sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

همه چیز درباره شرکت حسابداری

  • ۱۲:۲۵

مدیریت امور مالی یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف است. اما گاهی اوقات شرکت‌ها به دلیل مشکلات و حجم بالای حساب‌های مالی و یا نداشتن تخصص کافی در این زمینه نمی‌توانند امور مالی را به خوبی کنترل کنند. ازاین‌رو از شرکت حسابداری و خدمات مالی کمک می‌گیرند و به این ترتیب کارهای خود را تسهیل می‌بخشند. موسسات حسابداری خدمات متنوع مالی را به افراد و شرکت‌ها ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید با شرکت‌های حسابداری بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت حساب داری چیست؟

شرکت حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری چیست؟

تمامی شرکت‌های تجاری که مراودات مالی فراوانی دارند به انجام امور حسابداری نیازمند هستند. رسیدگی به امور مالی شرکت‌ها بر اساس متغیرهای زیادی که وجود دارد به‌طورکلی می‌تواند به دو صورت درخواست از شرکت‌های حسابداری و یا استخدام نیروی حسابداری انجام شود. این مسئله به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌های تازه تاسیس تبدیل شده است. تفاوتی ندارد که شرکت بزرگ یا کوچک باشد، در هر صورت به استفاده از  خدمات مالی شرکت‌های حسابداری نیاز دارد.

شرکت حسابداری در واقع شرکتی است که کلیه‌ی امور حسابداری شرکت‌های دیگر را انجام می‌دهد و به ارائه انواع خدمات مالی و حسابداری می‌پردازد. این شرکت‌ها به صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات مالی فعالیت دارند و می‌توانید صفر تا صد امور حسابداری شرکت یا کسب وکار خود را به آن‌ها بسپارید و بقیه کارهای مجموعه را مدیریت کنید.

با سپردن امور مالی به شرکت‌های حسابداری مسئولیت محاسبات امور مالی کاملا بر عهده آن‌ها است و این شرکت‌ها موظف هستند مسئولیت هرگونه اشتباهی را بپذیرند. در صورتی که اگر یک شرکت این فرآیند را به نیروی حسابداری خود بسپارد خودش باید در صورت نیاز پاسخگوی تمامی نهادهای نظارتی و مالی باشد.

ازاین‌رو شرکت‌های کوچک به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های جذب نیرو تمام‌وقت و شرکت‌های بزرگ به علت حجم بالای معاملات مالی خود از خدمات موسسه حسابداری استفاده می‌کنند.

شرکت حساب داری

انواع شرکت حسابداری

انواع شرکت حسابداری

شرکت‌های حسابداری که خدمات مالیاتی و حسابرسی ارائه می‌دهند با توجه کارهایی که بر عهده دارند به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان این شرکت‌ها را به سه دسته مشاوره، نظارت و اجرا دسته‌بندی نمود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • شرکت‌های حسابداری برای مشاوره

هدف اصلی این شرکت‌ها ارائه مشاوره مالی در زمینه‌های مختلف حسابداری به شرکت‌ها است. بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز مالی کسب و کار خود به آن‌ها مراجعه کنید و مشاوره‌های لازم را جهت بهبود و پیشرفت فعالیت خود دریافت کنید. از جمله خدماتی که توسط شرکت حسابداری مشاوره ارائه می‌شود می‌توان به مشاوره خدمات مالی و مالیاتی، مشاوره حسابداری مالی داخلی، انتخاب نرم‌افزار حسابداری و ... اشاره نمود. معمولا شرکت‌هایی که نیروی حسابداری دارند برای اطمینان بیشتر از مشاوره‌های موسسه‌های حسابداری استفاده می‌کنند و می‌توانند به صورت قرارداد موقت و یا موردی از موضوعات خاص مالی با شرکت حسابداری قرارداد تنظیم نمایند.

  • شرکت‌های حسابداری نظارت مستمر

مسئولیت این شرکت‌ها نظارت مدارم بر نحوه حسابداری مالی شرکت‌های مختلف است. از جمله خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توان به بررسی اسناد مالی، تهیه گزارش‌های دوره‌ای، چک صورت‌های مالی و ... اشاره نمود. لازم است بگوییم که قرارداد این شرکت‌ها معمولا به صورت سالیانه تنظیم می‌شود.

  • شرکت‌های حسابداری ارائه دهنده خدمات

این شرکت‌ها تمامی خدمات حسابداری و امور مالی شرکت‌ها را بر عهده می‌گیرند. البته می‌توانید با توجه به قرارداد تمام و یا بخشی از امور مالی شرکت خود را به آن‌ها بسپارید. این شرکت‌ها با اعزام چند نیرو به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت به حسابرسی امور مالی شما می‌پردازند و قراردادهای آن‌ها یک یا چندساله است.

شرکت ‌های حسابداری چه وظایفی را بر عهده دارند؟

یک شرکت حسابداری وظایف مختلفی را بر عهده دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • انجام کلیه امور حسابداری شرکت‌ها و بررسی اسناد مالی آن‌ها
  • ارائه خدمات مالیاتی و رسیدگی به امور مالیاتی کسب و کارها و شرکت‌های مختلف
  • ارائه خدمات مشاوره مالیاتی
  • نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مالیاتی
  • آموزش حسابداری به شرکت‌ها و افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمایند

لازم است اشاره کنیم خدماتی که توسط این شرکت‌ها ارائه می‌شود را می‌توانید با توجه به قراردادی که با آن‌ها تنظیم می‌کنید در قرارداد ذکر کنید و به این ترتیب با خیالی آسوده امور مالی خود را به آن‌ها بسپارید.

بهترین شرکت حسابداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت‌های حسابداری متعددی مشغول به فعالیت هستند اما باید در این میان یک شرکت معتبر که سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارد را برای رسیدگی به امور مالی خود انتخاب کنید تا بتوانید کارها را به صورت کاملا تخصصی انجام دهید. به عبارتی می‌توان گفت که سپردن امور مالی و مالیاتی به شرکت‌های حسابداری معتبر موجب افزایش ضریب اطمینان، کیفیت و سرعت کار می‌گردد. از ویژگی‌های بهترین شرکت حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای پیشینه مناسبی هستند.
  • کاملا به قوانین حسابداری، بیمه، مالیات، قانون کار و ... مسلط باشند.
  • به تمامی نیازهای مالی شرکت شما پاسخ ‌دهند.
  • اطلاعات شرکت‌ها را به صورت کاملا محرمانه حفظ کنند.
  • به حسابداری در صنایع مختلف مسلط باشد.
  • کاملا با انواع نرم‌افزار حسابداری آشنایی داشته باشد.
  • دارای مجوزهای بروز از مراجع حسابداری باشد.
  • روندهای حسابداری را به صورت کاملا مکانیزه انجام دهند.
  • کمترین میزان رد دفاتر مالیاتی را داشته باشند.

قطعا شرکتی که از ویژگی‌های بالا برخوردار باشد می‌تواند یک مجموعه قابل‌اطمینان برای سپردن امور مالی و مالیاتی شرکت شما باشد. یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه شرکت مشاورین تهران و شرکا است که با نیروهای متخصص و باتجربه خود به صورت تخصصی و کاملا حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارد و خدمات حسابداری و مالیاتی متنوعی را ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و خدمات متنوعی که دارند می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره‌های لازم از کارشناسان آن‌ها به راحتی امور حسابداری خود را به آن‌ها محول کنید و به سایر امور رسیدگی نمایید.

سخن پایانی

شرکت‌های حسابداری و خدمات مالی با هدف آسان کردن امور مالی سازمان‌ها فعالیت خود را آغاز کردند. امروزه با توجه به تخصصی شدن امور یک شرکت یا واحد تجاری نمی‌تواند در تمامی زمینه‌ها تخصص داشته باشد، از‌این‌رو بهتر است که تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های تجاری قرار دهند و برای رسیدگی به خدمات مالی و مالیاتی از شرکت‌های حسابداری حرفه‌ای و معتبر در این زمینه کمک بگیرند.

اگر می‌خواهید امور حسابداری خود را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید شرکت مشاورین تهران و شرکا همواره در کنار شماست تا به این مهم دست یابید.

chimohtava.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan