sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

معرفی سه عدد از بهترین کتاب‌های حوزه کسب‌و‌کار

  • ۱۰:۰۱

دنیای کسب و کار امروز ما، بدون‌شک جهان استارتاپ‌ها است. مجموعه‌های پویا و بلند پروازی که اگر گام‌های درستی بردارند، روند رشد بسیار سریعی خواهند داشت. از این رو در این مقاله به معرفی چندین کتاب کارا در این حوزه می‌پردازیم.

سایت مقالات جالب تقدیم میکند؛ با ما همراه باشید.

کتاب مشتریان گرسنه

مشتریان من چه کسانی هستند؟ چه می‌خواهند؟ محصول یا خدمات با کدام ویژگی‌ها را خریداری می‌کنند؟ رقبای کسب‌وکار من کدام افراد هستند؟ چه محصول یا خدمتی ارائه می‌دهند؟ چرا اصلاً مشتریان، محصول یا خدمت من را بخرند و محصول رقبا را نه؟

اگر شما نیز به عنوان کارآفرین، مدیر، توسعه دهنده کسب‌وکار، استراتژیست، مسئول دپارتمان تحقیقات بازار یا هر موقعیت کاری دیگری با این پرسش‌ها روبه‌رو هستید؛ نظریه «کارهایی که باید انجام شوند» چارچوب فکری به شما ارائه می‌دهد تا پاسخ این پرسش‌ها را به دست آورید.

کتاب مشتریان گرسنه نشر برآیند با ترجمه صدرا امامی به صورت گام‌به‌گام با شما همراه می‌شود تا با فهم دقیق مشتری، طراحی محصول را بر اساس نظریه کارهایی که باید انجام شوند به بهترین شکل پیش ببرید.

کتاب برند

نظریه «Jobs to Be Done» کمک می کند بتوانید به زاویه دید متفاوتی در کسب و کارتان دست یابید. توانایی توسعه نوآورانه کسب و کار، با تمرکز بر خصوصیات جامعه شناختی مشتری یا ویژگی های محصول به دست نمی آید، بلکه مهم کاری است که مشتری برای پیشرفت خود انجام می دهد. دیگر درست نیست که بازارها را با توجه به ویژگی های محصولات تعریف کنیم. نیازها نیز نمی توانند به خوبی این دسته بندی را انجام دهند، بلکه کار مشتریان، انگیزه ها و شاخص های موفقیت آنها می توانند فضای رقابت و مشتریان را برای شما مشخص کنند. با نظریه «کارهایی که باید انجام شوند» طراحی محصول، توسعه کسب و کار و بازاریابی متحول می شود.

کتاب هر برند یک قصه است

هر برند قصه ای است و صاحبان آن برند‌ها راویان قصه! آنان تصویری از درون کسب‌و‌کار خود به دیگر افراد نشان می دهند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همه صاحبان کسب‌و‌کار شیوه صحیح قصه‌گویی را بلدند؟ آیا آن ها به تصویری که بر ذهن‌ها برجای می‌گذارند، توجهی دارند؟ آیا قصه‌گویی آنان منجر به ارتباط‌شان با مشتری می‌شود؟

کتاب هر برند یک قصه است اثر دانلد میلر و به ترجمه رسول بابایی و از نشر اطراف، شما را با شیوه‌ای جدید از تعریف قصه برای معرفی دنیای کسب و کار آشنا می‌کند. در دنیایی مملو از حواس‌پرتی‌ها، رد کردن موثر این چنین موانع برای رسیدن به مشتریان توسط صاحبان کسب‌وکار تقریبا غیرممکن شده است. موضوعی که دانلد میلر بارها با آن روبرو شده و تجربه بسیاری دارد. 

کتاب هر برند یه قصه

بخشی از کتاب هر برند یک قصه است:

فرمول‌ها خلاصه بهترین روش‌ها هستند و ما هم دوست‌شان داریم، چون جواب می‌دهند. ما فرمول‌های محشر مدیریتی مثل «رهبری موقعیتیِ کِن بلانچارد» و «فرمول تولید شش سیگما» و «تولید ناب» را در اختیار داریم؛ اما آیا فرمولی برای برقراری ارتباط هم وجود دارد؟ چرا فرمولی نداریم که با آن محصول شرکت‌مان را به شکل مؤثر توضیح دهیم؟
چارچوب استوری‌برند همان فرمولی است که دنبالش هستیم. می‌دانیم جواب می‌دهد چون مردمان دنیا هزاران سال به‌نوعی از این فرمول برای قصه‌گویی بهره برده‌اند. منظورم خلاصه‌ی بهترین روش‌هاست. وقتی پای جلب توجه مردم در میان باشد، این فرمول بیشترین کمک را به ما می‌کند.

با دانستن این فرمول‌ها، می‌توانیم مسیر بیشتر قصه‌ها را پیش‌بینی کنیم. من به‌قدری آن‌ها را خوب می‌شناسم که همسرم دوست ندارد با هم به سینما برویم، چون می‌داند بعضی وقت‌ها ممکن است دم گوشش بگویم «این یارو سی‌ویک دقیقهٔ دیگه می‌میره!» فرمول‌های قصه،‌ مسیرهای نخ‌نما را برای مغز فاش می‌کنند و ما هم اگر بخواهیم در کارمان دوام بیاوریم، باید محصولات‌مان را در همین مسیر قرار بدهیم.

اگر قصد دارید این کتاب را تا آخر بخوانید، باید به شما هشدار بدهم که پس از خواندن آن دیگر نمی‌توانید فیلم ببینید. منظورم این است که این چیزها واقعاً فرمول دارند. پیش‌بینی‌پذیر هستند. البته این پیش‌بینی‌پذیر بودن هم دلیلی دارد. قصه‌گوها دریافته‌اند که چطور توجه مخاطب را ساعت‌ها به خود جلب کنند. خبر خوب این‌که این فرمول‌ها در رشد کسب‌وکار به همان خوبی جواب می‌دهند که در سرگرم کردن مخاطب.

کتاب خون نحس

خون نحس گزارشی عمیق از سقوط هیجان‌انگیز استارت‌آپ بیوتکنولوژی چند صدمیلیارد دلاری شرکت ترانوس آمریکا است. به گفته این کتاب شرکت ترانوس در سال 2003، با هدف ایجاد تغییر بنیادین در آزمایش خون آغاز به کار کرده و در ظرف 10 سال چنان پیشرفت می‌کند که ارزش این استارت‌آپ از اوبر و اسپاتیفای هم پیشی می‌گیرد! اما آیا داستان به همین‌جا ختم می شود؟

جان کریرو، خبرنگار برنده دو جایزه پولیتزر وال استریت ژورنال، بر اساس یافته‌های خود بر اساس صدها مصاحبه با افراد داخل و خارج از شرکت، جزئیات پیچیده پشت نابودی شرکت ترانوس و خالق آن، الیزابت هلمز را بررسی می‌کند. شرکت ترانوس در سال 2003 وقتی که خانم هولمز فقط 19 سال سن داشت تاسیس شد. شهرت این شرکت مربوط به سیستم آزمایش خون انقلابی آن بود که تشخیص همه چیز از کلسترول بالا گرفته تا هپاتیت C و سرطان را تنها با استفاده از یک قطره خون تبلیغ می کرد.

در حالی که شرکت ترانوس 9 میلیارد دلار از طریق یک سری ادعاهای جعلی و ده ها سرمایه گذار خصوصی جمع آوری کرده بود، ارزش خالص آن چند سال پیش توجه خبرنگار معروف، جان کریرو را به خود جلب کرد. گزارش‌‌های روشنگر او در مورد نتایج آزمایش نادرست، باطل یا تصحیح شده شرکت، و همچنین از دست دادن شراکت عمده خرده فروشی با وال‌ گرینز و سِیف وِی، ترانوس را از رادار فناوری خارج کرد و آن را به طور جبران ناپذیری ویران کرد.

جان کریرو در کتاب خون نحس تاریخچه هولمز را به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی نامحبوب و بعداً دانشجوی ترک تحصیلی از دانشگاه استنفورد، تمرکز هولمز بر دید اولیه اش از تجهیزات تخصصی خون خوانی، تکامل سریع ترانوس، و شک و تردید اولیه در مورد کارایی و قابلیت اطمینان دستگاه، مورد بررسی قرار می دهد. توضیحات و شهادت‌های یکپارچه کارمندان به‌ طور مؤثری از روایت لعنت‌آمیز و منفی کریرو حمایت می‌کند و هلمز را به‌عنوان یک رهبر جوان قدرت طلب و حریص که سرمایه‌گذاران ریسک پذیر را با ادعاهای واهی جذب می‌کند، بدنام و بی اعتبار می‌کند.

 

کارمندان سابق ترانوس، هولمز را به عنوان یک رهبر مستبد و ظالم معرفی می کنند که خواستار وفاداری بود و به سرعت کسانی را که احساس می کرد وفاداری کامل نداشتند، اخراج می کرد. کریرو به طرز درخشانی ملودرام بین‌فردی، برنامه‌های پنهان، ارائه های شرم‌آور، خویشاوندی و انبوهی از توهمات و دروغ‌ها را به تصویر می‌کشد که اعتبار شرکت را بیشتر شکافت و رشد آن را متوقف کرد. اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ترانوس و هولمز را به کلاهبرداری متهم کرد، اگرچه او هنوز هم دستگاه خود را به عنوان ابزاری که دقت و اهمیت بیشتری دارد تبلیغ می کند.

کتاب خون نحس، بهترین کتاب سال 2018 به انتخاب اِن‌پی‌آر، نیویورک تایمز، وال‌استریت ژورنال، واشنگتن‌پست و جزو بیست کتاب پُرفروش آمازون در سال 2019 است. این کتاب از توصیه های ویژه بیل گیتس و ده‌ها فرد موثر دیگر در فضای آنلاین نیز بوده است.

کتاب‌های معرفی شده فوق از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه کسب‌وکار می‌باشند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را از تمامی سایت‌های فروشگاه آنلاین کتاب تهیه نمایید و در بیزینس خود از آن به بهترین نحوه بهره‌مند شوید.
 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan