sitemap.xml

مقالات آموزشی و خواندنی از دنیای تکنولوژی، زیبایی و بهداشت، سلامت و....

ویزای کانادا

  • ۱۰:۰۷

هزاران دانشجوی کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی هر ساله تصمیم میگیرند تحصیلاتشان را در کانادا ادامه دهند. سطح بالای  سیستم آموزشی کانادا باعث شده تا این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد برای ادامه تحصیل در خارج کشور به حساب آید.

صِرف مهیا کردن بهترین محیط آموزشی همه چیز  نیست، ایجاد شرایط کار در حین و پس از تحصیل نیز باعث محبوبیت ویزای کانادا شده است. همچنین گزینه های مهاجرت برای اقامت دائم دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلات تکمیلی دارند مهیا است.

ویزای تحصیلی کانادا به دانشجویان خارجی این امکان را میدهد تا در دانشگاه ها و کالج ها با کلاس جهانی شرکت کنند. کانادا به طور معمول هر ساله 100 هزار دانشجوی خارجی را پذیرش میکند.

ویزای کانادا

کانادا یک کشور دو زبانه است و ارائه خدمات حرفه ای آموزشی مختص دانشجویانی است که به زبان های فرانسوی یا انگلیسی مسلط اند. ویزای دانشجویی به دانشجویان خارجی اجازه میدهد تا تحقیقات گسترده تری را در بخش های علمی و تخصصی انجام دهند تا از از فواید تبادل فرهنگی متقابل، دانش گسترده و مهارت های متنوعی که در کلاس های درس و مدارس کانادا آموزش داده میشود بهره مند شود.

برای دریافت ویزای دانشجویی در  کانادا باید ثابت کنید که واقعا قصد ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی که توسط دولت پذیرفته باشد را دارید، باید ثابت کنید که میتوانید از عهده هزینه های آنجا در مدت زمان تحصیل برآیید و پس از اینکه فارغ التحصیل شدید در کشورتان فرصت های مناسب در انتظارتان خواهد بود.

وقتی که ویزای دانشجویی دریافت کردید شما نه تنها یک مدرک تحصیلی با اعتبار جهانی در کانادا به دست میاورید بلکه فرصت یافتن یک شغل دائم که در کانادا بسیار متحمل است را خواهید داشت.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا

دانشگاه و موسسات آموزشی کانادا از دانشجویان خارجی واجد شرایط خود استقبال میکند. شرایط مخصوص ویزا تا حد زیادی وابسته به سطح تحصیلات، سوابق تحصیلی و تابعیت متقاضی خواهد بود.

متقاضیان عموما باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک پذیرش و ثبت نام برای موسسات آموزشی معتبر در کانادا
  • داشتن پاسپورت معتبر و تهیه مدرک پشتیبانی مالی

علاوه بر این موارد دانشجویان باید مدرک عدم سوء پیشینه یا بیماری های خطرناک را به همراه تست های پزشکی مورد نیاز تهیه کنند.

 

مجوز تحصیل در کانادا

قبل از اینکه شما تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا بگیرید، در هر رشته، چه در دانشگاه چه کالج و یا هر جای دیگر باید مجوز تحصیلی دریافت کنید. (اجازه اقامت)

یکسری استثناء در این قانون وجود دارد، برای مثال اگر برنامه تحصیلی شما یک دوره کوتاه مدت باشد یا در حد 6 ماه یا کمتر، نیازی به اجازه تحصیل نیست. با این حال اگر برنامه شما یک دوره کامل بیشتر از 6 ماهه است، قطعا باید پیش از رسیدن، مجوز تحصیلتان را دریافت کنید.

باید برای مجوز تحصیلی، خارج از کانادا از طریق دفاتر ویزای معتبر کشور محل زندگیتان، اپلای کنید.

همراه با فرم درخواستی که به صورت آنلاین دانلود میکنید باید مدارک زیر را برای پذیرش مجوز تحصیلی ضمیمه کنید:

  • نامه پذیرش شما
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تمکن مالی ویزای کانادا

گرفتن ویزای کانادا

مجوز کار در کانادا

بیشتر دانشجویانی که از خارج به کانادا می آیند  مخارجشان را از طریق جوایز علمی، همکاری های پژوهشی و بورسیه تحصیلی کانادا تامین میکنند. البته ممکن است این شرایط همیشه اینگونه نباشد. به محض اینکه شما ویزای تحصیلی را دریافت کنید امکان کار در اطراف دانشگاه در سال های تحصیل را خواهید داشت و میتوانید هزینه شخصی زندگی و هزینه های تحصیلیتان را از این طریق تامین کنید.

وقتی که شما فارغ التحصیل شدید، این امکان وجود دارد تا برای ویزای کاری پس از تحصیل درخواست پذیرش دهید که به شما اجازه می دهد، 3 سال دیگر در کانادا برای زندگی و کار بمانید. پس از آن نیز میتوانید درخواست اقامت دائم کنید که به شما امکان زندگی و کار مادام العمر در کانادا را خواهد داد.

بعلاوه دانشجویان پس از 6 ماه میتوانند برای ویزای کاری خارج از محیط دانشگاه درخواست دهند. برای کار خارج از دانشگاه شما باید مجوز کار داشته باشید. مجوز کار به شما امکان کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته برای هنگامی که دانشگاه دایر است و برای زمان هایی مثل تعطیلات زمستانی و تابستانی و بهار، اجازه کار تمام وقت را خواهد داد. شما میتوانید هر کاری را بخواهید انجام دهید و اگر مایل باشید کارتان را تغییر دهید.

برای دریافت مجوز کار، شما باید مجوز معتبر تحصیلی گرفته باشید و دانشجوی تمام وقت یک موسسه آموزشی به رسمیت شناخته شیده باشید.

 

حتما بخوانید: طراحی سایت و مشاوره سئو.

 

تابعیت کانادا

اگر قصد اقامت دائم در کانادا را دارید، چند راه برای اپلای وجود دارد. در بیشتر موارد نیازی نیست شما کانادا را ترک کنید.

برای اینکه بتوانید شهروند کانادا شود شما باید از شرایط زیر پیروی کنید:

سن اپلای و دریافت ویزای کانادا

برای اپلای حداقل باید 18 سال سن داشته باشید.

وضعیت اقامت دائم کانادا

در وضعیت اقامت دائم شما، نباید هیچ شک و شبهه ای باشد، یعنی که شما نباید این شرایط را داشته باشید:

  • برای مهاجرت یا ارتکاب جرم تحت پیگرد قضایی باشید
  • تحت دستور حذف باشید ( زمانی که  فردی قوانین مهاجرت یا پناهندگی را زیر پا بگذارد تحت این دستورات دچار محدودیت می شود یا از کشور اخراج می شود. )

 

مدت زمان سکونت برای دریافت ویزای کانادا

شما باید حداقل 3 سال در چهار سال قبل از اقدام به اپلای در کانادا ساکن بوده باشید.شما باید زمانی که در کانادا بودید را محاسبه کنید.

توانایی مربوط به زبان برای دریافت ویزای کانادا

کانادا دو زبان اصلی دارد – انگلیسی و فرانسوی. برای این که شهروند کانادا محسوب شوید باید نشان دهید که توانایی کافی در حداقل یکی از این زبان ها را دارید.

یک قاضی مسائل تابعیت (citizenship judge)  تصمیم نهایی را نسبت به درخواست شما خواهد گرفت مثلا اینکه آیا شما میتوانید با زبان انگلیسی یا فرانسوی با جامعه ارتباط برقرار کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه بدون لینک دهی و رپرتاژ رنک بگیریم؟

عدم سوء سابقه برای دریافت ویزای کانادا

موارد زیر مانع از اعطای تابعیت کانادا خواهند بود:

  • تا سه سال پیش از اپلای، تخلفی در قوانین شهروندی مرتکب شده باشید، یا کیفر خواستی در این مدت برایتان صادر شده باشد.
  • در حال حاضر متهم به زیر پا گذاشتن قوانین شهروندی باشید
  • زندانی باشید یا در دوران آزادی مشروط باشید.
  • تحت دستورات حذف باشید.
  • محکوم یا متهم به جرم دعوا و یا جنایتی علیه انسانیت باشید.
  • تابعیت کانادایی شما در 5 سال گذشته از بین رفته باشد.

کانادا ویزا

درباره صرافی های کانادا بیشتر بخوانید .

شناخت کانادا

برای اینکه شهروند کانادا محسوب شوید باید قوانین، مسئولیت ها و حقوق شهروندی را بشناسید. مثلا شرکت در انتخابات و یا اطاعت از قوانین. همچنین باید اطلاعاتی در مورد کشور کانادا بدانید مانند :

  • تاریخ
  • ارزش ها
  • موسسات
  • نمادها
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By canseo.ir Powered by Bayan