sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

چه فرش هایی را باید به قالیشویی بسپاریم؟

  • ۱۵:۲۲

چه فرش هایی را باید به قالیشویی بسپاریم؟

قالیشویی از بهترین مراکز برای شست و شوی انواع فرش ها می باشند که جهت شستشوی فرش و موکت با متراژ های کوچک تا متراژ های بسیار گسترده که مرتبط با منازل، هتل ها، امام زاده ها، حرم ها، مساجد و... می باشد خدمت رسانی می کند. و هم چنین این فرش ها می توانند از هر جنسی باشند. در برخی شرایط به دلیل خاص بودن فرش ها بهتر است حتما از قالیشویی کمک گرفته در ادامه در خصوص فرش های با ویژگی های خاص توضیحاتی ارائه میدهیم.

مقالات جالب و خواندنی تقدیم می کند:

فرش و قالیشویی

1- فرش های عتیقه ای و موزه ای

بهتر است فرش ها های عنیقه ای و موزه ای را نیز جهت شست و شو به قالیشویی ها بسپاریم چرا که فرش ها به علت قدمت زیاد و طول عمر بالایی که داشته اند به شکل کهنه و فرسوده می باشند و تار و پوده بسیار حساس و حتی نازکی هم دارند به همین دلیل شست و شوی این فرش ها باید با دقت و نظارت افراد متخصص و مواد شوینده ی کاملا مناسب انجام شود که همه ی این موارد تنها در قالیشویی های معتبر موجود می باشد و قالیشویی ها دارای پرسنل حرفه ای می باشند که در زمینه ی شست و شوی این نوع از فرش ها تخصص دارند.

بخوانید: اصول تمیز کردن کفش چرم

2- فرش های دارای بافت حساس

علاوه بر فرش های عتیقه ای و موزه ای که گفته شد سایر فرش ها هم که از بافتی حساس برخوردار هستند بهتر است که در قالیشویی ها شسته شوند که از جمله این فرش ها، فرش های ابریشمی و دستبافت است که در برخی مواقع این نوع از فرش ها زینتی و حتی به عنوان هدیه می باشند لازم است که در قالیشویی ها شسته شوند چرا که در منازل مواد شوینده مخصوص و همین طور تجهیزات مناسب برای این نوع از فرش ها وجود ندارد و تنها قالیشویی ها هستند که از امکانات کامل برخوردارند و فرش ها را در بالاترین کیفیت شست و شو می دهند. در سطح شهر قالیشویی های معتبر و مطرحی مانند قالیشویی گلبرگ وجود دارد که در تمام ایام هفته اماده ی خدمات رسانی به مشتریان و اهالی منطقه می باشند.

3- فرش های روشن و سفید

فرش ها در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که یا تیره هستند و یا روشن و یا چیزی بین این دو که ممکن است در هر منزل و مکانی استفاده شوند. فرش ها در هر طرح و رنگی که باشند در طی سال الودگی و کثیفی را به خود می گیرند و یا حتی لکه هایی از هر ماده و موادی ممکن است که بر روی فرش ایجاد شوند و اگر فرش روشن و یا سفید باشد پاک کردن الودگی و لکه از روی آن کمی مشکل و سخت تر از فرش های تیره می باشد و در منازل شست و شوی آن ها معمولا غیر ممکن خواهد بود چرا که فرش های روشن از مواد شوینده های مخصوصی برخوردار هستند که هنگام شست و شو از آن استفاده می شود که در منازل این مواد شوینده وجود ندارند و اگر به وسیله ای مواد شوینده های فرعی شسته شوند علاوه بر این که به فرش آسیب می رسانند، آلودگی فرش ها و حتی لکه های بر روی آن را نیز نمی توانند از بین ببرند به همین دلیل در چنین شرایطی بهترین گزینه قالیشویی ها می باشد که باید این نوع از فرش های روشن و سفید را به قالیشویی ها سپرد چرا که قالیشویی ها بسیار مجهز و با امکاناتی کامل هستند که هر گونه لکه و کثیفی را می توانند به راحتی از فرش های روشن از بین ببرند. فرش های روشن به طور کلی باید نسبت به فرش های تیره با حساسیت و همین طور مراقبت های بیشتری برخورد شود تا طول عمر بیش تری هم داشته باشند چرا که در صورت شست و شوی زیاد این فرش ها می تواند فرش ها کهنه و فرسوده کند پس با نگه داری مناسب از فرش ها می توان از شست و شوی زیاد آن ها به خصوص فرش های روشن جلوگیری کرد و تا سال ها از آن استفاده کرد.

حتما بخوانید: گیفت کارت اپل چیست؟

4- فرش های اسیب دیده

فرش ها در طول سال ها ممکن است که دچار آسیب شوند که در برخی مواقع این آسیب ها قابل جبران است که این آسیب ها می تواند سوختگی به وسیله ی آتش و حرارت و اتو و... باشد که البته این سوختگی در صورت گسترده نبودن و سطحی تا کمی عمقی بودن قابل جبران خواهد بود، پارگی فرش ها، بید زدگی و آسیب به تار و پود فرش ها هم که این آسیب ها بیشتر در فرش های دستبافت و فرش هایی که دارای بافتی حساس هستند اتفاق می افتد. فرش هایی که دچار آسیب می شوند در منازل قابل حل نمی باشند و تنها راه حل این مشکل قالیشویی ها هستند که با ابزار آلات مجهز و نیروی انسانی متخصص به تعمیرات فرش در خصوص هر زمینه ای که دچار آسیب شده است می پردازند. فرش های عتیقه و کهنه که در موزه ها هستند و یا حتی در منازل به عنوان لوازم زینتی استفاده می شود اگر از پارچه های ضد بید استفاده نشود ممکن است که در طول سال دچار بید زدگی شوند که باید در این شرایط این فرش ها را به قالیشویی سپرده شود تا به حالت اولیه خود باز گردند که معمولا این مورد در فرش های دستبافت و فرش هایی با بافتی حساس هستند اتفاق می افتند که باید از همان ابتدا مراقبت های لازم انجام شود.

5- شست و شوی فرش نجس در قالیشویی

جهت شستن فرش های نجس از دیدگاه دین اسلام تاکید خاصی شده است که سریعا پاک و نجاست رفع شود و هم چنین علاوه بر این موارد نجاست باعث انتقال بیماری و عفونت به انسان می شود. در برخی مواقع فرش ها در ابعاد گسترده ای درگیر نجاست می شوند که می تواند از ورود حیوانات و ریختن ادرار و مدفوع بر روی فرش باشد که در برخی مواقع شست و شوی ان ها و از بین بردن نجاست فرش در منازل امکان پذیر نمی باشد و یا حتی ممکن است پس از شست و شو نجاست به اندازه ی کافی بر طرف نشده باشد به همین دلیل در این شرایط بهترین گزینه قالیشویی ها هستند که لازم است این فرش ها را به قالیشویی سپرد چرا که قالیشویی ها با مواد شوینده های مخصوصی که دارند هر گونه نجسی که بر روی فرش باشد را پاک و رفع می کند و در تمیز ترین حالت به مشتریان تحویل می دهند.

6- شست و شوی انواع فرش با بافتی حساس در قالیشویی

یکی دیگر از خدمات قالی ها شست و شوی انواع فرش های حساس و ماشینی و دستبافت است که همان طور که مشخص است در اکثر منازل فرش های ماشینی و دستبافت مورد استفاده قرار می گیرد و به علت استفاده ی زیاد از این فرش ها طبیعی است که آلوده و کثیف شوند و قالیشویی ها بهترین گزینه برای شست و شوی این فرش های نسبتا حساس می باشند که البته فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی حساس تر بوده و شست و شوی آن دقت بیش تری هم می خواهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan