویه ها در قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان صدق می کند. به عنوان مثال، اگر از طریق برنامه نامزدی استانی/ منطقه ای درخواست دهید، درخواست شما به درخواست اقامت دائم تحت قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان لینک می شود. اما، هر استان/ منطقه ممکن است قوانین خاصی برای انتخاب نماینده داشته باشد. این قوانین را با قوانین استان یا منطقه ای که قصد مهاجرت به آنجا دارید مقایسه کرده تا متوجه شوید که آیا محدودیت های بیشتری برای مشاوران شهروندی و مهاجرت، وکلا و دیگر نمایندگان در فرایند اپلای استانی/ منطقه ای وجود دارد یا خیر.

    1. در صورت تغییر نماینده، آیا باید چنین تغییری را به اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا اطلاع دهم یا خیر؟

بله. باید فورا تغییر نماینده را اطلاع دهید. فرم جدید درخواست نماینده را پر کرده و به دفاتر صدور ویزا در خارج از کانادا ارسال کنید. می توانید نماینده خود را هر زمان که دوست دارید تغییر دهید. هم چنین می توانید مستقیم به دفتر صدور ویزا و یا دفتر مهاجرت درون کانادا مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: در مورد قیمت دلار کانادا در کلگری بیشتر بخوانید.

مهاجرت به کانادا

    1. اگر اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا درخواست من را رد کرده و نماینده را غیر معتبر اعلام کند چه باید بکنم؟

 ابتدا از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی نامه ای دریافت کرده مبنی بر اینکه امکان وضعیت مشاور، وکیل، و دیگر نمایندگان وجود ندارد. به عبارت دیگر صدور چنین نامه ای به این معنی است که آنها نمیدانند این شخص عضو یکی از گروه های زیر است یا خیر؛

  • انجمن حقوقدانان استانی یا منطقه ای
  • انجمن مشاورین مهاجرت کانادا 
  • دفاتر اسناد رسمی کبک

درخواست خود را مجددا به اداراه مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا ارسال کنید. مدرک وضعیت نماینده را نیز در درخواست بگنجانید (به عنوان مثال کپی کارت عضویت نماینده)

اگر مشاور، وکیل، و یا نماینده عضوی از نهادهای نظارتی ذکر شده نباشد، باید نماینده دیگری انتخاب کرده و یا خودتان اپلای کنید.

    1. در صورت مخالفت بین من و نماینده مهاجرت چه کار باید بکنم؟

اگر با نماینده اختلاف دارید و نمی توانید حل و فصل کنید، شکایت خود را برای مقامات مربوطه ارسال کنید. 

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا در درگیری های بین متقاضیان و نمایندگان آنها دخالت نمی کند.

    1. آیا برای ارائه درخواست شهروندی به کمک نماینده مهاجرت نیاز دارم؟

خیر. برای ارسال درخواست شهروندی نیازی به نماینده مهاجرت ندارید. تمامی فرم ها و راهنمایی ها به رایگان در دسترس هستند. با تمامی متقاضیان یکسان رفتار می شود. هیچ نماینده ای به برنامه ها و خدمات ما دسترسی ندارد. 

    1. آیا نیاز هست به نماینده خود در ارائه درخواست شهروندی دست مزد بدهم؟

خیر. پرداخت دستمزد به نماینده اجباری نیست. فقط به نمایندگانی که عضو نهادهای زیر هستند می توانید دستمزد بدهید:

  • انجمن حقوقدانان استان یا منطقه (این مقوله شامل دستیار وکیل، و دانشجویان حقوق می باشد که تحت نظارت وکیل یا سردفتر اسناد رسمی کبک فعالیت می کنند)
  • دفتر اسناد رسمی کبک
  • انجمن مشاورین مهاجرت کانادا 

اگر بدانید نماینده در چه سازمانی فعالیت می کند، تحقیق کنید که آیا نماینده مجوز دارد و قادر به ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت و شهروندی هست یا خیر. 

اما اگر قصد ندارید به نماینده دستمزد بدهید، می توانید از دوستان، اعضای خانواده، یکی از اعضای سازمان مذهبی یا مردم نهاد، و یا هر شخص دیگری کمک بگیرید.

حال که با وظایف نماینده یا همان وکیل مهاجرت آشنا شدید، زمان را از دست ندهید و با ما تماس بگیرید تا شما را با پروسه مهاجرت و انتخاب روش مناسب برای مهاجرت به کانادا آشنا کنیم. فراموش نکنید که حتما به دفاتر مهاجرتی معتبر مراجعه کنید و قبل از پرداخت هرگونه حق الزحمه، از مطمئن بودن آن دفتر و مشاوران آن، اطمینان کامل کسب کنید. در مسیر انتخاب موسسه مهاجرتی فریب تبلیغات کاذب را نخورید و حتما با چشمان باز تصمیم بگیرید تا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد و پشیمانی به بار نیاید.

 

 

خط تولید عطر و ادکلن (راه اندازی + دستگاه بسته بندی)

  • ۱۷:۳۴

چه چیزی عطر و ادکلن شما را از بقیه متمایز می کند؟ پاسخ به این سوال این است که چه چیزی باعث موفقیت برند  عطر و ادکلن شما می شود. روند راه اندازی خط عطر و ادکلن خود می تواند طاقت فرسا باشد. هزینه اغلب عامل اصلی در تصمیم گیری افراد است، اما نباید مانعی برای کارآفرینان با دانش و تمرکز مناسب باشد. این مقاله شما را در مراحل راه‌اندازی خط عطر و ادکلن خود راهنمایی می‌کند، از جمله هزینه آن، تحقیق در مورد مشتریان و پایگاه مصرف‌کننده هدف، یافتن سازنده قابل اعتماد و بازاریابی محصول شما. از دستگاه بسته بندی ادکلن تا دستگاه پرکن و دیگر تجهیزت مهم خط تولید عطر و ادکلن می باشد.

وب سایت خبری ایران هاردور از شما دعوت می کند به مطالعه ادامه مطلب:

راه اندازی خط عطر و ادکلن خود به چه معناست؟

انتظار می رود بازار جهانی  عطر و ادکلن شاهد نرخ رشد مرکب سالانه 3.9 درصدی از سال 2019 تا 2025 باشد و تا سال 2025 به 40.91 میلیارد دلار برسد . با تعداد بیشتری از افراد که برای پاسخگویی به تقاضای بازار  عطر و ادکلن تولید می کنند،باید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید تا خود را متمایز کنید.

ایجاد خط عطر و ادکلن خود به این معنی است که شما کنترل خلاقانه اولیه بر هر جنبه از آن را دارید. این برخلاف شراکت با یک خانه عطر و ادکلن موجود یا صدور مجوز یک محصول از یکی است که می‌تواند تعداد رایحه‌ها و بسته‌بندی‌های موجود را محدود کند.

قبل از اینکه بتوانید خط تولید عطر و ادکلن را راه اندازی کنید، باید طرح کسب و کار خود را مشخص کنید. این شامل تعیین اهداف شرکت، سازماندهی زنجیره تامین و تدارکات، و همچنین مدیریت جریان نقدی است. آخرین مرحله بازاریابی محصولات خود و یافتن راه هایی برای خرید مشتریان است.

حتما بخوانید: بهترین مرکز دستگاه بسته بندی

آیا راه اندازی خط عطر و ادکلن سودآور است؟

به طور کلی، اگر دانش و تمرکز درستی داشته باشید، پاسخ مثبت است – اما عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می کنند چقدر سودآور هستید و حاشیه سود شما چگونه خواهد بود.

به عنوان مثال هزینه مواد اولیه را در نظر بگیرید. ایجاد مایع عطر و ادکلن واقعی می تواند بسیار ارزان باشد و می تواند با سود بسیار بالایی فروخته شود. برای مثال، ممکن است فقط ۷ دلار هزینه داشته باشید تا عطر و ادکلنی را بسازید که با قیمت ۱۱۰ دلار فروخته شود. این نوع حاشیه در بسیاری از صنایع دیگر تقریباً بی سابقه است. با این حال، هزینه های دیگر مانند توزیع و بازاریابی باید در نظر گرفته شود.

به منظور تصمیم گیری آگاهانه در مورد راه اندازی یک تجارت عطر و ادکلن، درک هزینه ها و مزایای آن بسیار مهم است.

هزینه راه اندازی یک خط عطر و ادکلن چقدر است؟

راه اندازی خط تولید عطر و ادکلن فرآیندی ارزان نیست. برای شروع یک کسب و کار عطر و ادکلن می تواند از 100000 دلار تا میلیون ها دلار هزینه داشته باشد. هر چه پول بیشتری بخواهید و بتوانید از قبل خرج کنید، میزان تولید شما را تعیین می کند، که به معنای حاشیه سود بیشتر در هر بطری فروخته شده است – اما این بستگی به نوع بودجه ای که برای شروع این کار دارید نیز دارد.

یک مثال می تواند این باشد که اگر می خواهید 100 بطری در مرحله اول تولید کنید (تعداد کمی)، پس سرمایه گذاری اولیه باید تنها حدود 15000 تا 30000 دلار باشد بسته به نوع طراحی بسته بندی استفاده شده و سایر عوامل مانند شیشه یا انتخاب مواد پلاستیکی و غیره، در حالی که اگر در ابتدا 500 بطری می خواستید، سرمایه اولیه حدود 60000 تا 90000 دلار آمریکا خواهد بود.

میانگین نشانه گذاری روی بطری عطر و ادکلن بین 300 تا 500 درصد است. این بدان معناست که اگر عطر و ادکلن بطری‌شده خود را پس از تولید ۲۵۰ دلار به ازای هر واحد بفروشید (به‌عنوان مثال) و ساخت هر بطری با قیمت خرده‌فروشی با بسته‌بندی تنها ۱۰۰ دلار هزینه دارد - پس اکنون که این عطر و ادکلن از فروش خارج می‌شود یا از طریق خرده‌فروشان تخفیف داده می‌شود تا تولید کنید. حجم فروش بیشتر هنوز حاشیه سود زیادی باقی مانده است. اما همه اینها تخمین‌هایی از تحقیقات مختلفی است که ما به آنها دسترسی پیدا کرده‌ایم که بسته به نوع راه‌اندازی طرح کسب‌وکار که سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند و همچنین عوامل دیگری مانند کانال‌های توزیع انتخاب شده و غیره، بسیار متفاوت است.

سرمایه گذاری اولیه ممکن است زیاد باشد، اما هنگامی که یک پایگاه مشتری برای عطر و ادکلن خود پیدا کردید، جبران هزینه های اولیه و کسب سود بسیار آسان تر می شود.

برای ایجاد یک خط کامل از محصولات، فقط با یک عطر و ادکلن شروع کنید، سپس با رایحه‌های دیگری که مشتریان ممکن است بخواهند، اگر آن رایحه اول را دوست دارند، بیایید. به این فکر کنید که چه چیزهایی را می‌توانید به‌عنوان افزودنی‌ها یا لوازم اضافی به همراه عطر و ادکلنها ارائه دهید - شاید ژل دوش، لوسیون یا شمع؟ آسمان حد است

خط تولید ادکلن و عطر

قبل از هر چیز دیگری، شما نیاز به یک طرح کسب و کار عملی برای اتصال نقاط در کسب و کار خود دارید، از تعیین اولویت ها گرفته تا مدیریت پول نقد و ترسیم رشد کسب و کار خود. با این حال، فراتر از آن، یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا خط تولید خود را تعریف کنید. در اینجا برخی از سوالاتی است که احتمالاً در طرح کسب و کار خود به آنها پاسخ خواهید داد:

-مشتری هدف خود را مشخص کنید. هرچه در مورد افرادی که به آنها می فروشید دقیق تر باشید، ایجاد خط تولیدی که آنها و نیازهایشان را برآورده می کند آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال: آیا آنها یک عطر و ادکلن سازگار با محیط زیست می خواهند یا طبیعی؟ طرح کسب و کار شما باید مشخص کند که چه نوع محصولاتی با خواسته های این مشتری مطابقت دارد.

چند بار در طی روز مسواک بزنیم؟

  • ۱۰:۴۶

مسواک زدن

از زمان کودکی به همه ما گفته شده که هر روز دندان‌هایمان را مسواک بزنیم. یکبار وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم و یکبار قبل از رفتن به رخت‌خواب برای خواب شبانه. روش مسواک زدن، نوع مسواک در دسترس و تعداد دفعاتی که انجام آن قابل‌قبول باشد، در واقع تاریخچه‌ای طولانی و سابقه‌ای نزدیک به هزار سال دارد. امروزه می‌دانیم که مسواک زدن منظم و صحیح، برای سلامت دهان و دندان ضروری بوده و در امر زیبایی و داشتن اعتمادبه‌نفس بسیار تاثیرگذار است. اما زمان مسواک زدن، تعداد دفعات و روش صحیح آن، مستلزم دانستن یکسری توضیحات است که در ادامه آنها را به شما یادآوری می‌کنیم.

چند بار در روز باید مسواک زد؟

می‌دانیم بهداشت و مراقبت از دندان‌ها با مسواک زدن صحیح و منظم شروع شده و در نهایت به لبخندی درخشان و سلامت کلی دهان نایل می‌شود. در این باره انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه می‌کند که دندان‌های خود را دو بار در روز، صبح و عصر، با یک برس نرم و مرغوب مانند مسواک اورال بی اصل مسواک بزنید. همچنین توصیه می‌کند که هر بار حداقل 2 دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید و مطمئن شوید که همه دندان‌ها به خوبی تمیز شده‌ باشند. علاوه‌برآن، تمیز کردن بین دندان‌ها با نخ دندان نیز یکبار در روز ضروری می‌باشد.

حتما بخوانید: عدم رعایت بهداشت دهان و دندن و مسواک نزدن ممکن است موجب بیماری سرطان گلو شود.

در واقع تمیز کردن بین دندان‌ها به حذف پلاک و ذرات غذایی که اغلب در زیر خط لثه و بین دندان‌ها گیر می‌کنند، کمک موثری کرده و در صورت نادیده گرفتن آن، باکتری‌ها روی دندان‌ها یا لثه‌ می‌نشینند و خطر پوسیدگی و سایر بیماری‌های دندانی را افزایش می‌دهند.

نکاتی برای تمیز کردن دندان‌ها

دانستن نحوه صحیح مسواک زدن به اندازه تعداد دفعات مسواک زدن مهم می‌باشد. برای کمک به افزایش سطح سلامت دهان و دندان خود، این نکات را هنگام مسواک زدن رعایت نمایید.

از مسواک مناسب استفاده کنید

استفاده از مسواک برقی باکیفیت مانند مسواک برقی اورال بی اصل یا یک مسواک دستی خوب، انتخابی کاملا شخصی است. اما مسواک برقی در کاهش پلاک و التهاب لثه نسبت به مسواک معمولی موثرتر عمل می‌کند. در هر حال، توصیه می‌شود از مسواک‌هایی استفاده کنید که دارای موهایی نرم باشند، زیرا خطر ساییدگی لثه را کاهش می‌دهند. علاوه‌برآن به دنبال مسواکی باشید که دارای نشان سلامت باشد زیرا در از بین بردن پلاک و همچنین کاهش خطر ابتلا به التهاب لثه ایمن‌تر و موثرتر هستند. در صورتی که مسواک شما خیلی زود دچار ساییدگی شد، هر 3 تا 4 ماه آن را تعویض نمایید.

به شیوه درست مسواک بزنید

برای مسواک زدن صحیح، یک مسواک نرم را با زاویه 45 درجه در کنار لثه‌های خود قرار داده و با حرکات منظم مسواک را به جلو و عقب ببرید. برای جلوگیری از آسیب دیدن یا خراشیدن لثه از فشار ملایم استفاده کنید. همه‌طرف‌، از جمله سطوح جویدنی تمام دندان‌ها را مسواک زده و در نهایت یادتان باشد که زبان خود را نیز مسواک بزنید تا باکتری‌ها هم از بین بروند. برای انتخاب مسواک مناسب می‌توانید انواع مسواک برقی در موتنرو را مشاهده و بررسی نمایید.

از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

نام تجاری خمیر دندان به اندازه مواد تشکیل‌دهنده آن مهم نیست. اطمینان حاصل کنید که از خمیر دندان حاوی فلوراید با نشان بهداشتی استفاده می‌کنید، به این معنی که محصول دارای معیارهای لازم برای ایمنی و اثربخشی است.

حداقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید

تمیز کردن بین دندان‌ها حداقل یکبار در روز به خلاص شدن از شر مواد غذایی که می‌توانند روی لثه‌ها و بین دندان‌های شما گیر کنند کمک می‌نمایند. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از نخ دندان بوده که در انواع موم‌دار و بدون موم وجود دارند، البته تفاوتی در اثربخشی آنها وجود ندارد.

نوزادان و کودکان چند بار در روز مسواک بزنند؟

مهم است که نوزادان و کودکان خردسال بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند. برای مسواک زدن دندان‌های آنها کار را با یک مسواک نرم‌ و آرام شروع کنید. طبق گفته ADA، شما می‌توانید از مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید، به اندازه یک دانه برنج نیز استفاده کنید.

کودکان 3 تا 6 ساله می‌توانند از خمیردندان فلورایددار به اندازه یک نخود روی مسواک خود استفاده کنند. همچنین می‌توانید به آن‌ها کمک کنید دو بار در روز (صبح و شب)، هر بار به مدت 2 دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنند. از آنجاییکه کودکان مستعد قورت دادن خمیر دندان هستند، بر جلسات مسواک زدن آنها نظارت کنید تا زمانی که بتوانند هنگام مسواک زدن تف کنند.

اگر دندان‌های خود را مسواک نزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

مسواک زدن

گاهی رفتن به رختخواب بدون مسواک زدن، باعث ایجاد مشکلات طولانی‌مدت نمی‌شود. با این حال، اگر بطور منظم از مسواک زدن عصر یا صبح خودداری کنید، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌ها و عوارض دندانی را افزایش دهید. شایع‌ترین مشکلی که در اثر مسواک نکردن ایجاد می‌شود، تجمع پلاک و ایجاد حفره است. هنگامیکه دندان‌های خود را بطور مرتب مسواک نمی‌زنید، غذا و باکتری روی دندان‌های شما جمع شده که این رویه در نهایت باعث ایجاد پلاک می‌شود.

باکتری‌های موجود در پلاک می‌توانند به دندان‌های شما آسیب وارد کرده و باعث فرسایش مینای دندان و با گذشت زمان، ایجاد حفره شوند. اگر پلاک همچنان باقی بماند، در معرض خطر ابتلا به نوعی بیماری لثه به نام ژنژیویت نیز هستید. التهاب لثه بسیار دردناک بوده و احتمال خونریزی وجود دارد. همچنین هنگامیکه التهاب لثه بدتر شد، می‌تواند منجر به پریودنتیت شده که آن هم منجر به تحلیل استخوان و لق شدن دندان‌ و در نهایت از بین رفتن آنها می‌شود.

آیا بهداشت نامناسب دندان می‌تواند بر سایر جنبه‌های سلامتی تاثیر بگذارد؟

بهداشت نامناسب دندان فقط مشکلی مربوط به دهان نیست. این وضعیت می‌تواند سایر جنبه‌های سلامتی شما را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. در واقع اگر مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن در لیست اولویت‌های شما قرار نداشته باشد، ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی نیز قرار دهید. نتایج یک مطالعه بزرگ در سال 2019 نشان داد که رعایت بهداشت دهان ممکن است خطر فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) و نارسایی قلبی را کاهش دهد.

همچنین بهداشت نامناسب دهان و دندان در زنان باردار، با زایمان زودرس و وزن کم نوزادان هنگام تولد همراه بوده است. بدین منظور مراجعه به دندان‌پزشک هر 6 ماه یکبار، می‌تواند به افزایش بهداشت کلی دهان کمک کرده و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها را نیز کاهش دهد.

دندان‌هایی زیبا و درخشان با مسواک‌های مو تن رو

مسواک زدن دندان  ها

مسواک زدن دو بار در روز و هر بار به مدت 2 دقیقه می‌تواند خطر پوسیدگی، بیماری‌های لثه، دهان و دندان را کاهش دهد. همچنین پیروی از دستورالعمل‌های تعیین شده توسط متخصصین برای تکنیک مسواک زدن، انتخاب مسواک مناسب ، خمیر دندان و نخ دندان می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک نماید.

نطرتون راجب این مقاله چطوریه؟

سایت گمشده ها

  • ۱۵:۰۳

اگه چیزی  گم کرده اید نگران نباشید .

سگ گمشده یا گربه گمشده دارید؟یا گربه یا حیوان خانگی خودرا گم کرده اید؟

مدارک گمشده دارید؟ کارت ملی یا کارت ماشین سند یا گذرنامه و .... را گم کرده اید؟

طلا و جواهرات گمشده دارید؟ساعت یا وسیله شخصی مثل گوشی و تبلت و ....

هرچه گم کرده اید درسایت جویاشو میتوانید پیدایش کنید.

سایت گمشده ها

هرچی هم پیدا کردی و میخوای به صاحبش برسونی توی جویاشو آگهی کن تا به دست صاحبش برسه و مژدگونی تو بگیری
با گمشده ها و پیدا شده ها چیکارکنیم؟

در زندگی هر کس پیش‌ آمده است که مدارک، اشیا، وسایل شخصی یا یکی از عزیزان خود را گم کرده و برای یافتن آن ها با مشکلات زیادی روبرو شده است. خیلی از مواقع فردی که اشیاء با ارزش گمشده ای دارد، شاید هرگز به آن دسترسی پیدا نکند، چراکه راهی برای یافتن آن در دست نداشته و مرکزی سراغ ندارد که به آن مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کند. یا گاهی از اوقات پیش می‌آید که فردی اشیاء یا چیزهای با ارزشی را پیدا کرده و به‌دنبال صاحب آن است، اما راهی برای ارتباط با صاحب آن‌ها پیدا نکرده و در رساندن آن‌ها ناکام خواهد ماند.

در گذشته روزنامه ها وسیله ای برای اعلام مفقودی یا راهی برای اعلام پیدا شدن این وسایل گمشده بودند اما امروزه روش کار متفاوت شده و روزنامه های کاغذی دیگر جایی در میان مردم نداشته و دنیای مجازی همه چیز را تغییر داده است.

در این مقاله سعی داریم به معرفی وبسایتی  بپردازیم که با ‌عنوان جویاشو  و مرکز گمشده و پیدا شده ها راه اندازی شده و بدین‌ترتیب قصد دارد نیاز افراد یابنده و افرادی که شیء ای را گم کرده اند، مرتفع سازد. یابنده جزء اولین وبسایت ها در زمینه یافتن اشیاء گمشده و ثبت اشیاء پیدا شده بوده و روزبه‌روز به طرفداران و کاربران آن افزوده می گردد. در ادامه در نظر داریم به توضیحاتی در مورد این وبسایت  بسیار پرکاربرد بپردازیم، بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سایت آموزشی و خبری ایران 

در مورد بزرگترین وبسایت  گمشده و پیدا شده ها در کشور چه می دانید؟امروزه با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، بسیاری از عملیات توسط گوشی های تلفن همراه انجام می‌پذیرند، چند وقتی است که وبسایت های  زیادی به ثبت آگهی‌های رایگان پرداخته‌اند و همین امر سبب محبوبیت آن‌ها شده و بسیار مورد استقبال و استفاده قرار گرفته‌اند. دنیای مجازی دنیایی با پیچیدگی‌های فراوان و درعین‌حال ارائه دهنده بسیاری از خدمات شده ‌است. وبسایت ها در این دنیای مجازی به‌عنوان ابزاری هستند که در خدمت انسان بوده و سعی در رفع نیازهای آن‌ها به‌صورت غیرحضوری و از راه دور دارند.

بدین ترتیب رفع نیاز کاربران سریع‌تر، راحت‌تر و بدون هزینه اضافه‌ انجام خواهد گرفت. یکی از این وبسایت ‌ها که در راستای خدمت‌ رسانی طراحی‌شده و در نوع خود منحصر به ‌فرد می‌باشد، سایت جویاشو می باشد که به عنوان مرکز گمشده ها و پیدا شده ها به شما در پیدا کردن وسایل گمشده و یا درج اطلاعات مربوط به وسایل پیدا شده کمک بسزایی خواهد کرد. 

سایت سگ های گمشده

گمشده ها و پیدا شده های خود را چگونه ثبت کنیم؟

در این وبسایت  هرنوع شیء گمشده ای قابل ثبت است، این اشیا می توانند شامل حیوانات گمشده ، انسان های گمشده ، اشیاء گمشده ، مدارک گمشده یا مدارک سرقتی یا هر مورد دیگری باشد. با امکانی که این اپلیکیشن برای ثبت اشیاء پیدا شده فراهم کرده است، هر یابنده ای می تواند اطلاعات دقیق مربوط به یافته های خود از جمله مدارک پیدا شده ، حیوانات پیدا شده ، انسان های پیدا شده ، اشیاء پیدا شده و … را در آن به ثبت رسانده و در رساندن آنها به دست صاحب خود قدم مثبت و موثری برداشته باشد. جویاشو جستجویی که انجام می دهد، آن چه را که یابنده به ثبت رسانده است، یافته و رضایت خاطر وی فراهم خواهد شد.

گم شدن مدارک و کارت‌های شناسایی یکی از اتفاقاتی است که برای فرد دردسرهای زیادی را به‌همراه خواهد داشت. گرفتن المثنی یا یافتن این‌گونه مدارک بسیار دردسر‌ساز بوده و در خیلی از مواقع یافتن مدارک سرقتی یا مفقود شده با موفقیت همراه نخواهد بود. لازم به ذکر است که در این وبسایت  بخشی برای درج قیمت وجود ندارد چرا که ورود تمام اطلاعات در آن رایگان می‌باشد، اما در مورد اشیائی که ارزش مالی بالایی دارند، جوینده  می تواند مبلغی را به عنوان مژدگانی تعریف کرده و پس از دریافت گمشده خود آن را به یابنده تقدیم کند.

چنانچه فردی مدارک، شیء یا عزیز گمشده خود را در جویاشو نیافت، این امکان برای او وجود دارد که با ثبت اطلاعات مربوطه، اعلام مفقودی بنماید، دراین‌صورت افرادی که در این وبسایت  در حال جستجو هستند قبل‌از ثبت اطلاعات یافته های خود، به سراغ اعلام مفقودی رفته و چنانچه آن را پیدا کنند، آن را به دست صاحب خود می رسانند.در وبسایت جویاشو، امکان چت بین افراد جوینده و یابنده نیز وجود دارد، در این صورت این دو نفر با هم در ارتباط بوده و پس از رد و بدل کردن اطلاعات مربوطه و انجام راستی آزمایی های لازم، در نهایت فرد یابنده، جوینده را به گمشده خویش می رساند.

حتما بخوانید: سئو سایت بدون بک لینک

بهترین مرکز گمشده ها و پیدا شده ها

حال که در مورد این وبسایت  کاربردی اطلاعات جامع و کاملی بدست آورده و با مزایای استفاده از آن آشنا شدید، می‌توانید به ما اعتماد کرده و با ما همراه شوید. در این وبسایت  می‌توانید هم به دیگران در یافتن اشیاء و مدارک گمشده کمک‌رسانی کنید و هم‌ از آن به‌عنوان وسیله‌ و ابزاری برای یافتن اشیاء ارزشمند، عزیزان گمشده یا مدارک مفقود یا سرقت شده خود کمک بگیرید.

 در جویاشو تا به الان چندصد  مدارک یافته شده، به ثبت رسیده و تعداد زیادی از آن ها نیز به صاحبان خود بازگشته اند و این حاکی از تعداد کاربران زیاد این وبسایت و محبوبیت آن می باشد. قصد ما توسعه بهتر وبسایت  و فراهم آوردن امکان ارتباط راحت‌تر و کاربردی تر کاربر با این وبسایت و برآورده کردن کلیه نیاز های او در حیطه گمشده ها و پیدا شده ها می باشد، بنابراین با استفاده از این وبسایت و ثبت نظرات و پیشنهادات خود و ارتباط با ما، ما را در بهبود و توسعه هر چه بهتر وبسایت جویاشو یاری فرمایید.

 

10 حقیقت جالب راجب مو انسان | دانستنی های جالب درباره موی سر

  • ۰۸:۰۰

مو از پروتئین سختی به نام کراتین ساخته شده است. فولیکول ها هر مو هارا را به از ریشه به پوست سر متصل می کند. در پیاز مو، سلول های زنده تقسیم می شوند و رشد می کنند تا ساقه مو را بسازند. رگ های خونی، سلول های پیاز مو را تغذیه می کنند و هورمون هایی را تحویل می دهند که رشد و ساختار مو را در زمان های مختلف و شرایط گوناگون زندگی تغییر می دهند. برای حفظ سلامت و بهداشت مو می توانید از با خرید انواع محصولات مو و انوع لوازم های آرایشی و بهداشتی از مو های خود مراقبت کنید. خرید را از طریق سایت iranhardwareihc.blog.ir انجام دهید.

 

دانستنی های مو انسان

مو های هر فردی به اندازه خود شخص که به آن تعلق دارد شگفت انگیز و منحصر به فرد است، بنابراین دانستنی های مو و جمع آوری اطلاعات کافی درباره حقایقی در مورد موهای شما ضروری است! از انواع جنس موی سیخ و صاف تا موی بزرگ و مجعد، در همه رنگ ها، بافت ها و طول ها یافت می شود و موی سر انسان می تواند تغییرات زیادی را در طول زندگی تجربه کند. ترندهای سبک، مدل مو و رنگ مو همگی در حال تغییر هستند و می توانند از یک روز به روز دیگر به شدت منحصر به فرد باشند. برای دانستن حقایقی جالب در مورد مو به خواندن این مطلب ادامه دهید.

مسواک زدن دندان ها

علیرغم تمام این تفاوت ها، موها نیز اشتراکات زیادی دارند. ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که در اعماق وجود، همه موها دارای جزئیات زیادی هستند که همه ما به اشتراک می گذاریم.

این ده حقیقت جالب مو را که تقریباً برای همه موها صادق است، بررسی کنید!

  1. یک فرد به طور متوسط ​​100000 تا 150000 تار مو دارد.

  2. به طور متوسط ​​روزانه 50 تا 150 تار مو می ریزد.
  3. مو بعد از مغز استخوان، دومین بافت بدن با رشد سریع است.
  4. یک تار موی سالم می تواند 30 درصد بیشتر در زمانی که خیس باشد کشیده شود.
  5. یک موی جدید به محض کندن یا کنده شدن از فولیکول خود شروع به رشد می کند.
  6. در زمان های مختلف، 90 درصد موها در حال رشد هستند، در حالی که 10 درصد دیگر در حال استراحت هستند.
  7. یک تار مو می تواند حدود پنج سال عمر می کند.
  8. یک تار مو به اندازه زخامت یک تار سیم مسی با همان قطر و حتی قوی تر می باشد.
  9. هنگامی که ما سردمان می شود و یا می ترسیم مو های بدن و سر ما حرکت می کنند.
  10. بیشتر مو از کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که بخش عمده سم، یال و دم اسب را تشکیل می دهد
  11. آیا طرز صحیح شستن مو را بلدید؟

کدام ماسک مو مناسب من است؟

  • ۰۹:۴۶

یکی از لذت‌‌های زندگی داشتن موهایی درخشان و زیباست. بنابراین اگر می‌خواهیم موهایی سالم و لطیف داشته باشیم، باید به آنها رسیدگی روزانه کرده و توجه بیشتری داشته باشیم. اینجاست که استفاده از انواع ماسک‌ مو اهمیت پیدا می‌کند. ماسک‌های مو بیشتر از آنکه یک روش درمانی طبیعی یا یک کالای لوکس مراقبتی باشند، یک نیاز مبرم برای سلامت موها هستند. اما در اینجا نکته‌ای مهم وجود دارد و آن هم انتخاب ماسک مو مناسب با نوع موهای شماست. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ماسک مو

ماسک مو چیست؟

ماسک‌های مو عملکردی همانند ماسک‌های صورت که پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کنند دارند. البته علاوه بر خاصیت آبرسانی و تغذیه‌ای، موها را عمیقا حالت داده و سلامت آنها را بوسیله چربی طبیعی بهبود می‌بخشند. همچنین ماسک‌های مو با نرم‌کننده‌های معمولی متفاوت هستند، ترکیبات و مواد اولیه آنها غلیظ‌تر بوده و استفاده از آنها نیازمند زمان بیشتری است.

انواع ماسک‌ مو از چندین ماده اولیه معمول تهیه می‌شوند که می‌توانیم بیشتر این ماسک‌ها را در خانه درست کنیم. اما تقریبا بهترین ماسک‌های مو آنهایی هستند که بر مبنای تحقیقات علمی توسط متخصصان و برندهای معتبر تولید می‌شوند. به دلیل اینکه آنها انواع موها را به خوبی می‌شناسند، تا آنجا که امکان دارد از مواد طبیعی استفاده کرده و از مواد شیمیایی مضر اجتناب می‌کنند. بنابراین برای استفاده حداکثری از ماسک‌ مو، بهتر است شرایط زیر را در نظر بگیریم:

  1. نوع موهای خود را بشناسیم. برای این کار می‌توانیم به یک متخصص مو مراجعه کرده و از نوع موی خود اطمینان حاصل نماییم.
  2. هدف استفاده از ماسک مو برایمان مشخص باشد. (حالت دادن، جلوگیری از ریزش مو، تقویت پوست سر و...)
  3. ماسک موی باکیفیت و عاری از مواد شیمیایی تهیه کرده و شیوه درست استفاده از آن را بدانیم.

ویژگی‌ ماسک مو

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید و عرضه ماسک مو فعالیت می‌کنند که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به کراتاس، فیتو، لورآل، بیول، شوآرتزکف پروفشنال، یانسی پروفشنال، اینسایت، پیگا ویوا، آگرادو، میس ادن، دنی وان، فولیکا، کاسپین، مارال، ایوروشه، کالیون و گارنیر اشاره کرد. با اینکه مواد تشکیل‌دهنده ماسک‌های مو تولیدشده توسط این شرکت‌ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، اما مجموعه‌ای از فواید را برای شما به ارمغان می‌آورند:

  • مواد مغذی را برای موها و پوست سر فراهم می‌کنند.
  • طرز صحیح شستن مو را بلدید؟
  • به تقویت فولیکول و ساقه مو می‌پردازند.
  • موها را نرم و خوش‌حالت می‌کنند.
  • حالت دادن به موها را با سشوار و دیگر وسایل راحت‌تر می‌کنند.
  • در شرایط نامناسب مانند نور و گرمای شدید از آسیب به موها جلوگیری می‌کنند.
  • به ریشه موها و پوست سر رطوبت می‌رسانند.
  • به درخشندگی موها کمک می‌کنند.
  • شکستگی و حالت وزوزشدگی مو را کاهش می‌دهند.
  • با آبرسانی کافی به کاهش موخوره و خشکی موها کمک می‌نمایند.

تناسب ماسک‌ مو و نوع مو 

مو و ماسک مو

در بخش زیر با توجه به نوع مو، پیشنهاداتی در مورد ماسک مناسب داده می‌شود. فقط ذکر این نکته الزامی است که جهت تاثیر بیشتر ماسک مو می‌بایست پس از استفاده از آن، موها را با یک حوله داغ بپوشانید. زیرا به مواد فعال کمک می‌شود تا عمیقا به موها نفوذ کنند.

  • موهای ظریف و نازک: اگر موهای شما نازک یا ظریف است، می‌بایست از ماسک‌هایی استفاده کنید که روی موهای شما احساس سنگینی بیش از اندازه ایجاد نکنند. در واقع این ماسک‌ها موهای شما را دچار ریزش می‌کنند. بنابراین از ماسک‌‌هایی که مواد اولیه سنگین داشته و از نظر بافت غنی هستند اجتناب کنید. اما متاسفانه بیشتر ماسک‌های مو اینطور هستند. در نتیجه شما می‌بایست ماسکی را انتخاب کنید که دارای مواد آبرسان و سبک باشند. از جمله این مواد می‌توان به روغن جوجوبا، روغن نارگیل یا روغن بادام که به جوانسازی، تقویت و بلند‌کردن تارهای مو کمک می‌کنند اشاره نمود.
  • موهای ضخیم: برای موهایی که ضخیم یا مجعد هستند، به ماسکی نیاز خواهید داشت که تاثیرگذاری واقعی روی موهایتان داشته باشد. به عبارتی استفاده از ماسک‌های قوی و غنی که حاوی موادی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، کره شی و آووکادو هستند، موهای شما را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌کنند. بعضی از ماسک‌های مو که حاوی بیش از 90٪ مواد طبیعی هستند، می‌توانند حتی ضخیم‌ترین و سرکش‌ترین موها را هیدراته، نرم و صاف کنند.
  • موهای خشک و آسیب‌دیده: اگر موی شما شکننده، فاقد رطوبت و یا به دلیل تاثیر اتوی مو، گلت و یا سشوار، بیش از حد آسیب دیده است، پیشنهاد می‌کنیم از ماسکی استفاده کنید که تولید چربی طبیعی را افزایش داده و پوست سر را تقویت (اساس موهای سالم) نماید. شما می‌توانید از ماسک‌های ترمیم‌کننده و تغذیه‌کننده که برای موهای خشک و آسیب‌دیده عالی هستند استفاده نمایید. در واقع استفاده از این ماسک‌ها، یک درمان گیاهی و بدون ضرر برای موهاست که آنها را عمیقا تغذیه کرده و در عین‌ حال انعطاف‌پذیری و درخشندگی آنها را بهبود می‌بخشد. بنابراین برای این موها از ماسک‌های غنی‌شده با پروتئین کراتین، اسید‌ هیالورونیک، کره شی و روغن‌های موجود در میوه‌ها بهره ببرید. خواهید دید که با این شیوه می‌توانید به ترمیم، جوان‌سازی و بازسازی خاصیت ارتجاعی موها کمک شایانی نمایید.

مو

  • موهای رنگ‌شده: مانند موهای آسیب‌دیده، موهای رنگ‌شده نیز اغلب دچار کم‌آبی هستند و نیاز شدیدی به مراقبت دارند. در این مورد نیز یک ماسک موی بسیار غنی به خوبی عمل خواهد کرد. ماسک‌های مرغوبی که برای درمان و بازسازی موهای رنگ‌شده به کار گرفته می‌شوند، یک درمان پیش از شستشوی مو هستند که بر مبنای تحقیقات علمی و با استفاده از مواد عمدتا طبیعی مانند کره شی و زیتون تولید شده‌اند. این دو منبع، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که با همکاری با یکدیگر برای سلامتی و شادابی موهای رنگ‌شده موثرتر عمل کرده و ‌بطور چشمگیری وضعیت موها را بهبود می‌بخشند.
  • موهای دچار ریزش‌: اگر موهای شما سریعتر از حالت معمول ریزش دارد، می‌تواند به این معنی باشد که ریشه و یا پوست سر شما ضعیف شده و نیاز به تغذیه بیشتری دارد. اگر بتوانید رطوبت را به مو و پوست سر خود بازگردانید، ریزش مو کاهش می‌یابد. از اینرو می‌بایست ماسک‌های جوان‌کننده را برای موهایی که شکننده و ضعیف هستند امتحان کنید. در واقع این ماسک‌ها با الهام از طبیعت، به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و موهای تازه درآمده را تشویق می‌کنند تا قوی‌تر و سالم‌تر به رشد خود ادامه دهند. در نهایت این رویه ریزش مو را کاهش داده و باعث تجدید قوای آنها می‌شود.

ماسک موی مناسب من

اکنون که بیشتر درباره ماسک مو و ضرورت تناسب آن با انواع مو می‌دانید، بهتر است در گام اول در مورد موی خود و نیاز آن بیشتر آگاهی پیدا کنید. سپس می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مو تن رو، با اطمینان خاطر از مرغوب‌ترین ماسک‌های مو باکیفیت و طبیعی خریداری نمایید.

۱ ۲
Designed By canseo.ir Powered by Bayan