sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

ماژیک چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع ماژیک هایلایت

  • ۱۲:۲۳

ماژیک

ماژیک ابزاری است که نوک آن از الیاف منفذ دار فشرده و مخزن جوهر رنگی ساخته شده است. این مخزن دارای یک هسته حاوی مواد جاذب است که جوهر را حمل می کند. یک بخش دیگر ماژیک، درپوش آن است که مانع از خشک شدن جوهر می شود. ماژیک ها حاوی یک حلال هستند که آن ها را به شکل مایع نگه می دارد، این حلال در گذشته تولوئن و زایلن بودند اما به دلیل مضرر بودن جای خود را به الکل داده اند.

سال ها می گذرد و انواع ماژیک به شکل های مختلف ساخته شدند از ماژیک هایی که قابلیت نوشتن بر روی انواع سطوح را داشتند تا ماژیک هایی با نوک فیبری، نوک تیز و... و حالا نوبت به ماژیک های هایلایتر و یا علامت زن رسیده که به آن ها قلم جادویی هم می گویند.

ماژیک ها از نظر نوع نوک و سایز هم با هم متفاوتند، نوک آن ها بین 0.03 و 0.5 متغیر است و طبیعتاً هر چه سایز نوک کوچک تر باشد برای کارهای ظریف مانند طراحی و نقاشی مناسب تر است و هر چه سایز آن بزرگتر باشد برای هایلایت کردن متون و خوشنویسی مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید: خرید دستگاه خشک کن میوه

ماژیک ها چند مدل هستند؟

ماژیک های دائمی

ماژیک های علامت زن

ماژیک های غیر دائمی

ماژیک های امنیتی

ماژیک های انتخاب

ماژیک های صنعتی

ماژیک های دائمی

 

این نوع ماژیک ها بر روی انواع سطوح کاربرد دارند از جمله فلز، چوب، پلاستیک، سنگ و.... جوهر ماژیک های دائمی مدت زمان بیشتری بر روی سطوح باقی می مانند و امکان پاک کردن آن ها با استون و یا الکل وجود دارد.

ماژیک های علامت زن

 

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید حتما هنگام نوت برداری و یا مطالعه از ماژیک های هایلایت و یا علامت زن استفاده کرده اید. ماژیک های علامت زن، ماژیک هایی نیمه شفاف هستند و همان طور که از نامشان مشخص است برای علامت گذاری، برجسته کردن و ایجاد جلب توجه در بخش هایی از متن کاربرد دارند و با رنگ بندی متنوع به بازار عرضه می شوند.

ماژیک های غیر دائمی

ماژیک های غیر دائمی بر روی هر سطوحی قابل نوشتن نمی باشند فقط بر روی سطوح غیر متخلخل قابل استفاده هستند. این نوع ماژیک ها به تخته سفید هم معروفند و خاصیت جوهر آن ها به گونه ای است که به راحتی با یک اسفنج یا پارچه پاک می شوند و به صورت گرد و غبار به پاک کن می چسبند. این نوع ماژیک ها به ماژیک های تخته وایت برد نیز معروفند.

ماژیک های امنیتی

ماژیک امنیتی دارای جوهر نامرئی بوده و برای جلوگیری از سرقت متون محرمانه کاربرد دارند، جوهر این نوع ماژیک ها با نور یووی فلورسنت قابل مشاهده می باشد.

ماژیک های انتخاب

ماژیک های انتخاب نیز همانند ماژیک های امنیتی دارای جوهر نامرئی بوده و با نور یووی قابل رویت هستند. این نوع ماژیک ها در کشورهای دیگر برای شناسایی افراد و جلوگیری از سوءاستفاده در انتخابات مورد استفاده قرار می گیرند به این صورت که بر روی انگشت دست چپ اجرا می شوند و تا 2 هفته اثر آن باقیست.

ماژیک های صنعتی

این ماژیک ها برای از بین بردن خط و خش روی بدنه خودروها و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، فرمولاسیون جوهر این نوع ماژیک ها با انواع دیگر ماژیک فرق دارد. ماژیک های صنعتی را می توان از فروشگاه هایی که ابزار صنعتی دارند، خریداری کرد.

تفاوت ماژیک ها از نظر نوع حلال

برای اینکه جوهر داخل ماژیک ها به صورت مایع نگهداری شوند نیاز است که در فرمولاسیون آن ها از یک نوع حلال استفاده شود. در گذشته از حلال های سمی و مضر استفاده می شد که پیش تر به آن اشاره کردیم و امروزه از آب و الکل به عنوان حلال استفاده می شود.

در ماژیک های حلال آب، از آب و گلیسیرین استفاده می شود، فاقد بو بوده و برای کارهای هنری مناسب هستند. ماژیک های حلال آب پس از استفاده اصطلاحاً پُشت می زنند به این معنی که از پشت کاغذ اثر جوهر مشخص است و دیرتر خشک می شوند، در مقابل، ماژیک هایی با حلال الکل بوی قوی تری دارند و استنشاق بوی آن ها بسیار خطرناک است و رنگ آن ها پخش نمی شود و ماندگاری بالایی دارند.

ماژیک هایلایت ها را با هم مقایسه کنیم !

شرکت های مختلفی در حوزه تولید لوازم تحریر و نوشت افزار چه در داخل و چه خارج وجود دارند و همین موضوع باعث می شود تنوع محصولات علی الخصوص ماژیک های هایلایت بیشتر شود. از جمله برندهای معروف تولید ماژیک هایلایت که به آن ها ماژیک های لایت هم گفته می شود می توان به اونر، پیکاسو، پنتر، سی کلاس، اسپات لاینر و ... اشاره کرد.

تقریباً تمام ماژیک هایلایت ها یا همان علامت زن ها ویژگی های مشابهی دارند، شاید بعضی از آن ها به لحاظ ظاهری با یکدیگر متفاوت باشند. به طور مثال برند پیکاسو و اونر از لحاظ تولید ماژیک هایلایت در یک رده هستند هر دو ماژیک های خود را به صورت پهن و ماژیک هایلایت قلمی پیکاسو تولید می کنند، تنها تفاوت آن ها تنوع ماژیک هایلایت اونر است که به صورت مثلثی هم تولید می شوند. برند اسپات لاینر هم ماژیک های خود را به صورت پهن و پک های 5 عددی تولید می کند.

ماژیک هایلایت پنتر نیز از دیگر برندهای ایرانی در تولید نوشت افزار است که همانند پیکاسو و اونر علاوه بر تولید ماژیک های پهن و قلمی، ماژیک های کوچک عطری و پک های 4 عددی ماژیک های پهن را نیز به تولیدات خود اضافه کرده است. تولید ماژیک های پکی ایده بسیار جالبی است که بعضی شرکت ها محصولات خود را به این گونه به بازار عرضه می کنند و این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کنند که علاوه بر در اختیار داشتن چند رنگ به طور هم زمان و تجربه لذت بخش نوشتن با آن ها در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند.

در آخر نوبت به برند سی کلاس رسید این برند در تولید هایلایترهایش متنوع تر عمل کرده است یعنی علاوه بر تولید ماژیک های پهن و قلمی، ماژیک های جوهر مایع خود را به بازار معرفی کرده است، این نوع ماژیک ها در قسمتی از بدنه شفاف بوده و امکان دیدن میزان جوهر وجود دارد و این مسئله کمک می کند تا از اتمام جوهر مطلع شویم. نکات مشترک بین تمام برندها تنوع رنگی بالا، جنس نوک آن هاست که از فیبر تولید شده و ضخامت نوک ماژیک هاست که ماژیک های پهن 1 تا 5 میلی متر و ماژیک های قلمی 1 تا 3 میلی متر است.

کدام فروشگاه آنلاین برای خرید مناسب است ؟

یکی از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه خوب متنوع بودن آن است تا مشتری بتواند با چرخیدن در آن علاوه بر پیدا کردن محصول مورد نظر خود آن را با محصولات مشابه و برندهای مختلف مقایسه کرده و بهترین خرید را انجام دهد. قیمت مناسب یکی دیگر از موارد مهم است. مشتری همیشه به دنبال فرشگاهی است که نسبت به فروشگاه های دیگر با حفظ کیفیت آن محصول بتواند با قیمتی پایین تر آن را خریداری کند. تخفیف های ویژه به مناسب های مختلف می تواند مشتریان را به سوی فروشگاه ها جذب کند و همیشه آن ها را در انتظار تخفیف های بعدی نگه دارد.

فروشگاه آنلاین با داشتن تیم پشتیبانی خوب، این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند تا در صورت بروز مشکل در طول ساعات اداری امکان ارتباط را داشته باشند و در جهت رفع مشکل خود اقدام کنند. ارسال سریع و آسان محصولات یکی دیگر از مهم ترین مسائلی است که برای مشتریان مهم است، یک فروشگاه آنلاین برای راحتی مشتریان خود روش های متنوعی را جهت ارسال محصولات و همینطور جهت پرداخت هزینه در نظر می گیرد. حالا با توجه به انتظارتان از یک فروشگاه آنلاین می توانید ما را از طریق سایت چی بخونم دنبال کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan