sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

خانه رویایی با گلدان های شیک و آنتیک

  • ۱۴:۴۴

خانه رویایی با گلدان های شیک

خانه رویایی با گلدان های شیک و آنتیک

 گلدان از آن دسته محصولات می‌باشد که علاوه بر بستری مناسب برای گل و گیاه، در تغییر دکوراسیون یک محیط نیز تاثیر به‌سزایی دارد. انواع مختلفی از گلدان در بازار موجود است اگر از دسته کسانی هستید که به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید، گلدان های آنتیک انتخاب مناسبی برای شماست و جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می بخشد.  در نگاه اول، خرید یک گلدان به صورت اینترنتی، شاید کار پیچیده‌ای به نظر بیاید، ولی این‌طور نیست. هنگامی که شما با نکات مهم و اصلی در این زمینه آشنا شوید، قطعا یک خرید مقرون به صرفه و راحت خواهید داشت.

گلدان آنتیک

در قرن ۱۴ تا ۱۷ میلادی، در ایتالیا، هلند و فرانسه توسط تکنیک لعاب قلع (همان لعاب سفید مات است، که در ایران و همینطور در سفالگری اسلامی، برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.) گلدان‌های سفید و آبی که متاثر از هنر چین بودند تولید و توزیع می‌شد.  آن چه که مد نظر ما می‌باشد، گلدان‌هایی تزیینی است، که بر روی برخی از آن‌ها نق و نگار زیبایی وجود دارد.

گلدان‌های مختلفی که از مواد و جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، شامل سفال، شیشه، چینی، سرامیک، چوب و فلزاتی مثل برنز، مس، نقره و طلا هستند. عواملی مثل دین، فرهنگ، تاریخ، زمان و مکان در شکل و نقوش این گلدان‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند.

این گلدان ها برای افرادی که به کلکسیون جمع کردن علاقه دارند، بسیار مناسب است. اگر شما هم به جمع کردن کلکسیونی از اثر های هنری دکوراتیو و آنتیک علاقه دارید، گلدان اوپالین نقاشی آنتیک می تواند با زیبایی خاص خود، جلوه ای دو چندان به کلکسیون شما ببخشد.

در سال‌های ۱۷۰۰ میلادی، ظروف نقره در سراسر اروپا تولید شدند. وسایل تزیینی از سال‌های ۱۸۰۰ میلادی، در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا بسیار محبوب شدند. گلدان‌ها هنوز هم به عنوان یک شی زینتی هستند. آن‌ها با سبک‌های امروزی و شکل‌های انتزاعی آمیخته شده‌اند، و در دکوراسیون خانه جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

خانه رویایی با گلدان های شیک

کاپ و گلدان سور فرانسه

کاپ و گلدان از اجناس آنتیک جذابیست که طرفداران بسیاری نیز دارد. اولین کاپ و گلدان سور فرانسه، که وارد ایران شد هدیه یکی از معروف ترین افراد جهان، یعنی ناپلئون به ، فتحعلی شاه، شاه قاجار است. این دو گلدان در سالن هنر و زندگی موزه ملک نگهداری می شود.

جنس این کاپ و ظرف وسط آن از برنز است

 این کاپ محصولی از کشور فرانسه و کارخانه سور فرانسه می باشد

 ظاهر کاپ سور فرانسه با نقاشی های رمانتیک فراگونارد مزین شده است و رنگ آن رنگ محبوب بلو سلست می باشد

  ارزش این کاپ آنتیک بسیار بالاست و یکی از کاپ های امضادار و اصیل محسوب می شود.

نکات اصلی در خرید وسایل آنتیک

این روزها وسایل آنتیک جایگاه خاص و محبوبی در بازارهای فروش دارند، و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. وسایل عتیقه و آنتیک، اغلب دارای خصوصیاتی هستند، که فقط متخصصین باستان‌شناسی قادر به تشخیص آن‌ها می‌باشند.

  • هدف خود را قبل از خرید یک وسیله مشخص کنید. در صورتی که می‌خواهید سک کلکسیون از وسایل عتیقه برای خود داشته باشید، باید اشیایی که دارای عمر بالا هستند خریداری کنید. ناگفته نماند که بهای آن‌ها نیز بیشتر است.
  • در صورتی که شما یک وسیله برای دکوراسیون و دیزاین منزل خود می‌خواهید، نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای خرید انواع عتیقه‌جات نیست. در زمان خرید این محصولات، شما باید اطلاعاتی درباره مدل‌های معمولی آن‌ها در بازارهای فروش کنونی داشته باشید.
  • قیمت‌گذاری این محصولات هم می‌تواند به شما در زمینه تشخیص اشیای اصل و غیراصل کمک کند، تا بتوانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. بهتر است بدانید که قیمت اشیای عتیقه از اشیای معمولی بیشتر است.

چه کالاهایی در دسته اجناس آنتیک قرار می گیرند؟

عتیقه یا آنتیک به چیزهای قدیمی می‌گویند که در کلکسیون‌ها جمع‌آوری می‌شوند. اگر شما به کالاهای آنتیک علاقه‌مند نباشید، قطعا یکی از نزدیکان یا دوستان شما به خرید یا جمع‌آوری آن‌ها علاقه‌مند می‌باشند. اجناس آنتیک به علت زیبایی، ارزش مادی و حتی معنوی آن، مورد توجه بسیاری از افراد از گذشته تا امروز قرار گرفته است.

اجناسی که عمر آن ها به بیش از 100 سال می رسد در دسته اجناس آنتیک قرار می گیرند. اجناس آنتیک شامل اشیائی مثل: ظروف سیلور ، آباژور ها ، گلدان، جا جواهری فرانسوی آنتیک ، اپلیک برنز ، لاله ها و چراغ های قدیمی و... می شوند. شما اگر علاقمند به کالاهای لوکس و آنتیک هستید می توانید با توجه به نیاز دکوراسیون خود محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای قیمت‌گذاری اجناس آنتیک، حتما با چندین افراد مطلع در مورد قیمت معقول مشورت کنید. برای هر طرفدار کالای آنتیکی، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین انتخاب‌ها جهت انتخاب یک عتیقه‌فروشی معتبر که تجربه‌ی خریدی مطمئن را به شما هدیه کند، می‌باشد. گالری مستر آنتیک، به ‌عنوان یک عرضه‌کننده‌ی معتبر کالا شناخته شده است. و به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه‌تر داشته باشید.

گاهی در خانه‌هایی که آغاز زندگی و تشکیل خانواده در آن‌ها سالیان سال ادامه داشته است، دکوراسیون منزل آن نیز آنتیک و حس و حالی متفاوت دارد. حتی می‌توان گفت هر کدام از وسایل آنتیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan