sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

لیفت پیشانی | انواع روش‌های لیفت پیشانی

  • ۱۱:۵۹

چروک در پیشانی و افتادگی آن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از اشخاص با افزایش سن یا حتی افراد جوان به دلیل استفاده از عضلات صورت به هنگام صحبت کردن با آن مواجه می‌شوند. افتادگی پوست پیشانی باعث افتادگی ابروها می‌شود و ظاهر شخص را همیشه خسته نشان می‌دهد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید ناامید نباشید زیرا با وجود روش‌های نوین جراحی لیفت پیشانی و انجام آن از سوی پزشک جراحی زیبایی این مشکل به راحتی قابل رفع است.

انواع روش‌های لیفت پیشانی

لیفت پیشانی چیست؟

لیفت پیشانی یکی از جراحی‌های لیفت صورت و کم‌تهاجمی است که برای رفع چروک و افتادگی پوست پیشانی انجام می‌شود. در این روش پزشک جراح با برداشتن پوست اضافه عمل لیفت را انجام می‌دهد. البته لیفت پیشانی با روش‌های غیر جراحی نیز انجام می‌شود که به کارگیری هر یک از روش‌ها بستگی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک دارد.

انواع روش‌های لیفت پیشانی

لیفت پیشانی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که پزشک با توجه به میزان چروک و افتادگی پوست، بهترین روش را انتخاب می‌کند.

روش غیر جراحی

در روش‌های بدون جراحی معمولأ با لیزر یا تزریق ژل، لیفت پیشانی انجام می‌شود. اشخاصی که تمایلی به جراحی ندارند و با افتادگی یا چروک‌های زیاد مواجه نیستند از روش‌های زیر برای لیفت پیشانی آن‌ها استفاده می‌شود:

لیفت پیشانی با نخ

در این روش پزشک با استفاده از نخ‌های مخصوص، لیفت پیشانی را انجام می‌دهد. این نخ‌ها خاردار هستند و از طریق سوزن توخالی در لایه زیر پوست قرار می‌گیرند. با اتصال نخ به چربی زیر پوست لیفت انجام می‌شود. پزشک برای لیفت هر بخش از پیشانی از 3 تا 12 نخ استفاده می‌کند. پس از چند ماه نخ‌ها جذب می‌شوند و به دلیل تولید کلاژن در پوست، اثر لیفت برای مدت 1 سال باقی می‌ماند.

لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

با تزریق ژل بوتاکس که حاوی سم بوتولونیوم است ماهیچه پیشانی فلج می‌شود. حرکت نکردن این ماهیچه باعث لیفت پیشانی و از بین رفتن چروک‌های پوستی می‌شود همچنین ابروها نیز به سمت بالا کشیده می‌شوند. برای لیفت ابرو به همراه پیشانی ممکن است مقدار کمی از ژل بوتاکس در عضله کنار چشم تزریق شود. در این روش لیفت پیشانی با 12 تا 24 واحد  بوتاکس انجام می‌شود.

لیفت پیشانی با ار اف ( امواج رادیویی)

از این روش برای لیفت کردن پوست پیشانی و اطراف ابرو استفاده می‌شود. برخی برای تاثیر بیشتر از این روش به طور ترکیبی با تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند.

لیفت پیشانی با تزریق ژل(فیلر)

از روش تزریق ژل بیشتر در اطراف ابرو و برای لیفت کردن بالای ابرو استفاده می‌شود. تزریق ژل برای اشخاصی کاربرد دارد که به دلیل افزایش سن، حجم اطراف ابرو در آن‌ها کم شده است.

لیفت پیشانی با هایفوتراپی

هایفوتراپی فناوری است که با استفاده از آن لیفت پیشانی به طور غیرتهاجمی انجام می‌شود. در این روش، اشعه اولتراسوند لایه‌های زیرین پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. با ساطع شدن این اشعه پوست سفت و لیفت می‌شود . لیفت پیشانی با هایفوتراپی بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

اگر تمایل دارید همزمان با جراحی لیفت پیشانی، جراحی لیفت ابرو را هم انجام دهید این مقاله را بخوانید.

 

بهترین روش لیفت پیشانی کدام است؟

در حال حاضر تمام روش‌های لیفت پیشانی پرکاربرد و متداول هستند اما پزشک جراح با توجه به شکل صورت هر شخص و میزان افتادگی پوست پیشانی از یکی از روش‌ها برای لیفت پیشانی استفاده می‌کند یا ممکن است ترکیبی از روش‌های لیفت را برای حاصل شدن نتیجه مطلوب به کار بگیرد. برای افرادی هم که از سوزن ترس دارند، پزشک از روش لیزر درمانی یا هایفوتراپی استفاده می‌کند.

ماندگاری لیفت پیشانی

تمام افرادی که عمل‌های جراحی زیبایی از جمله لیفت پیشانی را انجام می‌دهند این سوال به وجود می‌آید که لیفت پیشانی تا چه مدتی می‌تواند ماندگار باشد؟ در پاسخ باید گفت عمل جراحی لیفت پیشانی روشی ماندگار است که اثری ماندگار است اما به این نکته هم باید دقت داشته باشید که جلوی افزایش سن و آثار ناشی از آن را نمی‌توان گرفت. در هر صورت اثر عمل لیفت پیشانی معمولأ بعد از گذشت 6 ماه از عمل جراحی قابل مشاهده است و اکثر افراد نیز دیگر نیازی به عمل دوم نخواهند داشت. 

توصیه می‌شود برای ماندگارتر شدن اثر لیفت پیشانی از ضدآفتاب استفاده کنید. سیگار و دخانیات را کنار بگذارید و از غذاهای سالم استفاده کنید. ورزش نیز تاثیر زیادی در جوان‌سازی پوست دارد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت پیشانی

  • تا 48 ساعت از استحمام خودداری کنید.
  • تا زمان بهبود زخم‌ها، محل جراحی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید .
  • از 1 تا 2 هفته فعالیت بدنی سنگین انجام ندهید.
  • برای کنترل احساس درد خفیف ، داروهای مسکن تجویز شده را استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ورم محل جراحی تا 3 روز سر خود را پایین نگه ندارید.
  • تا 1 هفته پس از عمل جراحی از مرخصی استفاده کنید و در منزل استراحت کنید.
  • محل جراحی بانداژ و پانسمان می‌شود لازم است هر روز آن را تعویض کنید.
  • محل جراحی را ضدعفونی کنید.
  • به محل جراحی فشار وارد نکنید.
  • 10 تا 14 روز بعد از عمل جراحی برای کشیدن بخیه به مطب پزشک مراجعه کنید.

مزایای لیفت پیشانی

  • از بین رفتن چروک‌های پیشانی و برطرف شدن افتادگی پوست آن
  • جوانسازی پوست و نمای زیباتر چشم‌ها
  • تا حدودی لیفت شدن ابروها
  • از بین رفتن خط اخم

عوارض احتمالی لیفت پیشانی

لیفت پیشانی جزء عمل‌های کم تهاجم است و عوارض چندانی را به همراه ندارد. اکثر عوارض آن طبیعی هستند و در مواردی نیز ممکن است شخص هیچ عارضه‌ای را تجربه نکند:

  • سردرد، بی‌حسی و مشکل در بلع تا چند روز پس از لیفت پیشانی به روش بوتاکس
  • قرمزی پوست، التهاب و کبودی در محل جراحی. در لیفت پیشانی به روش لیزر ممکن است این آثار تا 10 روز ادامه داشته باشد.
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی
  • افتادگی ابرو یا پلک
  • آسیب به عصب در حین جراحی
  • خونریزی از محل جراحی

اگر لیفت پیشانی از سوی پزشک باتجربه و بامهارت انجام شود با عوارض مذکور مواجه نمی‌شوید. در روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی عوارض بسیار محدود هستند و فقط تا چند روز پس از جراحی ممکن است پوست پیشانی کمی قرمز باشد.

جمع بندی

لیفت پیشانی یکی از روش‌های زیبایی است که از طریق جراحی یا غیرجراحی انجام می‌شود و با از بین بردن چروک و افتادگی پوست پیشانی تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. میزان رضایت شما از لیفت پیشانی با انتخاب پزشک کاردان و رعایت نکات مراقبتی مربوط به قبل و بعد از عمل جراحی در ارتباط است.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی drkambizizadpanah.com نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan